1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od petzl62 »

Za mě, prozatím- co se týká 1,5 T-GDi jednoznačně to nemá smysl :-$
Smartstream se zdá se, opravdu povedl =D> Pokud nemá nesmysl ECO módu [-o< ](*,)
Viz. můj nájezd kilometrů za 2 roky. Ale píšu zkušenost s motorem bez elektro fičury MHEV [-o<
A sakra dobře vím, proč jsem zvolil, jak jsem zvolil.
Stěžejním důvodem pro volbu typu motoru vidím jeho použití, tzn. jak a kde se bude auto provozovat.
A pokud zvolíte T-GDi tak jednoznačně, starostlivost a "poctivý a kvalitní servis" včetně použitého oleje a pokud auto nenajede x km, jako moje, tak zkrátit adekvátně interval výměny oleje na max. 10tis.km/ max. rok :!:
Kontrolovat svíčky apod. No prostě se o auto starat. A otevřít tu kapotu taky jindy, než u dolívání kapaliny do ostřikovačů.
Já opět volím 1,5 T-GDi :D/ =D> :idea: s DCT- jedině :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9109
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od idam.i »

Toníku,už plánuješ výmenu?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od slabostka »

Brambo von Gratz píše: 20 črc 2023, 19:30 Pokud jsou motor a provozní kapaliny zahřáté, tak to krátkodobě nevadí. Na žádný rychlostní stupeň. I vyšší otáčky. Ale jak píše JackK78. Nejde o motor, ale o turbo. To by se mělo před vypnutím motoru dochlazovat a ne honit. Jízdou na nízké otáčky před zastavením, nebo nechat pár desítek sekund až minutku běžet motor na volnoběh. Pokud se vypne a je stále horké, tak se rapidně snižuje jeho životnost.
- prvy rychlostny stupen je na rozbeh auta a dlhodobo tyrat motor zbytocne vysokymi otackami a potom ho vypnut je hlupost. Skodi to motoru - tu tiez existuje tepelna roztaznost.... aj turbu.... Mala rychlost male naporove chladenie vysoka teplota.... A nema to ani kus logiky.... Turbo motor je paradna vozba ale chce to viac udrzby. Vzdy je nieco za nieco.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od petzl62 »

idam.i píše: 20 črc 2023, 22:35 Toníku,už plánuješ výmenu?
Áno... :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Pjotr1 »

slabostka píše: 21 črc 2023, 07:23 - prvy rychlostny stupen je na rozbeh auta a dlhodobo tyrat motor zbytocne vysokymi otackami a potom ho vypnut je hlupost. Skodi to motoru - tu tiez existuje tepelna roztaznost.... aj turbu.... Mala rychlost male naporove chladenie vysoka teplota.... A nema to ani kus logiky.... Turbo motor je paradna vozba ale chce to viac udrzby. Vzdy je nieco za nieco.
Tak jen doplním : ta ulice je dlouhá asi jen 300m takže nedochlazení malým náporem větru nehrozí. Než zaparkuju tak to trvá další cca 2 minuty, takže turbo taky zchladne a olej se tam nezapeče. Dělám to tak (když jsou vhodné podmínky : zahřátý motor, nikoho nebrzdím, ...) přes rok a zatím si motor nestěžuje a ani olej není nijak znečištěný.
Jo a týrat 1.4 motor při 4000 ot/min ? Co to je za nesmysl, to jsou pro motor (ne pro spotřebu) ideální podmínky.
Moje logika je že to trochu vypálí (pročistí) spalovací komoru a ventilová sedla, profoukne GPF a kat, což při krátkých trasách nemám šanci zařídit.
Nikoho nechci přesvědčovat o mé pravdě, jen to dávám jako možnost a děkuji za reakce.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od slabostka »

Ked mas pocit ze robis dobre nikto ta o opaku nepresvedci. Ja osobne to robim inak, 3-4 stupen 50-60 km/hod tak 1500-2000 otacok.... Alebo chvilu volnobeh....

