"Zajetí" getzíka

Moderátoři: vipe, Moderátoři

dinos
*
Příspěvky: 28
Registrován: 11 črc 2007, 20:52
Bydliště: Brno

"Zajetí" getzíka

Příspěvek od dinos »

Zdarec,tak sem se dnes stal snad šťastným majitelem Getze 1,4 premium.Sice sem ho kupoval v Baldvinu v Brně,ale chování všech bylo v pohodě.A teď dotaz,jakým nejlepším způsobem jej zajet?Byl mi dán nějakej návod,že mám auto prvních 1000 km točit mezi 2,5 - 4 tis. otáček a pak jej trošku potrápit až do červena.
Reklama
 

Uživatelský avatar
servo
**
Příspěvky: 154
Registrován: 25 pro 2005, 21:10

Příspěvek od servo »

Ja mam noveho asi 2 tyzdne, tiez 1,4. Ja zebehavam - 2500 - 3500 a stale zaradena rychlost a nad 100-120 radsej nie. No a sem-tam ale iba chvilkovo povedzme raz alebo 2x za den vytocit na 4500. Neviem, nakolko je to spravna metoda :D , no zatial predoslym autam to seklo 8) vela zdaru a opatrne
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD
dinos
*
Příspěvky: 28
Registrován: 11 črc 2007, 20:52
Bydliště: Brno

Příspěvek od dinos »

P.S: Ještě teda mám malou výhradu k sedadlům,je zde hodně krátkej sedák a musím si na něj chvilku zvykat.
Mazda 323F Sport 1,8 GT + Getz 1,4 Premium
Uživatelský avatar
servo
**
Příspěvky: 154
Registrován: 25 pro 2005, 21:10

Příspěvek od servo »

dinos píše:P.S: Ještě teda mám malou výhradu k sedadlům,je zde hodně krátkej sedák a musím si na něj chvilku zvykat.
Ano Korea robi v podstate ktratsie sedaky, ale v mojom je nastavovanie sedaka a to to trochu kompenzuje, takze necitim problem (180cm)
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD
Uživatelský avatar
haryk
**
Příspěvky: 107
Registrován: 12 čer 2006, 10:22
Bydliště: Chebsko

zajetí Getze

Příspěvek od haryk »

Mně taky radili nevytáčet nad 3000-3500,takže zkraje 80-100, a hlavně prý Getzíkovi svědčí často měnit otáčky,ne jet 200 km stále na stejný....podobně jako prý nemá rád dlouhý volnoběh...že by v tu chvíli málo mazal?(na stání na červenou,šraňkách a pod.)...
Getz UG 1341
Macek_X
*
Příspěvky: 49
Registrován: 07 úno 2006, 15:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek_X »

naši si taky koupili getzika 1,4 a radili jim otačky od 2000 do 4000 a jak už bylo řečeno nejezdit pořád v jednotnych otáčkách ale střídat to takže pohrát si s řadicí pakou a uživat si jizdu :lol: :wink: Ještě bych se chtěl zeptat kolik vám to v záběhu papa?
Hyundai Pony 1.3 LS 3.dveř
a nový člen rodiny Getzík 1,4 Dynamic
dinos
*
Příspěvky: 28
Registrován: 11 črc 2007, 20:52
Bydliště: Brno

Příspěvek od dinos »

Kolik papá ještě netuším,kupoval jsem jej ve středu,takže to bude chvilku trvat,ale jak budu vědět číslo,tak ho sem určitě napíšu.Jinak jedinej problém asi bude udržet si lehkou nohu na plynu a nepřekračovat moc často 100 km/h. Otáčky se snažím mít od těch 2000 - 4000,ale tam bude i větší spotřeba,protože po městě to znamená pořád na trojku,to tam mám tu povolenou 50-ku.
Mazda 323F Sport 1,8 GT + Getz 1,4 Premium
Uživatelský avatar
haryk
**
Příspěvky: 107
Registrován: 12 čer 2006, 10:22
Bydliště: Chebsko

jo trojka

Příspěvek od haryk »

Jo,trojka na 50km/h bude zkraje lepší než motor podtáčet,...ale že je ta 1,4 dravec co? :D na svou váhu je to letadlo,jak se ten můj těší,jak vyjedem z města..my tu máme lázeňskou čtyřicítku... :shock: ...a hned za cedulí konce města má 110,taky musím krotit nohu...a když už se jo trápíme,zalítáme si vedle v Německu na dálnicích :lol:
Getz UG 1341
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Příspěvek od XMira »

Sice uz nezajizdim (po roce a pul 55k KM) ale taky zkusim poradit.
Duvod, proc se maji stridat otacky je ten, ze "syrovy" nove sesazeny motor a prevodovka precejen tak bezvadne nesedi, vsechno je ostre a nove. Proto je treba v ruznych rezimech a otackach nechat vsechno pekne "sednout" a zabrousit. Proto se nema taky prudce akcelerovat, brzdit a slapat autu "na krk". Potom by se vsechny nepresnosti a hrany mnohem vic podepsaly na vsech pohyblivych castech. V pozdejsim veku se to pak podepise na vetsich vulich, coz ssebou prinasi vetsi spotrebu oleje, paliva a obecne vetsi opotrebeni. Na druhou stranu ale neni dobre motor podtacet, dusit a trapit. Asi nejlepsi jsou delsi vylety do okoli, kde se radi, meni rychlost a clovek si to uziva :wink: Asi bych se nebal ani plynuleho zvysovani rychlosti na dalnici.
PS: to Haryk: tak 1/3 jsem najel po DE dalnicich - mas se na co tesit :wink:
ona je vubec docela zabava sledovat vyraz nechapajicich majitelu ruznych 1.9TDI, kdyz jim mizim do kopce :D
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
dinos
*
Příspěvky: 28
Registrován: 11 črc 2007, 20:52
Bydliště: Brno

