Ahoj,dibarbora píše: ↑20 lis 2022, 17:19 Nejako sa mi tie vaše teplotné pochody nezdajú.... budíky majú "potlačenú" teplotu 90°C.... takže v prípade ukazujú optimálnych 85°C pri teplotnom rozsahu od 60 do min 110°C reálnych na snímači teploty. Ak budík ukazuje menej, tak je tam hlboko pod 60 a to je problém.
Na bývalej i30 sa mi zohriaty motor nikdy nepodchladil do takej miery aby som to registroval na prístrojovke... a to aj pri zjazde z horských priechodov (donovaly....)... reálna teplota padla napr. na 70°C ale nižšie už nezliezla.
Dnes som si robil prehľad fungovania chladenia na Tucson-e ... motor má dva chladiace okruhy a reguluje dve rôzne teploty.. blok/hlava. S autom som vyšiel na Kubínsku Hoľu... po nejakej prestávke som išiel nazad.. s nahodeným adaptérom ELM327. Sledoval som teploty oboch okruhov. Vonku bolo celý čas okolo nuly.. oba okruhy vychladli počas státia na cca. 66°C. Pri zjazde do Dolného Kubína oba okruhy samozrejme ešte viac vychladli na nejakých 60+°C. Po zaradení sa na cestu smerom do Párnice/Kraľovian (+/- len mierne klesanie) sa oba okruhy plynulo zohriali (3-4km) na prevádzkovú teplotu.. blok 90°C a hlava 85°C. Výjazd smerom na Zázrivú a potom na Terchovú znamenalo zohriatie bloku na 100+°C a hlavy na 95°C.... počas pokojnej jazdy po "klesajúcej" rovine a aj do stúpania bola teplota motora bez akýkoľvek výkyvov. AC som mal nastavené na 21°C...
ten adaptér ELM327 používáš kde? V podpisu nevidím i30 1.5TGDI. Zajímalo by mě co to vše ukazuje na I30.
Díky.