Nemohu souhlasit s některými názory na zajetí motoru nového vozidla, zvláště s otáčkami motoru přesahujícími 3.500 ot/min. V prvních 1.500 km se přikláním k tomu, co je napsáno v návodu k obsluze kromě rychlosti 88 km/h. Tuto rychlost je nutné dodržovat zhruba prvních 100 – 200 km a zároveň nepřetěžovat motor plně naloženým vozidlem. Potom lze zvednou rychlost jízdy i hmotnost nákladu ve vozidle. Při prvních 1.500 km je nutné nezvedat otáčky motoru nad 3.200 ot/min a nepodtáčet motor pod 2.000 ot/min. Je vhodné zvykat motor čas od času i na prudké a dlouhé stoupání při otáčkách motoru 2.500 – 3.000 ot/min. Zlepší se tím tah v nižších otáčkách a po čase to bude znát i na nižší spotřebě.
V motoru je totiž v této době tzv. záběhový (zajížděcí) olej, jehož mechanicko fyzikální vlastnosti napomáhají lepšímu odplavování drobných mechanických nečistot vzniklých záběhem motoru. Tento olej má i několik nevýhod. Jedna z největších je ta, že se může při vyšších otáčkách a zátěži přehřívat. Rovněž doporučuji v souladu s návodem k obsluze střídat otáčky motoru. Důvod této rady je prostý. Při změně otáček motoru dochází ke změně tlaku oleje v motoru a k lepšímu odplavování nečistot. Tyto změny tlaku jsou pouze malé a rychlé, protože je reguluje mechanický tlakový ventil u olejového čerpadla.
Po výměně oleje po 1.500 km je možné s motorem zacházet o trochu hruběji. V návodu k obsluze jsou popsány rady pouze do 2.000 km. Záběh takového motoru ale trvá 12.000 – 15.000 km (a to bez legrace).
Zvedat otáčky motoru nad 3.500 ot/min není zcela nutné, i když při záběhu je to čas od času vhodné. Je vhodné při jízdě po dálnici snížit rychlost vozidla na 110 – 120 km/h hned z několika důvodu. Při této rychlosti jsou otáčky motoru někde okolo 3.200 – 3.500 ot/min, což odpovídá nejlepšímu točivému momentu a nejmenší spotřebě (Getz 1.1). Při vyšších rychlostech narůstá odpor vzduchu a to až s druhou mocninou rychlosti. Tento jev může být až tak veliký, že na překonání odporu může být spotřebována i více než polovina výkonu motoru. Tím se zvedá spotřeba.
Dále doporučuji se držet doporučení rychlosti pro řazení rychlostních stupňů. 1 do 20 km/h, 2 do 40 km/h, 3 do 55 km/h, 4 do 75 km/h. Při tomto způsobu řazení motor není vytáčen nad 3.000 ot/min a je to citelně znát i na spotřebě. Otáčky motoru mezi 3.500 – 4.500 ot/min považuji za sportovní jízdu.
Dále doporučuji startovat motor vždy až po zastavení elektrického palivového čerpadla (asi 2 s po otočení klíčku do polohy ON) a to při plně zmáčknuté spojce a puštěném (nezmáčknutém) plynu po dobu max. 15 s. Plyn motoru se nedrží při startování, protože motor si nastavuje automaticky dodávku paliva podle mnoha vstupů jako je jeho teplota a teplota okolního vzduchu.
Doufám, že Vám bude auto dobře a dlouho sloužit při co nejmenší spotřebě.