Palubní počítač
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
A kde jsi vzal, ze to tyto hodnoty pocita ?Ondras píše:Takže opakuji svůj dotaz - jelikož dle Vitova popisu bere palubák stejné 2 signály jak KEL, tak jaký je princip výpočtu / měření dojezdu a zbývajícího paliva?
Tyto hodnoty to neukazuje ... Tolik odpoved ...
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
- KMBlendi
- **
- Příspěvky: 122
- Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Tento Palubní počítač nemá hodnoty jako dojezd a plnost nádrže..naco?? vždyt máte měřič kilometru přímo v tachometru a palivoměr taky, tak proč to ukazovat číselně když tam mám rafičku co mi to ukáže.. Tento palubní počítač je tvořen tak aby ukazoval dle mé zkušenosti jen udaje co nejvíce zajímají řidiče a to o spotřebě a o tom kolik jsem spotřeboval benzínu na určitou vzdálenost či cestu.. Ani teplotu tu nemám z duvodu toho že ve skutečnosti v podstatě nikoho nezajímá, je to jen doplněk pro frajery co kteří potřebují zaplnit prázdné místo na palubce ..
Lantra 99 J2 sedan.
-
- *
- Příspěvky: 24
- Registrován: 13 dub 2005, 13:19
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
OK, jen jsem se ptal, protože to, že má KEL ukazatel dojezdu, zde bylo bráno jako negativum (ačkoli uživatel není nucen to využít). Vzhledem k tomu, že místí řešení to nemá vůbec, tak se vašim připomínkám jen pousměji.
Nicméně pokud to umí načítat množství spáleného paliva od okamžiku nulování, tak to pro základní přehled postačuje.
Jaké jsou zkušenosti s přesností přístroje? Řekněme, jaký je rozdíl mezi udaným spotřebovaným palivem a tím, co se objeví na stojanu po opakovaném dotankování do plna? Trochu skepticky se dívám na kvantifikaci spotřeby podle nominálních hodnit vstřikovačů.
Umí počítač zobrazit ujeté kilometry (pro srovnání s počítadlem vzdálenosti na tachometru k ověření přesnosti VSS)?
Nicméně pokud to umí načítat množství spáleného paliva od okamžiku nulování, tak to pro základní přehled postačuje.
Jaké jsou zkušenosti s přesností přístroje? Řekněme, jaký je rozdíl mezi udaným spotřebovaným palivem a tím, co se objeví na stojanu po opakovaném dotankování do plna? Trochu skepticky se dívám na kvantifikaci spotřeby podle nominálních hodnit vstřikovačů.
Umí počítač zobrazit ujeté kilometry (pro srovnání s počítadlem vzdálenosti na tachometru k ověření přesnosti VSS)?
- KMBlendi
- **
- Příspěvky: 122
- Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Znovu opakuji, udaje které jsou již zobrazované se již nezobrazují na PC.. Co do přesnosti udaju tak množství paliva odpovídá tomu co jsem natankoval , odhaduji +-5% by tam mohl být rozptyl..záleží na vstřikovacích ventylech.. No a otázka když ten polskej PC to počítá taky ze vstřiků ...jak se on kalibruje??? jak může vědět kolik stříká?? to jsou hodnoty které tam musí zase zadat člověk nikdo jiný!! takže uplně stejné... Ale nikoho nenutím a nepřesvedčuji..pokud máš polskej PC tak si ho užij každý má jiný měřítka...
Lantra 99 J2 sedan.
-
- *
- Příspěvky: 24
- Registrován: 13 dub 2005, 13:19
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Nezajímá mě odhad, ale praktická zkušenost. Měření, chceš-li. Dlouhodobě odměřená přesnost KELu je +/-1.3%KMBlendi píše:Co do přesnosti udaju tak množství paliva odpovídá tomu co jsem natankoval , odhaduji +-5% by tam mohl být rozptyl
Princip kalibrace jsem zcela přesně popsal výše. Hlavní rozdíl je v tom, že ty hodnoty zadrátuješ na základě nominálních vlastností vstřiků. KEL si je změří.KMBlendi píše:..záleží na vstřikovacích ventylech.. No a otázka když ten polskej PC to počítá taky ze vstřiků ...jak se on kalibruje??? jak může vědět kolik stříká?? to jsou hodnoty které tam musí zase zadat člověk nikdo jiný!! takže uplně stejné...
Toho jsem rovněž dalek, jen se chci seznámit s alternativním řešením.KMBlendi píše:Ale nikoho nenutím a nepřesvedčuji..pokud máš polskej PC tak si ho užij každý má jiný měřítka...
