GDI vs. CVVT

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

Mám rád starou školu. Sázím na jednoduchost a spolehlivost. Proto MPI :D Uz jen z toho duvodu, ze MPI je nepřímovstřik.

Zajímavé, všichni řeší pár koníků navíc u GDI, ale nikdo neřeší přímovstřik/nepřímovstřik 8) a z toho potažmo plynoucí vyhody/nevýhody. Hlavně ale , že budu rychlejší s těma pár koníkama navíc :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Reklama
 

Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

GDI je pro správný chlapy... a CVVT je pro buzny... víš Alfe?! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

není to naopak? :mrgreen:
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

N I K O L I V !!! :mrgreen:
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od shawt »

a vyhody/nevyhody primovstriku oproti CVVT?
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Axel.Foley »

Máš pravdu, Alfe, u GDi hrozí vyšší zakarbonování motoru dané už samotnou koncepcí. Víš sám, že spousta lidí tady na fóru používá VIF, čím se tento problém dá relativně slušně eliminovat. Sám vycházím z toho, že s GDi se mi lépe jezdilo. A když se něco má pokazit, tak se to pokazí bez ohledu na koncepci či složitost systému.

Jelikož je pořád možnost výběru, je na každém uživateli, kterou možnost zvolí.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od copper5252 »

teoreticky se bude více kazit GDI už z principu jeho koncepce
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

teoreticky... zatím se mi zdá, že tu bylo více problému s MPI...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

shawt píše:a vyhody/nevyhody primovstriku oproti CVVT?
http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu- ... ych-ojetin
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

Víš sám, že spousta lidí tady na fóru používá VIF, čím se tento problém dá relativně slušně eliminovat
Bohuzel to není tak uplne pravda, protože :" Pro majitele zážehových motorů s nepřímým vstřikováním do sacího kanálu před sací ventil je to jev téměř neznámý, u normálně provozovaného auta se prakticky nevyskytuje. Vstřikované kvalitní palivo totiž maže a čistí ventil, na kterém se tak usazuje jen minimum částeček. Naopak ventil přímovstřikového motoru přichází do kontaktu pouze s nasávaným vzduchem"

"Kvalitu paliva moc neovlivníte a různé čistící složky v benzínu nemají na přímovstřikové motory takový vliv, neboť se stejně dostanou až do válce a nikoli do sání před ventil"
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

ty woe, já si snad půjdu koupit MPI... :D :D :D
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Neo-Mike »

By sis s takovou nekoupil žádné auto :D . Každý motor má něco :D .
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

Ale u nektereho motoru se již použitou osvědčenou technologii vyroby tak nejak da predpokladat vetsi spolehlivost a vydrž, než u jinych. Ne každý chce a nebo potřebuje tocit auta ještě před koncem záruky.
Každý motor má něco :D
třeba DPF, EGR, dvojhmotovy setrvačník, neodpojitelny start-stop systém ? se pak nedivím, že se lidi zbavují aut ještě před koncem záruky :mrgreen:
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Neo-Mike »

Tak nejak :D . Lepe bych to nenapsal :D .
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Uživatelský avatar
Richi_i30
**
Příspěvky: 202
Registrován: 24 bře 2012, 15:24
Bydliště: kósek od Štatlu ;)

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Richi_i30 »

letos na jaře zapůjčená i30 1,6 CVVT v kombíku jako náhradní vůz, já mám 1,6 GDi hatchback, moje pocity-

1,6 CVVT 5 tis. km na budíkách, moje GDi 40 tis. km

- 1,6 CVVT živější v nízkých otáčkách, rychlejší odezva na plyn, "ostřejší" rozjezd
- 1,6 GDi lépe táhne nahoře, cca kolem 5-ti tis, určitě lepší na předjíždění
- spotřeba +- stejná, kolem 7-mi litrů

obě auta prázdné, pouze řidič, v obou obyč. 95-ti octan z Benziny, projeto jak ve městě, tak dálnice + okresky

P.S. u prázdného kombíku ta prdel skáče na D1 jako koza :-k
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“