Stránka 6 z 7

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 11 dub 2021, 17:08
od Sanchez
Je tu taka zabavna particka [-o<

Chasnik porovnaval svoju spotrebu s naftou. Mam naftu, tak som ho vyviedol z omylu, to je vsetko.
Vzdy rovnaka tlupa, co nechape pisany text. Bohuzial.
Chapem, ze ti, co maju 1,5 dpi by chceli jazdit na okreske za 4 litre a menej, ale to nejde :mrgreen: A este budu urazene utocit, mali si kupit iny motor.

Mali ste napadnut Chasnikove tvrdenie ](*,) :D

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 11 dub 2021, 17:10
od Mr. HYUNDAI
A zaznamenal jsi s čím Chasnik jezdil předtím a kolik toho s čím najel? :-k

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 11 dub 2021, 17:12
od marian85
Ja jazdím s 1,6TDCi 66kW teraz v zime tak za 5,1l. 5x v týždni do práce 2x24km mimo mesto a raz za týždeň do mesta na nákup. 5l na 1,5 benzín je fakt krásna spotreba, ono tento motor už keď je z tej rady smartstream tiež pracuje s tým časom otvorenia nasávacích ventilov, čiže dokáže prakticky meniť svoj objem podľa záťaže nie?
https://youtu.be/XrmaoRO8Wjo?t=216

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 11 dub 2021, 17:15
od Sanchez
Mr. HYUNDAI píše: 11 dub 2021, 17:10 A zaznamenal jsi s čím Chasnik jezdil předtím a kolik toho s čím najel? :-k
Sorry, ale vyjadril sa uplne jasne. Nepise, s cim jazdil. Porovnal 1,5 dpi s naftou. Nepisal o svojej minulej, alebo fleetovke.
Co tu mas dalej?

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 11 dub 2021, 17:19
od Mr. HYUNDAI
Máš plnou pusu zdrojů a sám na to kálíš ](*,) !
Většina jeho aut tu je a většina uživatelů tu historii zná... Tak hledej a pak se teprve vyjadřuj k příspěvkům jiných. Ono se Ti totiž může snadno stát, že dotyčný má, na rozdíl od Tebe, relevantní zkušenosti ze kterých vychází. A Ty pak ze sebe děláš akorát trubku :roll: ...

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 11 dub 2021, 17:48
od 7734
CTRL+C (od Chasníka) , CTRL+V : což je spotřeba blízká naftovému motoru.

Nelze nesouhlasit. Pět je gut.

Axel: Kdo umí, umí =D> Petrolheadi, staří náklaďáci a wéercéčkaři… :D

Hodně těch co se dnes snaží „řadit na rychlost“ to sotva stíhá s tím falešným meziplynem.

U svého dehtového stádečka a stylu jízdy už nějak nemám potřebu.
Jo v bujarém mládí ještě v š120 to mělo efekt ( to jsme zkoušeli i přibrždovat levačkou ) :oops:

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 22 dub 2022, 15:45
od cestovatelcasem
Chasnik píše: 03 dub 2021, 18:54 Zatím najeto s DPI 20 000 km, předtím jsem měl naftu 1.6 110 k, GDI 130 k a CVVT 125 k a v tomhle autě se výkonově necítím ochuzen. Prostě je to benzín, takže se např. při předjetí musí podřadit.
Jestli je motor spolehlivý, se ukáže časem. Pokud se vrátíme k původnímu tématu, tak za spolehlivý bych klidně označil tříválec 1.0 T-GDI, už se pod kapoty osazuje relativně dlouho a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s motorem.

Každopádně pro kratší trasy je benzínová atmosféra vhodnější a pokud se nepletu, tak už ji dnes dokáže nabídnout jen Hyundai, Fiat a Mazda...
No jo, ale kdyby ty tříválce byly tak super a spolehlivé, tak proč jsou prakticky všude nejen v zahraničí (EU aj.) v bazar nabídkách skoro jen tříválce a ne jiné? Minimálně totálně převažujou. Nechce se mně věřit tomu, že by to bylo jen proto, že řidič z bohatších západních zemí nemá rád málo výkonné motory (i když je tříválec výkonnější než MPI atmosféra) :roll:

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 22 dub 2022, 16:24
od dibarbora
Vysvetlenie je celkom jednoduché a to cenová politika importu :hyu: na danom trhu v kombinácii s daňovou politikou toho ktorého štátu.

napr. v DE je ročná cestná daň na 1.0 tgdi určite nižšia ako 1.4 tgdi keď k tomu pridáš cenový rozdiel tak rácio u veľa ľudí/firiem zvíťazilo. Treba myslieť aj na to, že i30 nie je napr. v DE chápaná ako diaľničný stíhač ale skôr ako približovalo.

