EGR ventil
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: EGR ventil
Úplně normálně
Zauvažuj i když budou řízené pouze sací ventily tak se může stát že v určitý moment bude otevřen výfukový ventil (ještě není plně zavřen) a s ním i otevřen sací ventil (zrovna se otvírá) a prostě to projde když se to vysype.
Ono se to může stát i při úplně normálním rozvodu který není řízen, protože žádný rozvod není stavěn aby oba ventily se nepřekrývaly stačí aby byl přidřený ventil a než ho pružina zavře tak je druhý otevřen atd....
Samozřejmě aby to nasálo u rozvodu co není řízen by byla hodně velká náhoda a katalizátor by musel být hodně blízko u motoru.....
Prostě když se tě pokazí rozvody tak samozřejmě palivo co shoří v katalizátoru poškodí katalizátor a pokud je rozhašené časování ventilů tak to může nasát bordel do válců....
Pokud se tě pokazí zapalování a palivo v katalizátoru ho zničí a máš CVVT tak ti to po čase většinou zničí i motor protože to nasaje bordel do válce - u neřízen.ých ventilů by to měl teoreticky přežít pokud je katalizátor dál ve výfuku.
Zauvažuj i když budou řízené pouze sací ventily tak se může stát že v určitý moment bude otevřen výfukový ventil (ještě není plně zavřen) a s ním i otevřen sací ventil (zrovna se otvírá) a prostě to projde když se to vysype.
Ono se to může stát i při úplně normálním rozvodu který není řízen, protože žádný rozvod není stavěn aby oba ventily se nepřekrývaly stačí aby byl přidřený ventil a než ho pružina zavře tak je druhý otevřen atd....
Samozřejmě aby to nasálo u rozvodu co není řízen by byla hodně velká náhoda a katalizátor by musel být hodně blízko u motoru.....
Prostě když se tě pokazí rozvody tak samozřejmě palivo co shoří v katalizátoru poškodí katalizátor a pokud je rozhašené časování ventilů tak to může nasát bordel do válců....
Pokud se tě pokazí zapalování a palivo v katalizátoru ho zničí a máš CVVT tak ti to po čase většinou zničí i motor protože to nasaje bordel do válce - u neřízen.ých ventilů by to měl teoreticky přežít pokud je katalizátor dál ve výfuku.
- Reklama
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: EGR ventil
diky za obsahlr vysvětlení
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Re: EGR ventil
JJ, přesně toto nastalo u mého 1.6 GDi. Vysypaný kat byl nasát do motoru a ten se přidřel.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: EGR ventil
Ako sa može dostat nieco z katalizatora spet do motora?
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: EGR ventil
Ako píše Soban, úplne normálne.
U LPG dosť častá porucha. Katalyzátor sa prehreje vplyvom vyššej teploty spalovania a už je iba otázka času kedy sa rozpadne a nasaje do motora. Je to tak jemný a pritom tvrdy prášok, že máš motor KO za 30 sekund, max. minútu. Nieje to ale vlastnosť len LPG. Stáva sa to aj čisto benzínovým verziam.
U LPG dosť častá porucha. Katalyzátor sa prehreje vplyvom vyššej teploty spalovania a už je iba otázka času kedy sa rozpadne a nasaje do motora. Je to tak jemný a pritom tvrdy prášok, že máš motor KO za 30 sekund, max. minútu. Nieje to ale vlastnosť len LPG. Stáva sa to aj čisto benzínovým verziam.
- Přílohy
-
- Screenshot_2018xxxx - 102957_Gallery (Small).jpg (97.52 KiB) Zobrazeno 2143 x
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: EGR ventil
Tlak vzduchu ide predca opačným smerom, preto nerozumiem ako sa moze dostat spet do motora..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: EGR ventil
Otázka zní jinak: pokud se to takhle rozpadne má šanci to odletět vyfukem nebo to od té doby čeká na svojí šanci?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: EGR ventil
mikodim: v dobe keď ide válec smerom dole (nasáva) ostane pootvorený ventil a nasaje katalyzátor.
motorol: čaká na svoju šancu.
motorol: čaká na svoju šancu.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: EGR ventil
i když se to nezdá tak při běhu motoru ve výfuku doachazí k "pulzaci" plynu oběma smněry ,a víření plynu , navíc jsou tam vibrace , už jsem viděl připad kdy u zavodního auta nasal výfuk matíčku ! kterou tam najky krypl hodil do výfuku , naštastí se jen hodně obtiskla do pístu nic víc
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!