Vzhledem k tomu, že ujetou vzdálenost tvé řešení neukáže (a nelze jej tedy porovnat s ODO na tachu), tak o přesonsti měření vzdálenosti a rychlosti můžeme vést poze plané dohady. Jak to vidím, tak tvé řešení je takový lepší ekonoměr, který ukazuje spíše bezrozměrné číslo než skutečnou spotřebu.
- KMBlendi
- **
- Příspěvky: 122
- Registrován: 24 kvě 2006, 09:55
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Ano je to ekonoměr proto jsem to taky dělal no a přesnost není tak špatná když vezmeš v uvahu že uplně jiný hodnoty naměříš když zaměníš třeba zimní za letní pneu , dáš jinej - kvalitnější benzín atd..to platí pro všechny PC.. No když říkáš že si je změří ale jak?? jak muže změřit kolik nastříkal?? to by musel znát přesně kolik má v nádrži a vyjet ji celou a podle toho to spočítat to by šlo ale bude tě to stát tu nádrž - čas... navíc kolik si myslíš že je v % přesné měření tankovací pistole?? ty tomu věříš že na benzince to ukazuje ne deci přesně??...no nevím ..
Lantra 99 J2 sedan.
-
- *
- Příspěvky: 24
- Registrován: 13 dub 2005, 13:19
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Měření jsem popsal výše a již jsem tě na to upozornil, tvá přehlíživost mě už unavuje. Přesnost konkrétního stojanu je velmi vysoká. Ověřeno měřením. Zhruba 3 roky si vedu evidenci o tankovaném palivu i o tom, jaké množství udal palubák. Odchylka právě v udenám rozsahu +/- 1.3%. Při opakovaném tankování u stejného stojanu je odchylka ještě menší.
Ke kalibraci ujeté vzálenosti (aby bylo měření palubáku v souladu s tím, co naměří tacho) je naprosto lhostejný rozměr pneu. Neměří se od pneu, ale od VSS, kterému je jedno na čem auto jede.
Kalibraci lze provádět za běžného provozu a užívání vozu, proto se nádrž nevyjede zbůhdarma, jak mylně předpokládáš. A znalost objemu nádrže a vyjetí do sucha je špatný předpoklad. Ke klaibraci dokonce netřeba vyjíždět celou nádrž, byť je to přesnější. Opět tě odkážu na výše uvedený postup kalibrace.
Ke kalibraci ujeté vzálenosti (aby bylo měření palubáku v souladu s tím, co naměří tacho) je naprosto lhostejný rozměr pneu. Neměří se od pneu, ale od VSS, kterému je jedno na čem auto jede.
Kalibraci lze provádět za běžného provozu a užívání vozu, proto se nádrž nevyjede zbůhdarma, jak mylně předpokládáš. A znalost objemu nádrže a vyjetí do sucha je špatný předpoklad. Ke klaibraci dokonce netřeba vyjíždět celou nádrž, byť je to přesnější. Opět tě odkážu na výše uvedený postup kalibrace.
-
- *
- Příspěvky: 24
- Registrován: 13 dub 2005, 13:19
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Pleteš. Jen jsem chtěl zjistit možnosti daného zařízení. Ty jsem zjistil, seznal jeho slabiny a tím to pro mně hasne. Každému co jeho jest. Mě by např. trápilo mít měřící zařízení, jehož přesonst je principielně nízká. Nicméně pokud je cena zhruba na polovině KELu, tak je vše v pořádku. Cena pak odpovídá užitné hodnotě.Vita píše:To Ondras ... Proc mam pocit, ze se snazis rict ten "muj je lepsi".
Ale mozna se pletu ...
Me se ten palubak co mam od KMBlendiho libi a jsem s nim spokojenej a staci me ...
počítač
Tak trochu bych Vám skočil do debaty, než se pošlete do háje vzájemně.
Faktická poznámka - měřit dojezd je na nic, protože nevím, v jakém režimu danou trasu pojedu.
A názor, že po jedné vyjeté nádrži dosáhnu přesnosti 1,3 % ve mě vyvolal bouřlivý záchvat smíchu.
Takovou přesnost nemají ani profesionální palubní počítače. Dále pak je u obou řešení které jsou
zde předkládána zcela opomíjena hodnota - přesnost tachometru. V 10 % přesnosti budíku
- všimněte si napsal jsem budíku - což je optický výstup náhonu z převodovky, se nedá
o přesnosti vůbec mluvit. To by musel být i počet celkově ujetých km. zobrazován na počítači.
