Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Ahoj všem. Chtěl bych se zeptat, jestli je opět "vlastnost" všech minimálně 1.5DPI, že při zařazení jakékoliv rychlosti z neutrálu se tak ve 4 z 5ti případů ozve takové tupé bouchnutí, "žuchnutí", nevím jak to nazvat... Není to žádná rána jako z děla, ale když je v autě ticho, tak to slyší a cítí i spolujezdec. Když hraje rádio, a člověk se na to zaměří, tak řidič při tom řazení ucítí takový bouchnutí a lehký zhoupnutí auta.
Jde to vyvolat prakticky kdykoliv. Stačí mít vyřazeno na neutrál, zmáčknout spojku a zkusit zařadit jakoukoliv rychlost. Není potřeba ji ani dořadit úplně, spíš naopak, stačí když se řadící páka přiblíží k určité poloze, kdy už je cítit odpor, že dochází k řazení, tak v tomto momentě se bouchnutí ozve.
Jakmile je zařazeno a zároveň se pořád stojí na spojce, znovu už se bouchnutí při řazení jakékoliv rychlosti neozve. Pokud ale člověk vyřadí zpátky na neutrál, pustí spojku, znovu jí zmáčkne, tak při dalším zařazení se ta tupá slabá rána ozve zase.
Byl jsem s tím i v servise, technikovi jsem to ukázal (podařilo se to vyvolat prakticky vždy), technik odsouhlasil, že to slyší a auto si vzali na dílnu na prohlídku. Po cca půl hodině mi ho vrátili s tím, že to měli na zvedáku, ale všechno je jak má být, byli to i projet a zkoušeli to i na jejich půjčovacím autě (najeto 11tis) a tam to prý dělá méně, ale taky. Takže závěr ten, že je to "vlastnost" a všechno je v pořádku. Mám jezdit a možná si to časem sedne nebo se to ztiší (najeto mám teď 5tis).
Prý kdyby se to zhoršovalo (což ale nepředpokládají), tak mám přijet znovu. Teď tam prý ale není co opravovat nebo měnit, vše je dle servisu v pořádku. Na můj "argument", že jsem řídil desítky aut a doma máme ještě další 2 auta a ani jedno toto nedělá mi bylo řečeno (nutno podotknout že slušně a mile - opravdu v tomto případě přístup servisu byl na jedničku), že určitě ani jedno z těch aut není a že to srovnávám s auty 2x - 3x dražšími a že kdybych si zkusil Santa Fe, tak tam to taky dělat nebude. Čili že je to vlastnost daná cenou auta...
Pravdou je taky to, že např. moje žena kdybych jí to neukazoval a neřekl jí,na co se zaměřit, tak by si toho nikdy nevšimla. Ale když už věděla co má poslouchat, tak to slyší taky. Stejně tak známý, kterému jsem to ukazoval. Tím chci říct to, že věřím tomu, že 90% lidí, i kdyby jim to dělalo, si toho nikdy asi ani nevšimne nebo to nebudou řešit.
Proto by mě zajímalo, jestli to opravdu dělá u všech i30 a jen to třeba nikdo neřeší, nebo to mám zkoušet řešit znova jinde.
Jde to vyvolat prakticky kdykoliv. Stačí mít vyřazeno na neutrál, zmáčknout spojku a zkusit zařadit jakoukoliv rychlost. Není potřeba ji ani dořadit úplně, spíš naopak, stačí když se řadící páka přiblíží k určité poloze, kdy už je cítit odpor, že dochází k řazení, tak v tomto momentě se bouchnutí ozve.
Jakmile je zařazeno a zároveň se pořád stojí na spojce, znovu už se bouchnutí při řazení jakékoliv rychlosti neozve. Pokud ale člověk vyřadí zpátky na neutrál, pustí spojku, znovu jí zmáčkne, tak při dalším zařazení se ta tupá slabá rána ozve zase.
