I 30 1,6 90kW(benzín) versus 1,6 CRDI 85kW(nafta)
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
I 30 1,6 90kW(benzín) versus 1,6 CRDI 85kW(nafta)
Tak jsem se včera konečně svezl jak v 1,6 benzínu tak v 1,6 naftě 85kW, doporučuji všem a pak teprve začít o těchto motorech něco psát. Je to neskutečný rozdíl který jsem opravdu nečekal. Po svezení v 1,6 benzínu jsem byl vyloženě sklamaný a marně jsem dumal kam těch 90kW korejci schovali. Nafta je o něčem jiném, hned první přidání plynu vás zatlačí do skvěle tvarovaných a pohodlných sedáků a dál už si to jen užíváte. Skoro jednou tak velký krouťák než u benzínu prostě udělá své. Přesné řízení, skvělý podvozek a výborné brzdy, které mimo jiné tím že nafta má o 100kg víc nemají tak brutální nástup jako u benzínu, přesto však skvěle brzdí, vás udělají neskutečně štastným. Čekal jsem že při určitých otáčkách příjde takové to turbo nakopnutí, ale nic se nekonalo. Motor běžel kultivovaně ve všech režimech otáček a byl neskutečně pružný a tichý, což u benzínu ve vyšších otáčkác se říc skutečně nedá.
Vůbec se mě z toho autíčka nechtělo. Fakt to stojí za to se svést hned po sobě a porovnávat.
Pro mě je nafta 85kW jasná volba.
Vůbec se mě z toho autíčka nechtělo. Fakt to stojí za to se svést hned po sobě a porovnávat.
Pro mě je nafta 85kW jasná volba.
- Reklama
No ked si pozriem technicke parametre, tak ta 1.6 ma krutiaci moment 154 pri 4200ot, 1.4 ma 137 pri 5000. To je myslim citelny rozdiel. Chapem, ze ked si sadnete do noveho auta, su to vsetko rovnake slimaky (preto sa to tak zda aj predajcom). Ale ked sa to zabehne, s tou 1.6 sa bude dat jazdit kludnejsie a silnejsie od nizsich otacok, 1.4 bude vzdy tak trochu "sportovejsia" - bude potrebovat trosku tocit. Jasne ze uz 1.4 je slusna, ale aj ta 1.6 ma zmysel. Ak sa veziete v obsadeni iba sofer, je fakt takmer jedno ktory motor. Ale netreba zabudat na posadku, batozinu, zapnutu klimatizaciu...
No a co teprve 255 Nm, které neklesají v rozmezí od 1900 do 2750 ot./min u 1,6 CRDI/85kW. Jak říkají zasvěcení, auto prodává výkon a závody vyhrává krouťák. Tak vybírejte.rastos píše:No ked si pozriem technicke parametre, tak ta 1.6 ma krutiaci moment 154 pri 4200ot, 1.4 ma 137 pri 5000. To je myslim citelny rozdiel. Chapem, ze ked si sadnete do noveho auta, su to vsetko rovnake slimaky (preto sa to tak zda aj predajcom). Ale ked sa to zabehne, s tou 1.6 sa bude dat jazdit kludnejsie a silnejsie od nizsich otacok, 1.4 bude vzdy tak trochu "sportovejsia" - bude potrebovat trosku tocit. Jasne ze uz 1.4 je slusna, ale aj ta 1.6 ma zmysel. Ak sa veziete v obsadeni iba sofer, je fakt takmer jedno ktory motor. Ale netreba zabudat na posadku, batozinu, zapnutu klimatizaciu...
A co takhle si dát 2.0 CRDi VGT - 140 koní a 304Nmakro260 píše:No a co teprve 255 Nm, které neklesají v rozmezí od 1900 do 2750 ot./min u 1,6 CRDI/85kW. Jak říkají zasvěcení, auto prodává výkon a závody vyhrává krouťák. Tak vybírejte.rastos píše:No ked si pozriem technicke parametre, tak ta 1.6 ma krutiaci moment 154 pri 4200ot, 1.4 ma 137 pri 5000. To je myslim citelny rozdiel. Chapem, ze ked si sadnete do noveho auta, su to vsetko rovnake slimaky (preto sa to tak zda aj predajcom). Ale ked sa to zabehne, s tou 1.6 sa bude dat jazdit kludnejsie a silnejsie od nizsich otacok, 1.4 bude vzdy tak trochu "sportovejsia" - bude potrebovat trosku tocit. Jasne ze uz 1.4 je slusna, ale aj ta 1.6 ma zmysel. Ak sa veziete v obsadeni iba sofer, je fakt takmer jedno ktory motor. Ale netreba zabudat na posadku, batozinu, zapnutu klimatizaciu...
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Tak já bych doporučil projet si ta auta ještě jednou a tentokrát se stopkami v ruce. To, že tě diesel tlačí do sedačky je sice pěkné, ale nic to nevypovídá o reálném zrychlení. Ve zrychlení z místa i dynamickém má ta 1.6 benzin jasně navrch. Navíc syrový (nový) benzin jede podstatně jinak než zajetý.
Nicméně ani jedno není vyloženě sportovní motor, takže bych se rozhodoval i na základě toho, kolik toho najezdím, jak dlouhé trasy apod.
Nicméně ani jedno není vyloženě sportovní motor, takže bych se rozhodoval i na základě toho, kolik toho najezdím, jak dlouhé trasy apod.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Ano, máš pravdu.zdenek76 píše:Tak já bych doporučil projet si ta auta ještě jednou a tentokrát se stopkami v ruce. To, že tě diesel tlačí do sedačky je sice pěkné, ale nic to nevypovídá o reálném zrychlení. Ve zrychlení z místa i dynamickém má ta 1.6 benzin jasně navrch. Navíc syrový (nový) benzin jede podstatně jinak než zajetý.
Nicméně ani jedno není vyloženě sportovní motor, takže bych se rozhodoval i na základě toho, kolik toho najezdím, jak dlouhé trasy apod.
Ale aby měla ta 1,6 benzín navrch ve zrychlení ze stovky nahoru, tak musí podřadit a držet otáčky mezi 4000-6500, zatím co u nafty bude stačit jen přidat plyn... To je můj názor benzín/diesel.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Peugeot 206cc 2.0i 100kW
Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D