lumix píše: ↑22 kvě 2023, 19:13
Dpi by pro mě i ženu bylo utrpení. Na dálnici jezdím mezi 140-170 tachometrovych, podle situace samozřejmě, ale jet na volné dálnici 110-120 to je opruz a akorat bych u toho usnul. I ten motor 1,0 tgdi je u nás z nouze cnost, jelikoz je to druhé auto do rodiny. Kdybych mel zbytečně peníze, tak kdyz i30 tak Nko. Pokud 4 válec atmosferu tak jedině Hondu S2000
![😋](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f60b.svg)
nebo alepoň Civic 1,8vti, točí to kus přes 8000 a to je paráda.
Veřejně tu prohlašuješ, že překračuješ rychlost na dálnici až o 40 km/h??? Za takové počínání bych ti dal v ČR doživotní zákaz řízení, protože z tvého popisu je zřejmé, že máš problém se podřídit předpisům. To omezení rychlosti není jen tak ze srandy. Uvědom si, že na dálnici mohou jet vozidla rychlostí 80-90 km/h a když pak někdo začne předjíždět takto pomalé vozidlo a zezadu se ve druhém pruhu řítí auto 170 km/h, tak je to průser. Třeba v Německu, i když mají neomezenou rychlost, tak bacha na to. Pokud pojedeš příliš rychle, tak budeš při nehodě považován za viníka nebo spoluviníka, přestože jsi jel povolenou rychlostí. Viněn budeš totiž z toho, že jsi nepřizpůsobil rychlost jízdy podmínkám provozu. Proto taky většina Němců tam tu neoficiální 130 km/h dodržuje.
Takže pokud se podívám na rychlostní limity po Evropě, tak 1.5 DPi nemá sebemenší problém dodržovat i nejvyšší oficiální rychlost 140 km/h a popravdě při této rychlosti bude i méně hlučná než při 130 km/h (viz probírané téma rezonance při 130 km/h).