Byl jsem s tím i v servise, technikovi jsem to ukázal (podařilo se to vyvolat prakticky vždy), technik odsouhlasil, že to slyší a auto si vzali na dílnu na prohlídku. Po cca půl hodině mi ho vrátili s tím, že to měli na zvedáku, ale všechno je jak má být, byli to i projet a zkoušeli to i na jejich půjčovacím autě (najeto 11tis) a tam to prý dělá méně, ale taky. Takže závěr ten, že je to "vlastnost" a všechno je v pořádku. Mám jezdit a možná si to časem sedne nebo se to ztiší (najeto mám teď 5tis).
Prý kdyby se to zhoršovalo (což ale nepředpokládají), tak mám přijet znovu. Teď tam prý ale není co opravovat nebo měnit, vše je dle servisu v pořádku. Na můj "argument", že jsem řídil desítky aut a doma máme ještě další 2 auta a ani jedno toto nedělá mi bylo řečeno (nutno podotknout že slušně a mile - opravdu v tomto případě přístup servisu byl na jedničku), že určitě ani jedno z těch aut není a že to srovnávám s auty 2x - 3x dražšími a že kdybych si zkusil Santa Fe, tak tam to taky dělat nebude. Čili že je to vlastnost daná cenou auta...
Pravdou je taky to, že např. moje žena kdybych jí to neukazoval a neřekl jí,na co se zaměřit, tak by si toho nikdy nevšimla. Ale když už věděla co má poslouchat, tak to slyší taky. Stejně tak známý, kterému jsem to ukazoval. Tím chci říct to, že věřím tomu, že 90% lidí, i kdyby jim to dělalo, si toho nikdy asi ani nevšimne nebo to nebudou řešit.
Proto by mě zajímalo, jestli to opravdu dělá u všech i30 a jen to třeba nikdo neřeší, nebo to mám zkoušet řešit znova jinde.
- Reklama
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Jo, tohle dělá i30 běžně a vůbec bych to neřešil. Na funkci to nemá vliv.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Já měl právě obavu, aby vzhledem k tomu, že to dělá prakticky pokaždé, když chci zařadit z neutrálu, tak to nebyl nějaký špatný silentblok, nebo spojka, případně něco v převodovce. I proto jsem tam jel, abych to měl černé na bílém, ať už ta prohlídka dopadne jakkoliv.
A servis, ačkoliv to slyší taky, tak tvrdí, že to tak prostě dělá (nedokázali mi ale ani oni říct, co přesně je příčina toho bouchnutí) a je to normální, přestože u jiných aut jsem se s tím nikdy nesetkal. Proto mě zajímal názor i zde, protože jsem tu o tom četl zmínku asi od 4 lidí, se dvěma z nich jsem si o tom i psal SZ a oběma to v neměnné formě dělá od novoty až do současnosti.
Zároveň ale jsem to zkoušel osobně v jiné i30 (taky 1.5 DPI, 2020, najeto 30tis tuším) a tam to nedělalo. A jeden z těch, kterým to tady dělalo, tak nedávno vyměnil auto za nové (stejná motorizace, jen o 2 roky novější a lepší výbava) a u nového mu to už taky nedělá. A to je člověk, který ví přesně o čem mluvím a na předchozím autě to taky registroval.
Takže i z tohoto důvodu jsem do toho servisu jel, protože jsou i auta, kde to opravdu nedělá. Kdyby to dělalo všem, vykašlal bych se na to rovnou.
Proto mě tak zajímal i názor zdejších členů, kteří to třeba doteď jen neřešili, jestli to opravdu dělá když ne všem, tak alespoň většině a jestli se to třeba už u někoho i zhoršilo, nebo to opravdu nemá na nic vliv ani dlouhodobě v řádech desítek tisíc km.
A servis, ačkoliv to slyší taky, tak tvrdí, že to tak prostě dělá (nedokázali mi ale ani oni říct, co přesně je příčina toho bouchnutí) a je to normální, přestože u jiných aut jsem se s tím nikdy nesetkal. Proto mě zajímal názor i zde, protože jsem tu o tom četl zmínku asi od 4 lidí, se dvěma z nich jsem si o tom i psal SZ a oběma to v neměnné formě dělá od novoty až do současnosti.
Zároveň ale jsem to zkoušel osobně v jiné i30 (taky 1.5 DPI, 2020, najeto 30tis tuším) a tam to nedělalo. A jeden z těch, kterým to tady dělalo, tak nedávno vyměnil auto za nové (stejná motorizace, jen o 2 roky novější a lepší výbava) a u nového mu to už taky nedělá. A to je člověk, který ví přesně o čem mluvím a na předchozím autě to taky registroval.
