Keď s tým prišlo
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Motory GDI netreba dlho držať.Radšej pustit do sveta kým ešte majú akú taku cenu.
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Co přesně se ti nezdá? Modernější motory zase tolik odpadního tepla nemají a když maj ještě vytápět kabinu, tak to prostě trvá. Co jsem tak koukal , tak za dlouhou trasu, tzn. aby se všechno prohřálo a z oleje odpařil nějakej benzín, se bere projížďka po dálnici cca 40 km (tzn. 40 tam a 40 zpět).
Kromě toho mají i přepracovaný termomanagement, tak nezbejvá než doufat, že to pomůže.Vysous píše: ↑15 lis 2023, 06:51 Docela by mě zajímalo, jestli tenhle jsou si tohohle problému v HMC vědomi (jsou to inženýři, takže jsem si jistej, že jo) a dokázali to mezigeneračně vylepšit - například u nových SmartStream motorů. Všude psali o "integrovaných výfukových svodech" - což by snad mělo rychlost ohřívání motoru zásadně vylepšovat. Ale jestli to má už 1.4 T-GDI co je v i30ii nevím.
Normalni HTHS viskozita je jiste plus, ale tento problem to nijak nezachrani. Nepredpokladam, ze budou oleje total nejak zasadne horsi v obsahu cisticich a rozpoustecich aditiv, takze je otazka, jestli by tomu treba pomohlo menit olej jeste casteji...Pjotr1 píše: ↑14 lis 2023, 19:55 Ten motor byl uvnitř opravdu ošklivě zanesený. Asi by to chtělo jak píšeš občas (ob jednu výměnu, ne do každého oleje) přidat nějaký čistič, např. BG
A určitě bych místo oleje ACEA A5 (se sníženou HTHS viskozitou) nahradil A3 (normální HTHS)
Ještě bych dal na zváženou zda to čištění vodíkem (které čistí vlivem vysoké teploty) právě nezpůsobilo vypálení katu.
Integrovane vyfukove svody vyvinuli zejmena kvuli teplote vyf. plynu, blizko motoru umisteneho katalyzatoru a tim danym problemum s emisemi v rezimu vysokeho vykonu. O neco malo lepsi ohrev motoru je pravda taky prijemny bonus.Vysous píše: ↑15 lis 2023, 06:51 Docela by mě zajímalo, jestli tenhle jsou si tohohle problému v HMC vědomi (jsou to inženýři, takže jsem si jistej, že jo) a dokázali to mezigeneračně vylepšit - například u nových SmartStream motorů. Všude psali o "integrovaných výfukových svodech" - což by snad mělo rychlost ohřívání motoru zásadně vylepšovat. Ale jestli to má už 1.4 T-GDI co je v i30ii nevím.
Pokusím se odpovědět na všechny otázky.
Kdyz se rucicka dostane na 90, tak realne cidlo meri mozna 60. Podivej se pres OBDII.Tommy123az píše: ↑15 lis 2023, 13:47 Btw. motor a olej byl určitě dost zahřátý, třeba ráno jedu snad 3km hned jenom do kopce, na teploměru je hned 90 (i když to není teplota oleje) a auto topí.
Jenže to zřejmě nebyly GDI. A je plně jedno, jestli je toVždyť my měli a máme různá posunovadla, co jezdily v poloměru 5km od baráku a to by všechny podle této logiky skončily na zadřený motor![]()
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |