Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Jezdím Vervu 100 a taky mi to tam lehce cvaka... Neřeším to, je to normální. Pripada mi to jako seveleni ventilu.Mám najeto přes 8 tisíc.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Reklama
 

Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Chlapi, nestrašte, těmhle motorům musí normální 95 stačit. Do původních 1.4 MPI jsem v životě nic jiného než 95 nenalil, o nějakém VIF ani nemluvě a přes 200.000 km dávají úplně v pohodě. Tím nenamítám nic proti lepšímu benzinu nebo VIFu (novému autu to taky rád dopřeju), ale že by si to tento jednoduchý motor takto vynucoval, to se mi nezdá.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Akydam »

Mam na to stejny nazor... ono kdyby to ten zvuk delalo hned tak to neresim, ale vsiml jsem si zmeny. Tak me to hloda.
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Akydam »

Tady pro zvědavce video: https://youtu.be/Zi1iJgAarvY
Odjinud
***
Příspěvky: 918
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Akydame, nenech se ojebat. Jdi s tim hned do aut. servisu jako s reklamaci.

At to vyresi, a pokud ne, at to napisou do protokolu i s vyjadrenim. Roznodne ne jen ustne.

A pokud to nevyresi, rekni, ze to das na youtube s dotazem, co s tim a ze autorizak to bere, ze pry v norme. Ale nejdriv musis mit ten papir, na to dalsi je cas. Pak se jeste da licitovat primo s vyrobcem.

Benzin s tim nema co delat. Na nadrzi je min.91 okt., tusim. Takze normalni 95ka musi stacit. VIF je taky jen nadstandard.

Jinak, je to slyset za bezny jizdy v kabine?

EDIT: divnej zvuk, za me ne to na servis.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Akydam »

Ok! Diky za rady! Za jizdy to slyset neni. S otackama to solyne se zvukem motoru. Na volnobeh s vypnutym radem, vetrakem taky ne. Urcite to tam pojedu ukazat a budu chtit at s tim neco udelaj. Viz video mi to neprijde v poradku.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

To jsem zvědav, co ti řeknou.... Me to susti asi stejne, ale myslím, že to jsou ventily a že je to normalni. Před tím jsem měl peugeot 208 a ten sustil ještě víc...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Akydam »

Jak jsem napsal, kdyby to delalo od zacatku, tak to neresim. Ale ten motor nebyl prakticky slyset. Ted dela tohle. Coz mi neprijde uplne dobra zmena po najeti 5k km. Clovek by cekal spis ze se jeste utisi. 😃
Odjinud
***
Příspěvky: 918
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Ventily takhle cvakat podle me nemuzou.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Já myslím, že jo. Ale jsem fakt zvědav, co na to řeknou vodpornici v servisu :D Borci u nás v servise me vůbec nepresvedcili... Když jsem se ptal na nějaké tech.info, řekli mi úplný blbosti, jako kdyby spadli z měsíce. No a po koupi disku na zimaky a vyvážení jsem musel hned navštívit jiný pneuservis. Asi budu chodit jinam.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od stanKon »

Tak než jsem to slyšel vypadalo to na ventily (proto jsem to viděl na možnou místní nekvalitu benzínu), ale tohle je úplně jiný zvuk :? .

A spektrum může být široký -mechanický, tlakový na sání, turbu, vstřikách,výfuku , na oběžných částech... je toho dost. Pokoušel ses lokalizovat místo, kde se to ozývá nejsilněji?
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
thaischumi
**
Příspěvky: 191
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od thaischumi »

Akydam píše: 26 led 2021, 20:32 Tady pro zvědavce video: https://youtu.be/Zi1iJgAarvY
Zkoumal jsem ten zvuk v editoru, motor má otáček kolem 960rpm (studený motor) a cvaká 2x tolik (2x za otáček, takže u všech válců?)
Každé 4. (možná i 3.) cvak jsou trochu hlasitější, ale to může být umístění mikrofonu (mobilu) v místě kde je lépe slyšet zvuk 3. a 4.ho cvaku
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
willy50
****
Příspěvky: 1102
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Akydam píše: 26 led 2021, 20:32 Tady pro zvědavce video: https://youtu.be/Zi1iJgAarvY
Když jsem přivezl stávájící i30 domů taky jen ševelila.
Po pár tisíci km začala cvakat, asi jako na videu.
Neřešl jsem to a dodnes je to pořád stejné, nezhoršuje se to.
Ještě mne napadlo, pokud by to bylo něco kolem ventilů(např hydroštely), tak by mohl
hrát určitou roli příliš řídký olej.
Ale myslím si že spíše cvakají vstřiky. Vždyť je jich tam 8! :P
willy50
****
Příspěvky: 1102
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

WalterB píše: 26 led 2021, 20:23 Chlapi, nestrašte, těmhle motorům musí normální 95 stačit. Do původních 1.4 MPI jsem v životě nic jiného než 95 nenalil, o nějakém VIF ani nemluvě a přes 200.000 km dávají úplně v pohodě. Tím nenamítám nic proti lepšímu benzinu nebo VIFu (novému autu to taky rád dopřeju), ale že by si to tento jednoduchý motor takto vynucoval, to se mi nezdá.
Taky tak, jen obyč 95 a žádná aditiva. Teď, najeto 80tkm, mám pocit, že je motor v nejlepší kondici.
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od stanKon »

Pokud jsou tam hydroštely, tak by to mělo stejně s ohřátím motoru mizet. Jestli takhle cvakají ventily..., mě ten zvuk normál nepřijde, ale ,možná nová vlastnost :hyu: :mrgreen:. Dřív by každý při podobných zvucích šel po kombinaci palivo, olej, ale s různýma EGR ventilama apod. je možné všechno..., tedy i to že je to v pořádku.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“