Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8136
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
... o Accentovi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
1) vibrace prevodovkycsgut píše: ↑21 srp 2023, 09:24 Jak je projevují vibrace převodovky? To vibruje celé auto?
S pocitem ze sedaček souhlasím, musel jsem si dlouho zvykat i na cestách okolo 100 km. Na druhou stranu, po tolika najetých kilometrech byste byl možná rozlámaný všude.
Jinak ty rezonance, hluk v kabině, jak už jsem tu psal... Auto je levné. Ve své kategorii možná nejlevnější. A jedno z mého pohledu nejcitelnějších šetření je bohužel v tom, že kabina řidiče je velmi špatně! odhlučněná.
Taky jsem byl u Baltu spokojen, ale ne každý chce jet k moři (v úmyslu se hlavně koupat), které má 18 - 20 °C a vzduch 23. Je to o pojetí té dovolené, s Chorvatskem proto pro většinu lidí neporovnatelné.
kdyz bylo auto nove tak jsem cca po 500km kolem komina jel 4x 250 km Olomouc-Viden coz je trasa defacto na 5-6 rychlost po celou dobu. A sem tam po zarazeni 6ky jeste nez sem paku uplne pustil bylo citit takove vrneni, videt to nebylo, citit jen prilozenim ruky a ani nebylo treba tlacit jen lehky dotek, pak zase jezdeni kolem komina s max 5kou
ted sem k tomu pridal 3300km a na tu sestku sem jezdil hodne a bylo znat den co den, ze to vibruje vic, nekdy je to dokonce videt jak se chveje, nekdy je to dokonce citit v plynovem pedalu, ale hlavne uz to ted obcas citim pri samotnem prechodu mezi 5 a 6 .. jakoby se pridiraly synchrony nebo tak neco, doradim tu sestku a bud to vrni (tak radim neutral a opet sestku), nebo to zavrni pri tom prechodu (potom se to dorazeni do sestky obvykle uklidni, ovsem dost casto to po chvili jizdy zacne vibrovat stejne) nebo je to proste zarazene tak jak by melo. A ze jsou vibrace silnejsi je znat i vizualne, kdyz se "podari" je to i videt.
nemaji na to vliv otacky, po zarazeni 6ky mam obvykle 2-3.5tis a dela to klidne i na 3-3,5tis takze se motor nedusi, pritom na 2tis to nekdy mam taky a nic nevibruje, zasadni zmena je ovsem v pridani plynu - driv sem to pocitoval prave jen pri zarazeni a seslapnuti plynu, ted uz i bez, ale s plynem a to i mirnem je to vyraznejsi
jeste nez se stavim v servisu, tak pojedu na jeden kopec s plnym autem, stejne jako jsem jel po prvnich 500km, tam silene a bezduvodne smrdela spojka, tak jestli se to zlepsilo nebo je to stejne .. dokud vibrovalo az po kompletnim zarazeni, tak sem si rikal jestli to neni prave neni spojkou co nejak hazi, ale jelikoz to dela jen sestka a ted uz i pri razeni tj pri seslapnuti spojky tak je problem na 99% v prevodovce na nejakem lozisku ci synchronu u te sestky
2) komfort
mam dost najezdeno ve VW Golf V, Octavia II, Superb II .. sedacky jsou tam tvrdsi, v Superbu nebyl problem dat na zatah 800km skoro bez zastavek
tady se jaksi zaborim a propadnu a asi mi nesedi uhel naklopeni sedadla pac s operadlem i bederkou sem zkousel vsechny polohy. Takovej pocit sem mel snad naposled ve felicii. Dokonce tomu nepomohla ani regulace operky hlavy jejichz absence mi az tak nevadila
3) hluk je hluk no, ty dalnice az tak moc nejezdim, kocici hlavy po me bezne trasy nepotkavam, a spis me rusi ty ruzne rezonance casem neco namazu nebo podlepim no uvidim jak se mnou icko dlouho bude, kdyz se ohlednu ted zpetne tak nevim jestli nebylo lepsi vzit ojetyho superba, mel sem strach ze ho utrapim po meste, ale zatim sem utrapeny vic ja
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Motor 1.5DPi
Tak mame za sebou podruhé Balt okolo Wladyslawova. Bylo dost lidi, ale čím dal jsme šli od vstupní části na plaz tím méně lidi tam bylo, pláže široké s krásně jemným pískem, jen ta voda o něco studenější než v Chorvatsku.
Příští rok chci kouknout na Rujánu. Chorvatsko příští rok opět vynecham a budu se rozhodovat mezi Marokem a Egyptem, zatím bych radeji Maroko.
Re: Motor 1.5DPi
NA Rujanu jsem mel v planu jet v roce kdy zacal covid, od te doby stale v planu
Re: Motor 1.5DPi
Já ji mám v plánu už od 2017 , vzhledem k tomu, ze se mnou letos k Baltu jela i rodinka a líbilo se jim, tak souhlasili už i s návštěvou Rujány příští tok.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Aha, díky za dovysvětlení těch vibrací. To jsem u svýho snad nezaznamenal, na 6 jezdím dost (jezdím hodně dálnice, takže nárok na přemýšlení, zda to nemělo být - když Hyu i30 - turbo, mám já ).. rozumím tomu, ale zas nový auto je nový auto, ten pocit, že mě to nikde snad nenechá je prima... na ojetém superbu by se mohly začít sypat věci, jako u každé ojetiny.
