Tak přidám tež nějaký poznatek....
-> běžná cesta městem: 4-5,5l - jedno či Praha s okruhem nebo bez okruhu, s kolonama většinou spotřeba jde dolu.
-> běžná jízda po okresce: 4,8-5,2l - profil trati nehraje moc roli, samožřejmě před obcí brzdím motorem / rekuperací
-> cesta po dálnici cca rychlostí 100kmh (tempomatová), občasné zrychlení na předjetí - 5,2l*
-> cesta po dálnici cca rychlostí 130kmh (gps) - cca 7,5l*
-> cesta po dálnici - spěchám, ale nechci přijít o řidičák, sportovní režim - cca 11l
*použití adaptivního tempomatu zvýší spotřebu o cca 0,5l, protože brzdí a nedojíždí jak člověk...
**většinou tankuji 33l+, vždy do plné a průměrnou spotřebu mám 6,38l/100km, nejvyšší podle tankování 8,02 a nejnižší 5,26.
***zimní pneu přidávají tak 0,5l/100km....
Auto má najeto 17k km, je to 4x4 HEV s 6 stupnovym automatem. Není to Tesla plaid, tak že závodit s tím nejde, ale probliknout nejednoho lenivého řidiče v rádoby sportovním (tedy hlavně uřvaném) BMW ať uhne problém není (a to i akcelerace, která do cca 160-170 je lepší jak u mého předchozího auta.... a spotřeba ve výsledku taky
@Tempest: U toho HEV jezdím po dálnici na eletkriku celkem často (pokud nejdu přes 120kmh), tak že i na dálnici pomůže, ale fakt málo... ve městě je to něco jiného. Bohužel jezdím primárně po dálnici, jen většinou nemusím moc spěchat. A potom ti elektro pomůže hodně při akceleraci. Nafta by ale asi pro mne byla s ohledem na použití nakonec lepší volbou.
Tak jako tak přeji hodně spokojených kilometrů, a pokud náhodou nastane nějaký problém - řešení už zde někdo nejspíše má, tak že poradí