"Zajetí" getzíka
Moderátoři: vipe, Moderátoři
"Zajetí" getzíka
Zdarec,tak sem se dnes stal snad šťastným majitelem Getze 1,4 premium.Sice sem ho kupoval v Baldvinu v Brně,ale chování všech bylo v pohodě.A teď dotaz,jakým nejlepším způsobem jej zajet?Byl mi dán nějakej návod,že mám auto prvních 1000 km točit mezi 2,5 - 4 tis. otáček a pak jej trošku potrápit až do červena.
- Reklama
Ja mam noveho asi 2 tyzdne, tiez 1,4. Ja zebehavam - 2500 - 3500 a stale zaradena rychlost a nad 100-120 radsej nie. No a sem-tam ale iba chvilkovo povedzme raz alebo 2x za den vytocit na 4500. Neviem, nakolko je to spravna metoda , no zatial predoslym autam to seklo vela zdaru a opatrne
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD
zajetí Getze
Mně taky radili nevytáčet nad 3000-3500,takže zkraje 80-100, a hlavně prý Getzíkovi svědčí často měnit otáčky,ne jet 200 km stále na stejný....podobně jako prý nemá rád dlouhý volnoběh...že by v tu chvíli málo mazal?(na stání na červenou,šraňkách a pod.)...
Getz UG 1341
naši si taky koupili getzika 1,4 a radili jim otačky od 2000 do 4000 a jak už bylo řečeno nejezdit pořád v jednotnych otáčkách ale střídat to takže pohrát si s řadicí pakou a uživat si jizdu Ještě bych se chtěl zeptat kolik vám to v záběhu papa?
Hyundai Pony 1.3 LS 3.dveř
a nový člen rodiny Getzík 1,4 Dynamic
a nový člen rodiny Getzík 1,4 Dynamic
Kolik papá ještě netuším,kupoval jsem jej ve středu,takže to bude chvilku trvat,ale jak budu vědět číslo,tak ho sem určitě napíšu.Jinak jedinej problém asi bude udržet si lehkou nohu na plynu a nepřekračovat moc často 100 km/h. Otáčky se snažím mít od těch 2000 - 4000,ale tam bude i větší spotřeba,protože po městě to znamená pořád na trojku,to tam mám tu povolenou 50-ku.
Mazda 323F Sport 1,8 GT + Getz 1,4 Premium
jo trojka
Jo,trojka na 50km/h bude zkraje lepší než motor podtáčet,...ale že je ta 1,4 dravec co? na svou váhu je to letadlo,jak se ten můj těší,jak vyjedem z města..my tu máme lázeňskou čtyřicítku... ...a hned za cedulí konce města má 110,taky musím krotit nohu...a když už se jo trápíme,zalítáme si vedle v Německu na dálnicích
Getz UG 1341
Sice uz nezajizdim (po roce a pul 55k KM) ale taky zkusim poradit.
Duvod, proc se maji stridat otacky je ten, ze "syrovy" nove sesazeny motor a prevodovka precejen tak bezvadne nesedi, vsechno je ostre a nove. Proto je treba v ruznych rezimech a otackach nechat vsechno pekne "sednout" a zabrousit. Proto se nema taky prudce akcelerovat, brzdit a slapat autu "na krk". Potom by se vsechny nepresnosti a hrany mnohem vic podepsaly na vsech pohyblivych castech. V pozdejsim veku se to pak podepise na vetsich vulich, coz ssebou prinasi vetsi spotrebu oleje, paliva a obecne vetsi opotrebeni. Na druhou stranu ale neni dobre motor podtacet, dusit a trapit. Asi nejlepsi jsou delsi vylety do okoli, kde se radi, meni rychlost a clovek si to uziva Asi bych se nebal ani plynuleho zvysovani rychlosti na dalnici.
PS: to Haryk: tak 1/3 jsem najel po DE dalnicich - mas se na co tesit
ona je vubec docela zabava sledovat vyraz nechapajicich majitelu ruznych 1.9TDI, kdyz jim mizim do kopce
Duvod, proc se maji stridat otacky je ten, ze "syrovy" nove sesazeny motor a prevodovka precejen tak bezvadne nesedi, vsechno je ostre a nove. Proto je treba v ruznych rezimech a otackach nechat vsechno pekne "sednout" a zabrousit. Proto se nema taky prudce akcelerovat, brzdit a slapat autu "na krk". Potom by se vsechny nepresnosti a hrany mnohem vic podepsaly na vsech pohyblivych castech. V pozdejsim veku se to pak podepise na vetsich vulich, coz ssebou prinasi vetsi spotrebu oleje, paliva a obecne vetsi opotrebeni. Na druhou stranu ale neni dobre motor podtacet, dusit a trapit. Asi nejlepsi jsou delsi vylety do okoli, kde se radi, meni rychlost a clovek si to uziva Asi bych se nebal ani plynuleho zvysovani rychlosti na dalnici.
