Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
tesest
*
Příspěvky: 16
Registrován: 17 čer 2014, 11:01

Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Příspěvek od tesest »

Dobrý den všem, mám prostý a možná hloupý dotaz... mám nyní objednáný nový vůz Tucson, v provedení PREMIUM LUXURY FL 1,6 T-GDI HEV 4×4 Automat 158 kW, nicméně prodejce mi hovořil o výkonu 169 kW (motor + hybrid).
V katalozích se už ztrácím... :-k .
Můžete mi prosím někdo osvětlit ?
Děkuji.
Tesest
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8384
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Příspěvek od Mexican »

dovolil som si zmazat duplicitne vlakno a opravit nazov
158kW bohuzial mat budes ak mas auto po FL. Islo o upravu vykonu smerom dole kvoli emisiam, pred 2024 bol vykon 169kW. Aby ta neprekvapilo este druhy krat, v TP / CoC budes mat este inu hodnotu - nie systemovy vykon ale len vykon benzinoveho motoru (byval 132kW, pretoze sa nezapocitaval vykon EV) teraz to bude sto-dvadsat-nieco.

Tak ci tak to auto pojde velmi dobre (je to osekane na spicke), takze to fakt asi netreba riesit. Neviem, ci som zachytil spravne ale do FL modelu sa snad montuje silnejsi elektromotor, takze by to bezne jazdenie malo byt paradoxne lepsie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
tesest
*
Příspěvky: 16
Registrován: 17 čer 2014, 11:01

Re: Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Příspěvek od tesest »

Omlouvám se za duplicitu... byl jsem rychlejší s rukou než PC.
Děkuji za vysvětlení, myslel jsem si to, že to takto nějak bude... nyní mám Tucson II 132 kW, takže se domnívám, že to bude jenom lepší... :)

Díky
Tesest
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8384
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Příspěvek od Mexican »

nebudes verit ako ten 47kW elektromotor pomoze, najma pri prudsej akceleracii z nizsich rychlosti (defacto tam kde ten vykon vlastne clovek potrebuje najviac pac otacok ma spalovak menej). Je vsak nutne podotknut, ze ak vies ze pojdes do "intenzivnejsej situacie" tak je dobre to hodit rovno na Sport. V rezime ECO to cele prechadza najprv internym schvalovacim procesom hodnym korporatu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
tesest
*
Příspěvky: 16
Registrován: 17 čer 2014, 11:01

Re: Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Příspěvek od tesest »

Asi jsem na toto připravený... =D> neptřebuji s někým závodit nabo to valit po dálnici 180 km/h. Chci mít jistotu při předjíždění a slušnou rezervu...
Díky, jsem zvědavý a nedočkavý... auto jsem objednal 03.02.2025, předpoklad dodání je v 07/2025, i když mi v H říkali, že to bude dřív, tak 3 - 4 měsíce... uvidím a sdělím první dojmy po seznámení.
:D/
Tesest
tesest
*
Příspěvky: 16
Registrován: 17 čer 2014, 11:01

Re: Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Příspěvek od tesest »

Má tento model tři módy - ECO - NORMAL - SPORT ? Nebo se pletu?
Tesest
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8384
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Příspěvek od Mexican »

pred FL mal Eco a Sport, pocitam ze 2025 to bude mat obdobne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dibarbora
*****
Příspěvky: 2379
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Příspěvek od dibarbora »

Mexican píše: 03 dub 2025, 08:36 dovolil som si zmazat duplicitne vlakno a opravit nazov
158kW bohuzial mat budes ak mas auto po FL. Islo o upravu vykonu smerom dole kvoli emisiam, pred 2024 bol vykon 169kW. Aby ta neprekvapilo este druhy krat, v TP / CoC budes mat este inu hodnotu - nie systemovy vykon ale len vykon benzinoveho motoru (byval 132kW, pretoze sa nezapocitaval vykon EV) teraz to bude sto-dvadsat-nieco.

Tak ci tak to auto pojde velmi dobre (je to osekane na spicke), takze to fakt asi netreba riesit. Neviem, ci som zachytil spravne ale do FL modelu sa snad montuje silnejsi elektromotor, takze by to bezne jazdenie malo byt paradoxne lepsie
Uvedený výkon bude 118kW.. po FL sa dodáva už len jedno naladenie motora 1,6TGDi v rámci modelu Tucson, bez ohľadu na formu aplikácie.. ICE, HEV, PHEV...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2379
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Příspěvek od dibarbora »

Mexican píše: 03 dub 2025, 08:46 nebudes verit ako ten 47kW elektromotor pomoze, najma pri prudsej akceleracii z nizsich rychlosti (defacto tam kde ten vykon vlastne clovek potrebuje najviac pac otacok ma spalovak menej). Je vsak nutne podotknut, ze ak vies ze pojdes do "intenzivnejsej situacie" tak je dobre to hodit rovno na Sport. V rezime ECO to cele prechadza najprv internym schvalovacim procesom hodnym korporatu
Pozri toto video.. s tou dynamikou HEV to až také slávne nebolo... papierovo slabší MHEV automat to hybridu natrel na celej čiare...

https://www.youtube.com/watch?v=Ae01dbQ-otQ&t=7s
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8384
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k motorizaci - HEV - 158kw vs 169kw

Příspěvek od Mexican »

dibarbora: "natriet na celej ciare" si ja osobne predstavujem inak. Test som videl ked vysiel a teraz som si ho pozrel este raz, borci hovorili ze MHEV mal o 80kg menej ako HEV. To je uz prva vec, ktora hra rolu ked sa potrebujes pohnut z nuly. Zasadnejsia je ale co porovnavas a ci si schopny nastavit tie iste vychodzie podmienky. Borcom v tom teste vyslo tolko podivnosti (brzdenie atd) ze ide skor o nieco, co by som nazval pohodovym porovnanim motorizacii ale rozhodnie nie priameho porovnania motorizacii. Citoval si moj prispevok, kde bolo napisane "najma pri prudsej akceleracii z nizsich rychlosti" - to v tom teste nebolo. No a kedze vieme, ze papier rozhodne neklame aj ta akceleracia na papieri holt vyznieva lepsie pre HEV ako MHEV. Ako to vyrobca docielil neviem, neriesim a je mi to osobne jedno. Pretoze je smutne, ze tam je rozdiel "len" 2s oproti 81kW Accentovi - Ako priklad. Ja som nejak exaktne akceleraciu nemeral, ale dokazem subjektivne posudit ze to napr oproti 115kW 1.5TSi v Karoqu "zrychluje ako prasa" prave v tych situaciach ked to zrychlenie (ja) potrebujem. Neporovnatelne lepsie. Cisla na stol nedam. Ine auto porovnatelne velke auto som si v poslednej dobe neotestoval, ja som holt fanda aut do 100kW.

Logika HEV veli, ze za nulovej rychlosti je proste motor vypnuty a to je proste spravne, takze auto skutocne nie je urcene na drag race (0-100). Nevieme ci mal redaktor sportovy rezim, nevieme ci radil padlami alebo to cele nechal na automatike, nevieme ako ma nabitu bateriu. Na druhu stranu nevieme v akom rezime mal auto redaktor #1 s MHEV

Myslim, ze by stacilo urobit test predbiehania"40-80", "60-100" a tam by to natretie na celej ciare vyzeralo uplne inak. Topspeed sledujem, bavia ma - mam vsak radsej Motoring pripadne Chvalu a spol tam mi tie testy prijdu tak nejak prinosnejsie (pre mna) - napr testovanie pruzneho zrychlenia https://www.youtube.com/watch?v=vRkMgJR_kl8
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“