Takže i z tohoto důvodu jsem do toho servisu jel, protože jsou i auta, kde to opravdu nedělá. Kdyby to dělalo všem, vykašlal bych se na to rovnou.
Proto mě tak zajímal i názor zdejších členů, kteří to třeba doteď jen neřešili, jestli to opravdu dělá když ne všem, tak alespoň většině a jestli se to třeba už u někoho i zhoršilo, nebo to opravdu nemá na nic vliv ani dlouhodobě v řádech desítek tisíc km.
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
ve čtvrtek jedu do servisu na opravu vibrací šestého kvaltu mého miláčka .. pokud se ukáže, že to není vnitřní problém převodovky, ale třeba že nějak nesedí kulisa a vibruje to od ní, tak by to třeba bylo možné i v tvém případě. Nicméně pokud slyšíš/cítíš ránu po zařazení tak bych to více než na křivou montáž viděl na něco uvolněného a .. pokud to dělá až po té co se chytne spojka, tak třeba zda není něco volného na spojce. Při dorazu řazení popř. zapřáhnutí spojky dojde k pohybu uvolněné části a nárazu do krajní polohy. Třeba nějaký uvolněný šroub putuje v rámci své díry a při řazení náhodně záleží na jeho poloze.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Nevím no Mě to taky nepřijde normální. Ale pár lidí už to tu řešilo, na tom jejich autě v servisu to byť v menší míře, ale dělalo taky. Teď to od nich mám alespoň na papíře, že jsem tam s touto "závadou" přijel a dle vyjádření servisu je vše v pořádku a jedná se o vlastnost, takže to víc asi řešit opravdu nebudu, pokud se to nebude zhoršovat. I když jsem čekal, že se tu ozve třeba víc lidí, že jim to dělá taky Ale očividně to až tak běžná věc není a nebo to opravdu 99% lidí ani neregistruje a neví o tom
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
mám 1.4 cwwt a dělá mi od koupi vozu to když za velmi pomalý jizdy na neutrál zařadím jedničku a to ještě někdy , neřeším.
najeto 45kkm, zatím beze změny
najeto 45kkm, zatím beze změny
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Dělá mi to taky. Ne ve 100% případů, ale dělá
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Taky od novoty? A zhoršuje / zlepšuje se to nějak, nebo je to od doby co to registruješ pořád stejné?
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Stejný zvuk slyším ve stejné situaci také už od koupě nového auta (1.5 DPI, rok 2022). Novodobá auta mají spoustu eko vychytávek, dle mého názoru je to nějaká z nich. Auto si pohrává se spalinami (EGR ventil, proměnné časování ventilů), horkým vzduchem, kdejaká klapka a nejspíš se v tomto případě něco žuchnutím otevře nebo zavře při rozjezdu auta. Je to od začátku, tak to prostě neřeším. Každé auto má svoje specifika.
Hyundai I30 kombi III, 1.5 DPi, r.v.2022, 25000 km
ex. Peugeot 307 SW 1.6 diesel
ex. Golf 4, 1.6 benzín
ex. Citroen Xantia Break, 1.8 benzín 16V
ex. Peugeot 307 SW 1.6 diesel
ex. Golf 4, 1.6 benzín
ex. Citroen Xantia Break, 1.8 benzín 16V
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Mě to úplně standardní nepřijde a nevidím důvod, proč by při řazení mělo něco v autě (resp. asi v převodovce) bouchat. Ale vzhledem k tomu, že to dělá více lidem a se zvyšujícím se nájezdem se to u mě projevuje čím dál méně hlasitě a méně často, tak už to neřeším.
Teď nedávno jsem si zase všiml, že něco cvaká při pouštění spojkového pedálu. Při zmáčknutí je ticho, ale při pouštění se tak v 1/3 dráhy pedálu ozve lupnutí/cvaknutí. Ale už se tím taky nezabývám, protože za jízdy to slyšet není a říkám si, kolik lidí je takových "posluchačů" jako já a vůbec ten zvuk nikdy nezaznamenají, byť by jim to třeba dělalo taky.