PS: to Haryk: tak 1/3 jsem najel po DE dalnicich - mas se na co tesit
ona je vubec docela zabava sledovat vyraz nechapajicich majitelu ruznych 1.9TDI, kdyz jim mizim do kopce
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Snažím se to zajíždět jak se má,ale je to celkem na bednu,protože je to taková malá raketa a stačí lehce sešlápnout plyn a jede to jak ďábel.Snažím se polovinu jezdit po městě a polovinu na okreskách a dálnici,tak abych musel řadit a hlavně si to užíval.Chtěl sem původně motor 1,1 a nebo Yarise 1,0,ale myslím,že sem si vybral dobře
Mazda 323F Sport 1,8 GT + Getz 1,4 Premium
No,i na D dálnicích si hraju,že nejedu furt na jedny otáčky,ale ...maje už !!! 12 tisíc najeto...chvíli jedu 130,pak zase 120 a semtam při předjíždění musím 140-145..víc se bojím,že už nestihnu "vnímat"...ale je pravda,že střídáním otáček,a dojížděním bez zbytečného brždění se mi záběh asi podařil,olej drží stejný, motor vrní jak švýcarské hodinky a ano,semtam nechávám za sebou Audiny či BMW s hubama dokořán...
Getz UG 1341
Iste, ze sa to neda zovseobecnit, ze nechavam za sebou BMW a ine "akoze" top znacky...ale zas emoze to v pohode platit napr. u 3-koveho BMW alebo A4 s 1.6 pod kapotou (Oktavky ani nevravim), to uverim, ze Getz 1.4 ho necha. Sam mam skusenost s vacsimi kubaturami, ale aj vacsimi a teda aj tazsimi autami, ked som mal Lantru 1.5. Ta mala nieco cez tonu a teda jazdila velmi svizne. Nikto mi neveril, ze je tam len 1.5. Vsetci hadali okolo 1.8.
To xMira:
U nas v H. predajni mi rozpravali potesujucu historku z predvadzania a testovania malych aut na Slovensku, kde bol aj Getz 1.4. Jeden z testov bol vystup do velmi strmeho kopca, kde Getz vysiel ako jediny, resp. vysiel ovela vyssie nez ostatni!
My sme tiez xeli najprv 1.1, ale "nastastie" sa vypredali, tak sme "museli" brat 1.4 a uz teraz viem, ze nebudeme lutovat. Pripomina mi to tak dobru kupu ako pred 9 rokmi Lantra 1.5, lahke, svizne, drave, proste skvele za tie prachy a k tomu skvela vybava...uz aby to bolo zabehnuteee
To xMira:
U nas v H. predajni mi rozpravali potesujucu historku z predvadzania a testovania malych aut na Slovensku, kde bol aj Getz 1.4. Jeden z testov bol vystup do velmi strmeho kopca, kde Getz vysiel ako jediny, resp. vysiel ovela vyssie nez ostatni!
My sme tiez xeli najprv 1.1, ale "nastastie" sa vypredali, tak sme "museli" brat 1.4 a uz teraz viem, ze nebudeme lutovat. Pripomina mi to tak dobru kupu ako pred 9 rokmi Lantra 1.5, lahke, svizne, drave, proste skvele za tie prachy a k tomu skvela vybava...uz aby to bolo zabehnuteee
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD
haryk: ok ok, ale prave tych geriatrikov som na mysli urcite namal ono za to ze to ma na kapote nemecky emblem vobec neznamena, ze mu to pridava na konikoch
Kolega sa smial z H, ked vyskusal nasu 1.5 o mesiac prisiel s Lantrou 2.0 (140k). To je lahke a vykonne auto, ved papierovo ma 8,9 s na 100, proste nenapadna zakerna osa. To auto je fakt rychle. A teraz vezmi k tomu napr. stare Audi 2.0 (115k), nema sancu, kde samozrejme neide len o vykon ale o pomer vykonu a hmotnosti a + k tromu este sprevodovanie, atd... Ono je to relativne, ale da sa to aj pekne merat. Kazde auto so zrychlenim do 12s je uz fajn, okolo 10s uz je dost rychle. Kazdopadne take porovnania su dost subjektivne, ale taketo nazory ako tu padli, ze sa lepsie kary "nechytali" su skor zalozene na "nahanackach" nez na "retired senioroch" za volantom
Kolega sa smial z H, ked vyskusal nasu 1.5 o mesiac prisiel s Lantrou 2.0 (140k). To je lahke a vykonne auto, ved papierovo ma 8,9 s na 100, proste nenapadna zakerna osa. To auto je fakt rychle. A teraz vezmi k tomu napr. stare Audi 2.0 (115k), nema sancu, kde samozrejme neide len o vykon ale o pomer vykonu a hmotnosti a + k tromu este sprevodovanie, atd... Ono je to relativne, ale da sa to aj pekne merat. Kazde auto so zrychlenim do 12s je uz fajn, okolo 10s uz je dost rychle. Kazdopadne take porovnania su dost subjektivne, ale taketo nazory ako tu padli, ze sa lepsie kary "nechytali" su skor zalozene na "nahanackach" nez na "retired senioroch" za volantom
Tucson 2.0i CVVT + Getz 1.4i + Galloper 2.5TD