Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Deuso
*
Příspěvky: 48
Registrován: 27 črc 2020, 20:44

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Deuso »

dibarbora píše: 20 lis 2022, 17:19 Nejako sa mi tie vaše teplotné pochody nezdajú.... budíky majú "potlačenú" teplotu 90°C.... takže v prípade :hyu: ukazujú optimálnych 85°C pri teplotnom rozsahu od 60 do min 110°C reálnych na snímači teploty. Ak budík ukazuje menej, tak je tam hlboko pod 60 a to je problém.

Na bývalej i30 sa mi zohriaty motor nikdy nepodchladil do takej miery aby som to registroval na prístrojovke... a to aj pri zjazde z horských priechodov (donovaly....)... reálna teplota padla napr. na 70°C ale nižšie už nezliezla.

Dnes som si robil prehľad fungovania chladenia na Tucson-e ... motor má dva chladiace okruhy a reguluje dve rôzne teploty.. blok/hlava. S autom som vyšiel na Kubínsku Hoľu... po nejakej prestávke som išiel nazad.. s nahodeným adaptérom ELM327. Sledoval som teploty oboch okruhov. Vonku bolo celý čas okolo nuly.. oba okruhy vychladli počas státia na cca. 66°C. Pri zjazde do Dolného Kubína oba okruhy samozrejme ešte viac vychladli na nejakých 60+°C. Po zaradení sa na cestu smerom do Párnice/Kraľovian (+/- len mierne klesanie) sa oba okruhy plynulo zohriali (3-4km) na prevádzkovú teplotu.. blok 90°C a hlava 85°C. Výjazd smerom na Zázrivú a potom na Terchovú znamenalo zohriatie bloku na 100+°C a hlavy na 95°C.... počas pokojnej jazdy po "klesajúcej" rovine a aj do stúpania bola teplota motora bez akýkoľvek výkyvov. AC som mal nastavené na 21°C...
Ahoj,

ten adaptér ELM327 používáš kde? V podpisu nevidím i30 1.5TGDI. Zajímalo by mě co to vše ukazuje na I30.

Díky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od petzl62 »

První věta třetího odstavce by nestačila? :wink:
Myslím, že Tucson je tam zmíněn dost jasně =D> :idea:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Deuso
*
Příspěvky: 48
Registrován: 27 črc 2020, 20:44

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Deuso »

petzl62 píše: 14 pro 2022, 18:04 První věta třetího odstavce by nestačila? :wink:
Myslím, že Tucson je tam zmíněn dost jasně =D> :idea:
Nj, to ho sem si nevšiml, škoda, už jsem myslel, že tam nějaký čidla mám :D
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Řeším už delší dobu to, že auto nikdy neplachti, ba co víc ani nevypne na semaforu atd.
Když jsme to nové koupili, dělalo to pořád. Teď nejsem schopen domluvit mu.
Dám auto přes celou noc na nabíječku. Ujedu několik desítek km mírnou jízdou, časté brzdění motorem, auto neplachti. Nikdy, ani jednou!!
Podle servisu na první garančce je vše v pořádku.
A taky mi řekli, že až baterie dojde ke konci životnosti, napíše to Problém 48V systému a auto nepojede, což je plně v rozporu s tím, co mi řekli při koupi auta.
zopper
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od zopper »

Jak to dáš na nabíječku? Připojíš 12 V? To neudělá s tou 48 V baterkou vůbec nic, ta je při vypnutém zapalování kompletně odpojená, a umí se dobíjet pouze přes generátor při běžícím motoru/rekuperačně.

Co se plachtění týče, to funguje jen v eco režimu a dělá si, co chce (aspoň bez pohledu do detailů diagnostiky). A i ten start-stop se někdy nechce spínat, a pak najedou zase začne. Nepřišel jsem na to, co všechno bere v potaz, ale tipuju, že tam budou věci jako:
  • teplota motoru
  • stav nabití té 48V baterky (který nevidíme)
  • odběr palubních systémů
  • stav 12V baterky
  • stav GPF (filtr pevných částic) a potřeba jeho regenerace
  • a další věci
A dokud není spokojený, tak se neaktivuje. Takže start/stop neřeším. Někdy ho preventivně vypnu, ale jinak se nestarám, ať se aktivuje sám, jak chce. Taky se mi stalo, že se několik jízd odmítal aktivovat, a pak najendou zase začal.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Vše jak píšeš.
S ohledem na to, jaký je to auto Black Box mám obavy, jaké bude za pět let.