Takže vrzání zrcátka a podlahy jsem u prodejce řešil a vyřešili to, bouchání při řazení a cvakání spojkového pedálu už asi řešit víc nebudu, protože je to dle nich vlastnost a vlastně ani neví, co by to mohlo způsobovat a jak by to měli odstranit. A rozdělávat kvůli tomu auto, aby postupně zkoušeli měnit díly a hledali ten, který to způsobuje, tak na to kašlu
Teď nedávno jsem si zase všiml, že něco cvaká při pouštění spojkového pedálu. Při zmáčknutí je ticho, ale při pouštění se tak v 1/3 dráhy pedálu ozve lupnutí/cvaknutí. Ale už se tím taky nezabývám, protože za jízdy to slyšet není a říkám si, kolik lidí je takových "posluchačů" jako já a vůbec ten zvuk nikdy nezaznamenají, byť by jim to třeba dělalo taky.
Takže vrzání zrcátka a podlahy jsem u prodejce řešil a vyřešili to, bouchání při řazení a cvakání spojkového pedálu už asi řešit víc nebudu, protože je to dle nich vlastnost a vlastně ani neví, co by to mohlo způsobovat a jak by to měli odstranit. A rozdělávat kvůli tomu auto, aby postupně zkoušeli měnit díly a hledali ten, který to způsobuje, tak na to kašlu
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Děje se to i mě 2017 PDE (1.6 CRDI). Co vím, tak jsem dohledal něco o synchronech, které byly později upgradovány s lepším materiálem. Ale netuším, zda to souvisí.
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Dobrý den
mám problem s řazením v mojím hyundai i 30 kombi r.v.2015
Stalo se mi že mi jednou jde zařadit a z teho když našlapu tak se ozve bouchnuti nebo klepnutí a zase jde řadit normálně.Muže někdo prosím poradit na co se zaměřit,mechosš ma vice tipů ale nechce hned měnit spojku a sundavat převodovku když prej jestli to nebude hlavní posilovací valec nebo ten druhy posilovaci.dekuji za rady
mám problem s řazením v mojím hyundai i 30 kombi r.v.2015
Stalo se mi že mi jednou jde zařadit a z teho když našlapu tak se ozve bouchnuti nebo klepnutí a zase jde řadit normálně.Muže někdo prosím poradit na co se zaměřit,mechosš ma vice tipů ale nechce hned měnit spojku a sundavat převodovku když prej jestli to nebude hlavní posilovací valec nebo ten druhy posilovaci.dekuji za rady
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Řekl bych, že jseš ve špatný části fóra (tohle je i30 III, ty máš rok výroby 2015). A z tvého textu není vůbec jasné, v čem je teda problém.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Netuším jaká přesně je spojka v 1.5 DPI, ale zkuste mrknout na Vaculíka, test Toyota GR86, zhruba od 18 minuty.
Připadá mi to bouchnutí velmi povědomé.....
Připadá mi to bouchnutí velmi povědomé.....
Re: Bouchnutí při zařazení z neutrálu
Tak bouchání při řazení z neutrálu po nájezdu cca 7tis km tak nějak postupně utichlo a teď už to udělá opravdu jen někdy a výrazně tišeji, než dřív. Tak uvidíme, třeba to časem zmizí úplně
Teď ale nově pozoruju to, že když je nastartovaný motor a na neutrál mačkám spojku, tak při pouštění pedálu vždycky ve stejném místě dojde ke cvaknutí. Ale nebude to nic v pedálu, protože když je motor vypnutý, tak je ticho a nedělá to.
Takže se zase zeptám, dělá vám to ještě někomu a je to "vlastnost", nebo tentokrát to dělá fakt jen mě? Díky moc za info
Teď ale nově pozoruju to, že když je nastartovaný motor a na neutrál mačkám spojku, tak při pouštění pedálu vždycky ve stejném místě dojde ke cvaknutí. Ale nebude to nic v pedálu, protože když je motor vypnutý, tak je ticho a nedělá to.
Takže se zase zeptám, dělá vám to ještě někomu a je to "vlastnost", nebo tentokrát to dělá fakt jen mě? Díky moc za info