Alex: Když už jsme to rozjeli, myslím, že nejvíc legend o naprostém pohodlí koluje díky jejich patentovanému pérování (ala koráb) o Citroenech. S C5 šlo prej ujet tisíce km bez újmy.
Jinak souhlas, sedačky u Hyu mi přijdou taky takové, že je prosednu. A to vážím málo. Přitom bych snad neřekl měkké .. neumím to popsat, ale zvykat jsem si fakt musel. Ale to je fakt dost subjektivní, jak je i vidět z diskuze (Maras).
Alex: Když už jsme to rozjeli, myslím, že nejvíc legend o naprostém pohodlí koluje díky jejich patentovanému pérování (ala koráb) o Citroenech. S C5 šlo prej ujet tisíce km bez újmy.
Jinak souhlas, sedačky u Hyu mi přijdou taky takové, že je prosednu. A to vážím málo. Přitom bych snad neřekl měkké .. neumím to popsat, ale zvykat jsem si fakt musel. Ale to je fakt dost subjektivní, jak je i vidět z diskuze (Maras).
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Měl jsem možnost jezdit se všemi třemi generacemi i30. Mezigeneračně se sedačky (jejich tvar a tuhost) výrazně měnily.
Za volantem první generace (FD) jsem strávil nejvíc času a ač byla sedačka celkem tvrdá, moje záda s ní nikdy neměly problém. A to jsem na jeden zátah otočil Düsseldorf plus několikrát Pelješac (Chorvatsko).
Druhá generace (GD) již měla hodně měkou sedačku a na můj zadek i zvláštně tvarovanou. Už po 150 km mě z ní bolely záda a nevěděl jsem, jak se usadit. Služební cesta s kolegou do Německa, kousek za české hranice, byla utrpením. A to jak na místě řidiče, tak spolujezdce. Nebyla to jen tato cesta, sedačka v tomto autě opravdu nepřesvědčila.
Třetí generace (PD) se vydala cestou přitvrzování, alespoň u předfaceliftované verze. Sedačka je tvrdší než u GD, ale zase ne natolik, jak u FD. Rozumný kompromis, řekl bych. Moje maximum je 600 km za jeden den. Sice bez problémů, ale o moc dál bych už jet nechtěl. Jelikož jsem byl v té době již navyklý na diametrálně jiný posed z Tucsonu TL (trochu víc dodávkový), nevím, zda za to může sedačka samotná nebo poloha za volantem. Jen pro porovnání, i po 6000+ km v Tucsonu za 11 dní bych klidně jel dál.
Omlouvám se za příspěvek mimo téma.
Za volantem první generace (FD) jsem strávil nejvíc času a ač byla sedačka celkem tvrdá, moje záda s ní nikdy neměly problém. A to jsem na jeden zátah otočil Düsseldorf plus několikrát Pelješac (Chorvatsko).
Druhá generace (GD) již měla hodně měkou sedačku a na můj zadek i zvláštně tvarovanou. Už po 150 km mě z ní bolely záda a nevěděl jsem, jak se usadit. Služební cesta s kolegou do Německa, kousek za české hranice, byla utrpením. A to jak na místě řidiče, tak spolujezdce. Nebyla to jen tato cesta, sedačka v tomto autě opravdu nepřesvědčila.
Třetí generace (PD) se vydala cestou přitvrzování, alespoň u předfaceliftované verze. Sedačka je tvrdší než u GD, ale zase ne natolik, jak u FD. Rozumný kompromis, řekl bych. Moje maximum je 600 km za jeden den. Sice bez problémů, ale o moc dál bych už jet nechtěl. Jelikož jsem byl v té době již navyklý na diametrálně jiný posed z Tucsonu TL (trochu víc dodávkový), nevím, zda za to může sedačka samotná nebo poloha za volantem. Jen pro porovnání, i po 6000+ km v Tucsonu za 11 dní bych klidně jel dál.
Omlouvám se za příspěvek mimo téma.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Letošní Chorvatsko. Podle dotankování to bylo za 5.9l/100.
Re: Motor 1.5DPi
Nádhera
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
i30impact: Dobrý
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Tak nádhera, pokud je ten čas, čaasem pohybu, pak je to ale při průměru něco přes 80 km/h. Takže spíš pomalejší jízda. Bez průměrné rychlosti (nebo podobných informací) je údaj o spotřebě k ničemu...
Re: Motor 1.5DPi
No je to komplet dovolená, to znamená cesta z Česka přes Rakousko a Maďarsko do Chorvatska k Makarské, pak nějaký ježdění tam (klasicky na nákupy), pak cesta zpět přes Maďarsko do Vídně a z Vídně zpět.
Re: Motor 1.5DPi
Mrkni si akú máš priemernú rýchlosť podľa PP.Možná budeś prekvapaný.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1.5DPi
No na cestě na dovolenou a z dovolené o necelých 20 km/h vyšší... Proto jsem psal, že by bylo dobrý napsat, jakým stylem to jede. Jestli drží 130 nebo 140 tacho nebo jede na úsporu nebo jako zvíře. To se nedá poznat. Taky mohl jet 4 hodiny v koloně a pak jako zvíře...