Karbon sa hromadi na sacich ventiloch a tie nijako nevypalis. To co je v komore - prevencia - ciste vstreky cize VIF a vcasna vymena oleja.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 812
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od i30mpact »

U moderního přímovtřikového motoru, jakým T-GDi je, takovýhle krátký vytočení nemá efekt. Narozdíl od DPi totiž nejsou ventily oplachovány palivem (DPi vstřikuje palivo do spalovací komory nepřímo, přes ventily, T-GDi přímo vstřikovačem v komoře).

https://www.youtube.com/watch?v=UTxohju0rtw

Co může pomoct jako prevence je pravidelné jízdy na delší vzdálenosti (v tom videu zmiňuje jednou za 14 dní aspoň hodinku na dálnici). Nicméně jen jako prevence, kdy zvýšená teplota odpaří vodu a palivo z oleje, a tím zamezí nadměrnému vytváření karbonu. Existující usazeniny to ale nevyčistí, ty se musí odstraňovat mechanicky.
Uživatelský avatar
Jondre
**
Příspěvky: 118
Registrován: 03 říj 2020, 16:23

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Jondre »

Tak přispěju svojí troškou do mlýna :) máme po dovolené, Olomouc - Šibenik (Žaborić) - pár výletů po Chorvatsku - Šibenik - Olomouc. Cesta ve dvou dospělých, jednom dítěti v autosedačce a zbytku auta plně využitého, cesta tam bez klimy a zpátky s klimou. Jsem naprosto spokojený s volbou motoru. Tímto současně zdravím do Automima, kde jsem se pred pár dny stavil na pravidelný servis :wink:
Přílohy
20230717_210332.jpg
20230717_210332.jpg (26.44 KiB) Zobrazeno 1300 x
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
RADOHUDEC
Příspěvky: 5
Registrován: 15 srp 2023, 12:51

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od RADOHUDEC »

Ja som siel do talianska presne taki istu dlhu trasu, spotreba na palubaku tiez 5.4 ale real podla tankovania 5.9. Dialnica tempomat 130 auto 2 dospely 2 deti plus plny kufor
Uživatelský avatar
Jondre
**
Příspěvky: 118
Registrován: 03 říj 2020, 16:23

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Jondre »

Já jsem teda spotřebu dle dotankování kontroloval cca prvních 10 tis. km a vycházelo mi to max. o 1 dcl více oproti palubáku. Tak jsem se spokojil s přesností počítače a od té doby mu věřím :D
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1802
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Maras »

První i30 2020 i tato současná 2022mi ukazují z 90%přesně a ano, rozdíl semtam je a to o deci nahoru, nebo i dolů.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Jondre
**
Příspěvky: 118
Registrován: 03 říj 2020, 16:23

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Jondre »

Nápodobně, proto už to nekontroluju a jestli je to deci sem, deci tam.. takovej puntičkář zase fakt nejsem :D toty čísla jsou pro mě orientační a stačí mi orientačně vědět, jestli jezdím spíš za pět nebo za šest :wink: dlouhodobě se drží spotřeba na 5,3 kombinovaného provozu - nádhera :D/
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Uživatelský avatar
TerkNaj
Příspěvky: 1
Registrován: 31 led 2024, 17:07

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od TerkNaj »

Tak já se taky podělím o svoji spotřebu, prvních 6500 km, 2 měsíce, spotřeba 5,5l/100km. Převážně jízda na eco/normal, sport spíše jen příležitostně. I30 1,5 TGDI MHEV combi :D
4722c1cf-dffc-4287-996b-f94c92ac95df.jpg
4722c1cf-dffc-4287-996b-f94c92ac95df.jpg (136.56 KiB) Zobrazeno 686 x
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

zalezi od rychlosti a tras, ale 5,5 mi prijde vcelku .. akceptovatelne :-) najma ten dojazd bude cca 800km na nadrz, co je fakt fajn
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 561
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Příspěvek od mozecek »

Neblbne vam to pocitani spotreby nekdy? na DPI pri predposlednim tankovani u 6700km jsem mel realnou spotrebu 6.64 a auto ukazovalo 6.6 .. takze celkem presne. Naposled sem tankoval u 7127km a auto ukazuje neskutecnych 8.0. Faktem je ze spotreba od posledniho tankovani vychazi 7.96 (ted hodne jezdim mesto po 4 km). Ale na 417km nemuzu navysit celkovt prumer o 1.4 litru ani kdyby to zralo 30 litru. Proste nechapu .. jedine ze by se nejak vyresetovalo treba s novym rokem nacitani paliva a zustaly celkove km. (baterku sem neodpojoval nebo tak)
spotreba.jpg
spotreba.jpg (60.14 KiB) Zobrazeno 599 x
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“