Dále z těch hodnot, které ukazuje ten KEL -
Okamžitá spotřeba - no možná, znásobí si nějakou pofiderní hodnotu čtyřmi, moc neznámých
asi by se o tom dalo uvažovat jako o orientačním nic neříkajícím údaji.
Zbývající palivo - ještě horší, pokud motor poženu půl hodiny na jedničku, jaká asi bude odchylka?
Dojezd - předešlá chyba se násobí
Průměrná spotřeba když nevím, kolik se tam nastříkalo skutečně, jak tomu mám věřit.Nějaká chyba x4.
Průměrná rychlost tomuto bych věřil, podělit dvě hodnoty to by mohl zvládnout
Spálené palivo - to samé co u dojezdu.
Čas jízdy - odkdy, od posledního nastartování, nebo natankování, nebo zmáčknutí hentamtoho bazmeku?
Servisní intervaly - toto je vskutku údaj jak noha, co slouží za podklad, zadám, že za 10000 mám
jet vyměnit olej, nebo je schopný mě vypočítat - jels 600 minut pod plným plynem, olej degradoval
o 40% začnu blikat o 30% dříve než v 10000? Jaké má data, kdo to zpracovával, s jakou konstantou
počítá? Je snad jednotka intervalu jedna nádrž? Nevěřím ve správnost.
Otáčky motoru - jo tomuto bych věřil na 100%. Čítač pulzů x 4.
Řekl bych že stejné námitky je možno uplatnit u obou mašin, jen ta KEL je víc navoněná.
Uvidíme, až ji budou prodávat v Lídlu, jako ostatní kvalitní polské zboží, třeba udělá díru k nám
a zcela to tu ovládne. Dovedu si takovou fičuru na tuněné Š120 představit. Pardon, zapomněl jsem, že 120 nemají vstřiky. Ale snad
by to naši tuneři zvládli.
Sám si ale žádný z těchto přístrojů do auta nedám.
Rade622
Faktická poznámka - měřit dojezd je na nic, protože nevím, v jakém režimu danou trasu pojedu.
A názor, že po jedné vyjeté nádrži dosáhnu přesnosti 1,3 % ve mě vyvolal bouřlivý záchvat smíchu.
Takovou přesnost nemají ani profesionální palubní počítače. Dále pak je u obou řešení které jsou
zde předkládána zcela opomíjena hodnota - přesnost tachometru. V 10 % přesnosti budíku
- všimněte si napsal jsem budíku - což je optický výstup náhonu z převodovky, se nedá
o přesnosti vůbec mluvit. To by musel být i počet celkově ujetých km. zobrazován na počítači.
Dále z těch hodnot, které ukazuje ten KEL -
Okamžitá spotřeba - no možná, znásobí si nějakou pofiderní hodnotu čtyřmi, moc neznámých
asi by se o tom dalo uvažovat jako o orientačním nic neříkajícím údaji.
Zbývající palivo - ještě horší, pokud motor poženu půl hodiny na jedničku, jaká asi bude odchylka?
Dojezd - předešlá chyba se násobí
Průměrná spotřeba když nevím, kolik se tam nastříkalo skutečně, jak tomu mám věřit.Nějaká chyba x4.
Průměrná rychlost tomuto bych věřil, podělit dvě hodnoty to by mohl zvládnout
Spálené palivo - to samé co u dojezdu.
Čas jízdy - odkdy, od posledního nastartování, nebo natankování, nebo zmáčknutí hentamtoho bazmeku?
Servisní intervaly - toto je vskutku údaj jak noha, co slouží za podklad, zadám, že za 10000 mám
jet vyměnit olej, nebo je schopný mě vypočítat - jels 600 minut pod plným plynem, olej degradoval
o 40% začnu blikat o 30% dříve než v 10000? Jaké má data, kdo to zpracovával, s jakou konstantou
počítá? Je snad jednotka intervalu jedna nádrž? Nevěřím ve správnost.
Otáčky motoru - jo tomuto bych věřil na 100%. Čítač pulzů x 4.
Řekl bych že stejné námitky je možno uplatnit u obou mašin, jen ta KEL je víc navoněná.
Uvidíme, až ji budou prodávat v Lídlu, jako ostatní kvalitní polské zboží, třeba udělá díru k nám
a zcela to tu ovládne. Dovedu si takovou fičuru na tuněné Š120 představit. Pardon, zapomněl jsem, že 120 nemají vstřiky. Ale snad
by to naši tuneři zvládli.
Sám si ale žádný z těchto přístrojů do auta nedám.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.