Teď testovací jízda. Svižnější, 5.9, 30km, mnoho brzdění motorem, téměř bez vyřazování, a stejně ani jednou.
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

A ještě jsem si všiml, že po vypnutí motoru slyším hučení.. a hle, ono jde od mhev baterie, jakoby větrák!!
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 78
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Jsem na tom podobně, myslel jsem, že neplachtí kvůli nízkým teplotám v zimě. Pak že moc vybíjím baterku používáním Sport režimu.
Ale prostě to teď typicky trvá pár desítek km klidnější jízdy, než s plachtěním začne.
Ve Sportu baterka při šplápnutí na plyn evidentně pomáhá, takže KO asi nebude.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Zřejmě již nám příčinu.
Auto máme od července 2022. Zjevně poškozená baterie.
Po plném nabití mimo auto 12.58 V.
Po jízdě 250 km defenzivním style 12.3 V
Po dvou dnech stání 12.28 V.

Můžete prosím někdo změřit napětí na Vašich autech? ( A uvést, jak dlouho stalo / jelo)..
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Podělím se o řešení nefunkcniho ISG - stopstart a neplachteni.

Příčina problému:
Po 10ti měsících jsem vlivem krátkých tras, zimy, odstavení vozidla.. dosáhl částečné sulfatace v baterii.

Pulzním nabíjením na laciné čínské nabíječce jsem dosáhl původní hodnoty maximálního napětí, na kterou jsem nyní schopen baterií nabit. Mimochodem je vyšší, než když vůz přišel z výroby. Plně nabita má nyní kolem 13ti voltů (odpojena od vozu přes 13, připojena lehce pod 13).
Desulfataci jsem prováděl na 2x, poprvé cca 10 hodin, pak dalších 8.

Stále však nefunguje ISG, vypnutí na semaforu, plachtění. Vozidlo nabíjí baterií 14.0 - 14.2V.
Tak jsem vznesl dotaz na Hyundai autorizak. Ne, baterie se nemusí nijak registrovat, baterie není problém, s vozem je něco spatne.

Tak jsem koukl do manuálu...
"Pokud potřebujete systém ISG vy
užívat, čidlo akumulátoru vyžaduje
kalibrování v průběhu přibližně 4 hodin při vypnutém zapalování a poté 2
až 3 nastartování a vypnutí motoru".
(Co jsem dal hledal, pravděpodobně toto bude nutné udělat po každém odpojení záporného pólu baterie)

Problém vyřešen. A teď plachtim furt:)

Nechápu, že auto otravuje s každou chujovinou, furt to pípa a píše nějaké otravné hlášky, ale takto zásadní věc, kvůli které tam mám navic iMT a 48V prodražení, mi neřekne. Jen otravná oranžová kontrolka A v kolečku, jako že stopstart nebude.
Nechápu, že mi to neřekne autorizovaný servis (tímto zdravím) a nechápu, že v manuálu je o tom zmínka jen v malém odstavecku na konci sekce o ISG.

Ale jede to svinsky dobře, že?:)
zopper
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od zopper »

Takze pro vypnuti ISG staci ma chvilku odpojit baterku a pak to par startu nebude nic delat? :D
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Ano, tak by to mělo dle logiky manuálu být:)
Čekal jsem, zda se někdo zeptá:D

Mě plachtění vyhovuje.
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pjotr1 »

Já to chápu tak, že vlivem konstrukce a provozních podmínek došlo k vybití aku a ISG vyhodnotilo, že nebude plachtit, aby dobilo aku při brždění motorem. Pak došlo k nabití (ale předpokládám s odpojenými póly aku) a tím pádem ISG nevěděla že aku je v plné kondici a proto se potřebuje zkalibrovat. Aby se ISG nemuselo kalibrovat je asi jediný důvod proč nabíjet tak aby proud tekl přes ISG (jak se doporučuje připojovat nabíječku na kostru auta a ne na mínus pól). Toto mi přijde jako standardní chování.
Ale co mi z toho plyne je že se to externí nabíjení bude muset dělat až zase nastane nefunkčním plachtění, např. každý půl rok (já bych předpokládal i daleko dříve). Zjevně se to samo neopraví. Takže se z toho stává PHEV.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Nene. ISG se snažilo nabit baterku na hodnotu, kterou díky sulfataci nebyla schopna udržet (dosáhnout?).
Baterie se má vždy dobíjet ve stavu odpojeném od vozidla.
Takže by to mělo být provedeno po každém externím nabití. A každé externí nabití / desulfatace by mělo být provedeno tak často, jak máte rádi svou peněženku:))
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 78
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Abych se v tom zorientoval i já: Pokud mi auto skoro neplachtí, může být příčinou příčinou klasická (tedy ne 48V baterie) - její sulfatace. Auto mám rok a čtvrt, takže reklamace baterky?
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“