K tej cene ešte jeden SK/CZ detail.... v prvých rokoch predaja i30PD bol rozdiel medzi 1.0 a 1.4 Tgdi na SK 700€... bolo hriech nekúpiť 1.4

v CZ bol tento rozdiel 1400- 1500€ ak si dobre pamätám... takže premýšľanie aký motor už malo inú dimenziu. Skús si pozrieť ponuku 3-4 ročných i30tok v CZ a v SK... v CZ samá 1.0TGDi... na SK nenájdeš ani jednu...

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 23 kvě 2022, 18:57
od Chasnik
cestovatelcasem píše: 22 dub 2022, 15:45
Chasnik píše: 03 dub 2021, 18:54 Zatím najeto s DPI 20 000 km, předtím jsem měl naftu 1.6 110 k, GDI 130 k a CVVT 125 k a v tomhle autě se výkonově necítím ochuzen. Prostě je to benzín, takže se např. při předjetí musí podřadit.
Jestli je motor spolehlivý, se ukáže časem. Pokud se vrátíme k původnímu tématu, tak za spolehlivý bych klidně označil tříválec 1.0 T-GDI, už se pod kapoty osazuje relativně dlouho a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s motorem.

Každopádně pro kratší trasy je benzínová atmosféra vhodnější a pokud se nepletu, tak už ji dnes dokáže nabídnout jen Hyundai, Fiat a Mazda...
No jo, ale kdyby ty tříválce byly tak super a spolehlivé, tak proč jsou prakticky všude nejen v zahraničí (EU aj.) v bazar nabídkách skoro jen tříválce a ne jiné? Minimálně totálně převažujou. Nechce se mně věřit tomu, že by to bylo jen proto, že řidič z bohatších západních zemí nemá rád málo výkonné motory (i když je tříválec výkonnější než MPI atmosféra) :roll:
Hmm, jestli to nebude tím, že těch tříhrnků se prodá hromada, takže jsou pak samozřejmě k vidění i v bazarech :wink:

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 14 črc 2022, 10:58
od Petr L.
Ahoj, sháním náhradu za Fabii I Kombi 47kw a i30 Combi je jedním ze žhavých kandidátů, ale přemýšlím jaký motor zvolit. Auto bude v drtivé většině provozováno v režimu mamataxi, do školy to je 9km přes obec, okreska, město.
1.5DPi je logická volba, ale přemýšlím jestli by se dal použít i 1.0T-GDI, na jedno ohřátí motoru by s malou přestávkou (vysadit děti, nakoupit) ujel 18km, za tu dobu už by se mohl motor prohřát a k hromadění benzínu v oleji by nemuselo docházet. Co vy na to? Díky za odpověďi.

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 14 črc 2022, 11:30
od lumix
My jsme s 1,0 v kombi najelo 64000 km (prodáváme) většinou jízda 24km do práce, obcas popojizdeni tomu se nevyhnes. Ředění benzinem jsem nezaznamenal, kontroluji 1x za dva týdny stav oleje. Teď kupujeme znovu :hyu: 1,0 tgdi, uvažovalo se o 1,5dpi ale vzhledem k tomu ze je to podobně jako 1,4cvvt co jsme měli v prvním :hyu: tak byl tento motor zavržen. Mel jsem předsudky vůči 1,0 ale už jsem v klidu. 1,5 tgdi by byl lepší, to vím ….

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 14 črc 2022, 12:41
od Mexican
toho rezimu co uvadza Petr L by som sa nebal. maximalne skratit interval oleja na 10000km a bude to uplne safe.

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 14 črc 2022, 13:45
od lumix
Pokud ho 1x za dva týdny protahne a delší trase, tak by to nemusel být problém.

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 14 črc 2022, 14:34
od i30mpact
Mexican píše: 14 črc 2022, 12:41 toho rezimu co uvadza Petr L by som sa nebal. maximalne skratit interval oleja na 10000km a bude to uplne safe.
Ten zkrácený interval pro 1.0tgdi je 7500km. Ale jinak souhlasím.

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Napsal: 14 črc 2022, 15:09
od Petr L.
Se zkráceným intervalem výměny oleje počítám.