Jde to vyvolat prakticky kdykoliv. Stačí mít vyřazeno na neutrál, zmáčknout spojku a zkusit zařadit jakoukoliv rychlost. Není potřeba ji ani dořadit úplně, spíš naopak, stačí když se řadící páka přiblíží k určité poloze, kdy už je cítit odpor, že dochází k řazení, tak v tomto momentě se bouchnutí ozve.
Jakmile je zařazeno a zároveň se pořád stojí na spojce, znovu už se bouchnutí při řazení jakékoliv rychlosti neozve. Pokud ale člověk vyřadí zpátky na neutrál, pustí spojku, znovu jí zmáčkne, tak při dalším zařazení se ta tupá slabá rána ozve zase.
Byl jsem s tím i v servise, technikovi jsem to ukázal (podařilo se to vyvolat prakticky vždy), technik odsouhlasil, že to slyší a auto si vzali na dílnu na prohlídku. Po cca půl hodině mi ho vrátili s tím, že to měli na zvedáku, ale všechno je jak má být, byli to i projet a zkoušeli to i na jejich půjčovacím autě (najeto 11tis) a tam to prý dělá méně, ale taky. Takže závěr ten, že je to "vlastnost" a všechno je v pořádku. Mám jezdit a možná si to časem sedne nebo se to ztiší (najeto mám teď 5tis).
Prý kdyby se to zhoršovalo (což ale nepředpokládají), tak mám přijet znovu. Teď tam prý ale není co opravovat nebo měnit, vše je dle servisu v pořádku. Na můj "argument", že jsem řídil desítky aut a doma máme ještě další 2 auta a ani jedno toto nedělá mi bylo řečeno (nutno podotknout že slušně a mile - opravdu v tomto případě přístup servisu byl na jedničku), že určitě ani jedno z těch aut není
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
Pravdou je taky to, že např. moje žena kdybych jí to neukazoval a neřekl jí,na co se zaměřit, tak by si toho nikdy nevšimla. Ale když už věděla co má poslouchat, tak to slyší taky. Stejně tak známý, kterému jsem to ukazoval. Tím chci říct to, že věřím tomu, že 90% lidí, i kdyby jim to dělalo, si toho nikdy asi ani nevšimne nebo to nebudou řešit.
Proto by mě zajímalo, jestli to opravdu dělá u všech i30 a jen to třeba nikdo neřeší, nebo to mám zkoušet řešit znova jinde.