Příspěvek od dinos »

Snažím se to zajíždět jak se má,ale je to celkem na bednu,protože je to taková malá raketa a stačí lehce sešlápnout plyn a jede to jak ďábel.Snažím se polovinu jezdit po městě a polovinu na okreskách a dálnici,tak abych musel řadit a hlavně si to užíval.Chtěl sem původně motor 1,1 a nebo Yarise 1,0,ale myslím,že sem si vybral dobře :D
Mazda 323F Sport 1,8 GT + Getz 1,4 Premium
Uživatelský avatar
haryk
**
Příspěvky: 107
Registrován: 12 čer 2006, 10:22
Bydliště: Chebsko

Příspěvek od haryk »

No,i na D dálnicích si hraju,že nejedu furt na jedny otáčky,ale ...maje už :shock: !!! :shock: 12 tisíc najeto...chvíli jedu 130,pak zase 120 a semtam při předjíždění musím 140-145..víc se bojím,že už nestihnu "vnímat"...ale je pravda,že střídáním otáček,a dojížděním bez zbytečného brždění se mi záběh asi podařil,olej drží stejný, motor vrní jak švýcarské hodinky a ano,semtam nechávám za sebou Audiny či BMW s hubama dokořán...
Getz UG 1341
Uživatelský avatar
mylys
Moderátor
Příspěvky: 321
Registrován: 19 dub 2005, 11:21
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mylys »

haryk píše:semtam nechávám za sebou Audiny či BMW s hubama dokořán...
No tak to teda nevim, to asi ti v tech Audi a BMW spi a nebo jedou "na pohodu" - jinak si to vysvetlit neumim. I kdyz mam Getze a svezeni je to lepsi nez v HTP, tak srovnani s temito znackami je uz trosku moc.
Uživatelský avatar
servo
**
Příspěvky: 154
Registrován: 25 pro 2005, 21:10

Příspěvek od servo »

Iste, ze sa to neda zovseobecnit, ze nechavam za sebou BMW a ine "akoze" top znacky...ale zas emoze to v pohode platit napr. u 3-koveho BMW alebo A4 s 1.6 pod kapotou (Oktavky ani nevravim), to uverim, ze Getz 1.4 ho necha. Sam mam skusenost s vacsimi kubaturami, ale aj vacsimi a teda aj tazsimi autami, ked som mal Lantru 1.5. Ta mala nieco cez tonu a teda jazdila velmi svizne. Nikto mi neveril, ze je tam len 1.5. Vsetci hadali okolo 1.8.
To xMira:
U nas v H. predajni mi rozpravali potesujucu historku z predvadzania a testovania malych aut na Slovensku, kde bol aj Getz 1.4. Jeden z testov bol vystup do velmi strmeho kopca, kde Getz vysiel ako jediny, resp. vysiel ovela vyssie nez ostatni! 8)
My sme tiez xeli najprv 1.1, ale "nastastie" :oops: sa vypredali, tak sme "museli" brat 1.4 a uz teraz viem, ze nebudeme lutovat. Pripomina mi to tak dobru kupu ako pred 9 rokmi Lantra 1.5, lahke, svizne, drave, proste skvele za tie prachy a k tomu skvela vybava...uz aby to bolo zabehnuteee :D
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD
Uživatelský avatar
haryk
**
Příspěvky: 107
Registrován: 12 čer 2006, 10:22
Bydliště: Chebsko

Příspěvek od haryk »

mylys...servo: ale chlapi, trochu nadsázky,ne? :D :D ....třeba v těch audibemevéčkách jedou staroušci na výlet,a drží si svejch 100/hod...ale fakt,někdy se divím,proč nejedou na volný prázdný silnici rychlejš,tak je "trhnu" ...a mizím v dáli :D
Getz UG 1341
Uživatelský avatar
servo
**
Příspěvky: 154
Registrován: 25 pro 2005, 21:10

Příspěvek od servo »

haryk: ok ok, ale prave tych geriatrikov som na mysli urcite namal :-) ono za to ze to ma na kapote nemecky emblem vobec neznamena, ze mu to pridava na konikoch :P
Kolega sa smial z H, ked vyskusal nasu 1.5 o mesiac prisiel s Lantrou 2.0 (140k). To je lahke a vykonne auto, ved papierovo ma 8,9 s na 100, proste nenapadna zakerna osa. To auto je fakt rychle. A teraz vezmi k tomu napr. stare Audi 2.0 (115k), nema sancu, kde samozrejme neide len o vykon ale o pomer vykonu a hmotnosti a + k tromu este sprevodovanie, atd... Ono je to relativne, ale da sa to aj pekne merat. Kazde auto so zrychlenim do 12s je uz fajn, okolo 10s uz je dost rychle. Kazdopadne take porovnania su dost subjektivne, ale taketo nazory ako tu padli, ze sa lepsie kary "nechytali" su skor zalozene na "nahanackach" nez na "retired senioroch" za volantom 8)
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD
Odpovědět

Zpět na „GETZ“