Přátelé, potřeboval bych poradit, resp. můj tchán by potřeboval poradit.
On má i20 (63 kW Classic) z roku 2012, v bezvadném stavu, za tu dobu má najeto krásných důchodcovských 80.000 km. S autem je spokojený, nic jiného si už v životě kupovat nechtěl (je mu 75 let). Nedávno měl ale nezaviněnou havárii, při které to „dostal“ do pravého zadního boku (rohu). Už první pohled (viz foto) naznačoval, že se toho sice „moc nestalo“, ale škoda to bude celkem velká. Jasné byly nějaké ty plechy/plasty (blatník, nárazník, podběh, dveře), disk apod. Po výměně kola bylo ale auto kupodivu normálně pojízdné a do servisu odjelo po vlastní ose. Nicméně včera se ze servisu ozvali, že je bouchlá i zadní náprava a že kompletní oprava všeho tak „zřejmě“ přesáhne zůstatkovou hodnotu auta. Auto je havarijně pojištěné, viník nehody je také znám.
Nějaké oficiální vyjádření servisu ani pojišťovny ještě k dispozici není. Orientačně jsem podle VIN na Cebii zjišťoval, že hodnota tohoto auta by mohla být někde mezi 110 – 120.000 Kč.
Mohli byste mi někdo poradit, jak nejlépe celou věc řešit? Měl bych pár otázek:
1. Předpokládám, že teď je tak jako tak nutné počkat na na nějaké oficiální vyjádření, ať už servisu, nebo pojišťovny, resp. policie, je to tak?
2. Když cena opravy převýší hodnotu auta, pak je asi vhodné nechat si vyplatit totálku a pak opravu řešit „svépomocí“. Nevíte někdo o schopném a spolehlivém servisu nejlépe někde na Vysočině (Žďár n. S.) a okolí, kdo by to za rozumné peníze uměl?
3. Máte někdo představu (rámcovou), kolik může hlavně ta legrace se zadní nápravou na i20 stát? Autorizovaný servis v Novém Městě na Moravě
tchánovi sdělil, že samotná zadní náprava bude tak jako tak stát 80.000 Kč
4. Máte někdo nějakou jinou radu nebo nápad, jak co nejlépe postupovat?
5. A ještě jeden dotaz (tedy asi naivní): nebylo by možné z hlediska pojistného plnění kombinovat krytí nákladů z povinného ručení od viníka a vlastního havarijního pojištění?
Tchána je mi moc líto, on je takový submisivní člověk a moc se v těchto věcech nevyzná. Já na tom nejsem o moc lépe – sám jsem sice v podobné situaci také byl, ale vždycky mně s tím pomohl šikovný autoservis u nás (Kutná Hora), tchán ale bydlí 80 km daleko (Žďár nad Sázavou) a tam nikoho neznám.
Nezaviněná nehoda Hyundai i20 - výše škody a cena opravy
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Nezaviněná nehoda Hyundai i20 - výše škody a cena opravy
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Nezaviněná nehoda Hyundai i20 - výše škody a cena opravy
Máš SZ .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Nezaviněná nehoda Hyundai i20 - výše škody a cena opravy
Díky moc!
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011