KLima - jak vám snižuje výkon motoru?

Moderátoři: Lukino, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tommas33
**
Příspěvky: 475
Registrován: 03 pro 2006, 09:51
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommas33 »

Tomikp píše:Viz ostatní. Pod kopcem to vypínám. jen by mě zajímalo jaký je rozdíl když je puštěná klima s vnitřní cirkulací a s venkovní, to se jako chladí jenom vzduch co už je v kabině? Jak dlouho se takhle dá jet než ten vzduch začne být nedýchatelný?
Proto se doporučuje zapnutí venkovního okruhu.Klima do sebe vlastně nasává nedýchatelý vzduch a potom z ní vychází zápach.Já ten jezdím jen z venkovním okruhem a žádný zápach necítím....samozřejmě po dezinfikovaní ....před tím jsem jezdil i s vniřním a smrdělo to jako prasca :D
Accent 1.3 12v 97:Láska se kterou jsem se těžce loučil.Sonata 2.0 16v už taky minulost...nyní Škoda felicia combi 1.9 d provoz na eko naftu 1.30kc km...Citroen xantia 2.0HDi
Reklama
 

Uživatelský avatar
Jirka
****
Příspěvky: 1046
Registrován: 14 črc 2005, 15:12
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Jirka »

Tommas33 píše:
Tomikp píše:Viz ostatní. Pod kopcem to vypínám. jen by mě zajímalo jaký je rozdíl když je puštěná klima s vnitřní cirkulací a s venkovní, to se jako chladí jenom vzduch co už je v kabině? Jak dlouho se takhle dá jet než ten vzduch začne být nedýchatelný?
Proto se doporučuje zapnutí venkovního okruhu.Klima do sebe vlastně nasává nedýchatelý vzduch a potom z ní vychází zápach.Já ten jezdím jen z venkovním okruhem a žádný zápach necítím....samozřejmě po dezinfikovaní ....před tím jsem jezdil i s vniřním a smrdělo to jako prasca :D
Myslím že se smradem v kabině nemá vnitřní x vnější cirkulace co dělat.
Prostě obecně se zanáší filtr, usazuje se bordel na ventilační soustavě.
Hyundai Accent GLS, 1,5i, 12/1999, 5dv., Obrázek
PRODÁNO 05/2012
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Já naopak používám vnitřní cirkulaci s puštěnou klímou dost často. Je pravdou, že v zimě se při vnitř. cirkulaci potí okna ale to řeším puštěním kímy i při max. topení a klíma ten vzduch vysouší. Jinak si myslím, že kabina není hermeticky uzavřená, takže zadušení nehrozí.Naopak častým pouštěním klímy se při jejím vypínání odmrazuje a rozpuštěný led omývá lamely chlazení a čistí od bordelu. Za jízdy klímu často vypínám, při rozjezdu na křižovatkách atd., prostě, když potřebuji záběr. Takže se to vždycky rozpustí a omyje to zas..né lamely. Vlastní klíma má také čidlo, které zabraňuje přemražení a samo krátkodobě vypíná kompresor. Takže to, není natvrdo.Jo, a opravdu zaplá klíma snižuje výkon, takže při opatrném rozjetí na křižovatce hrozí scípnutí motoru už se i stalo.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
Tomikp
***
Příspěvky: 510
Registrován: 07 zář 2006, 20:47
Bydliště: CV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomikp »

Však ja to chlapi vim že když se zapne vnitřní cirkulace, za chvíli se to nedá dejchat. akorát se občas vyskytne názor že to někdo používá docela často a mě by zajímalo proč, jestli je v tom nějaká výhoda kromě toho, že do auta nevleze smrad z venku.
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4503
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Borek »

Hardcam píše:Borek: jako bys me neznal...samozrejme, ze i 55AMG je pro me mala ryba:)
Tak to jo. :lol:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
tombonjorno
*
Příspěvky: 24
Registrován: 12 bře 2007, 22:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od tombonjorno »

pánové mám dotaz? při zapnuté klimatizaci mě auto při jízdě škube, to vypadá jak Bruno psal, že se čidlo klimy vypne kompresor a mě hned zase zapne. dělá to jen při zapnuté klimatizaci, to vypadá jako by to čidlo bylo v háji. co vy nato? a po případě kde to čidlo najdu?
hyundai sonata 2.0i 16V 102kw r.v.96
Uživatelský avatar
Tommas33
**
Příspěvky: 475
Registrován: 03 pro 2006, 09:51
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommas33 »

čidlo není v háji mně to dělá taky prostě jak zapne kompresor cukne to ztrátou výkonu a při vypnutí naopak.Já kolikrát při předjíždění zapomenu a jak klimu vypnu cukne to a jede zase jak má. :)
Accent 1.3 12v 97:Láska se kterou jsem se těžce loučil.Sonata 2.0 16v už taky minulost...nyní Škoda felicia combi 1.9 d provoz na eko naftu 1.30kc km...Citroen xantia 2.0HDi
Pitbul

Re: KLima - jak vám snižuje výkon motoru?

Příspěvek od Pitbul »

S tým výkonom to je pravda. Mám Sonatu r.v. 2004. Klíma bola moja prvá navšteva servisu. Nieje to moje prvé auto s klimou tak ma to hneď zarazilo. Technik my povedal, že Sonata ma velký kompresor na dvojlitrový motor. V motore 2,7 to nieje citiť.
Je to jediná vec ktorá my vadí pri jazde, keď auto pošklbava pri každom zapnuti kompresora. Inak je to bezproblemové auto. V januari sme kupili Atos PRIMA s klimou a som prekvapeny že to stým motorom nič nerobí.
Samozrejme nieje to taký mrazák, ale chladí.
Uživatelský avatar
alda
**
Příspěvky: 108
Registrován: 08 čer 2006, 12:53
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alda »

Já bych zkusil poprosit případného spolujezdce aby mě do kopce přitlačil, abych nemusel vypnout klimu :-) Určitě klimu na autě nepoznám a ani LPG :-)
dříve SONATA 2.5 V6 24V LPG
pak KIA Magentis 2.5 V6 24V LPG
a nový přírůstek ATOS 1.0 manželce
nyní SONATA NF 2009 2.0 CRDi
Odpovědět

Zpět na „SONATA“