16' alebo 17' na I30 Kombi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
16' alebo 17' na I30 Kombi
Ahojte Hyundaici
Aké máte skúsenosti s kolesami 16' 205/55 R16 a 17' 225/45 R17 na i30 kombi 2020+? Čo by ste odporúčali?
Mám objednanú výbavu Style kde sú R17, ale rozmýšlam ich predať a kúpiť 16' z dôvodu jazdy v meste a rozbitých okreskách.
R17 vyzerajú krásne, sú o 20 mm širšie (lepšia prilňavosť, lepšia trakcia, menšia brzdná dráha, menší náklon v zákrutách, vetší valivý odpor +spotreba, náchylnejšie na aquaplaning, horšie na snehu) ale nechem aby ma pri jazde v meste a okreskách hádzalo ako mori
Ďakujem za názory
Aké máte skúsenosti s kolesami 16' 205/55 R16 a 17' 225/45 R17 na i30 kombi 2020+? Čo by ste odporúčali?
Mám objednanú výbavu Style kde sú R17, ale rozmýšlam ich predať a kúpiť 16' z dôvodu jazdy v meste a rozbitých okreskách.
R17 vyzerajú krásne, sú o 20 mm širšie (lepšia prilňavosť, lepšia trakcia, menšia brzdná dráha, menší náklon v zákrutách, vetší valivý odpor +spotreba, náchylnejšie na aquaplaning, horšie na snehu) ale nechem aby ma pri jazde v meste a okreskách hádzalo ako mori
Ďakujem za názory
Hyundai i30 Combi, 1,5 GDI, DSG, Style, Engine Red
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
I tohle téma tu proběhlo za dobu života i30 PDE několikrát. Každý jsme jiný a taky je nutno brát v potaz, že třeba moje zkušenosti jsou s autem před modernizací a je fakt, že na podvozku dost zapracovali.
Tady je recenze našeho kombíku - https://moje.auto.cz/Stephen/karkulka-1.html - a pokud se Ti to tam nechce hledat, tak zde je citace příslušné části:
"Jízdní vlastnosti a komfort - tady to do stavu tachometru 6.959 km bylo o něco "výživnější". Sedmnáctky z Fastbacku jsou nádherné, kombíček na nich sedí jak přibitý k silnici a pokud jede člověk sám a přepne jízdní režim na "SPORT" tak je to fakt i celkem zábava. Jenže takhle se s rodinným kočárem nejezdí, tedy většinou. Sedmnáctky sice krásně drží, ale taky nic nezatají. Auto se tak na našich silnicích neustále klepe, tluče a drncá. Pokud k tomu ještě narazíte na hrubý asfalt začnou Michelinky ukazovat, že s takovým povrchem se jejich vývojáři nikdy nepotkali a jejich hluk je nesnesitelný (alespoň pro mě). Takže jsem se sebou vedl vnitřní boj, zda obětovat vzhled a pár vteřin zábavy za menší hluk a větší pohodlí a nevyměnit je za šestnáctky. Tento vnitřní boj nakonec 17.8.2018 výměnou skončil. A na šestnáctkách je to úplně jiné auto! Úroveň pohodlí je o několik levelů jinde, samozřejmě už se nedají zatáčky řezat tak jako na sedmnáctkách, ale u family caru je důležitější pohodlí. Podvozek kombíku byl zjevně laděn právě na šestnáctkách a setrvačné síly sedmnáctek byly na rozbitém povrchu už nad jeho síly."
Tady je recenze našeho kombíku - https://moje.auto.cz/Stephen/karkulka-1.html - a pokud se Ti to tam nechce hledat, tak zde je citace příslušné části:
"Jízdní vlastnosti a komfort - tady to do stavu tachometru 6.959 km bylo o něco "výživnější". Sedmnáctky z Fastbacku jsou nádherné, kombíček na nich sedí jak přibitý k silnici a pokud jede člověk sám a přepne jízdní režim na "SPORT" tak je to fakt i celkem zábava. Jenže takhle se s rodinným kočárem nejezdí, tedy většinou. Sedmnáctky sice krásně drží, ale taky nic nezatají. Auto se tak na našich silnicích neustále klepe, tluče a drncá. Pokud k tomu ještě narazíte na hrubý asfalt začnou Michelinky ukazovat, že s takovým povrchem se jejich vývojáři nikdy nepotkali a jejich hluk je nesnesitelný (alespoň pro mě). Takže jsem se sebou vedl vnitřní boj, zda obětovat vzhled a pár vteřin zábavy za menší hluk a větší pohodlí a nevyměnit je za šestnáctky. Tento vnitřní boj nakonec 17.8.2018 výměnou skončil. A na šestnáctkách je to úplně jiné auto! Úroveň pohodlí je o několik levelů jinde, samozřejmě už se nedají zatáčky řezat tak jako na sedmnáctkách, ale u family caru je důležitější pohodlí. Podvozek kombíku byl zjevně laděn právě na šestnáctkách a setrvačné síly sedmnáctek byly na rozbitém povrchu už nad jeho síly."
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
Mam 16ky a spokojenost. Stejne duvody jako Mr.
Myslim, ze i ten Vaculik je v recenzi i30 PDE s 1,5 DPi chvalil jako vhodne.
Myslim, ze i ten Vaculik je v recenzi i30 PDE s 1,5 DPi chvalil jako vhodne.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
Ale stejně tak je zapotřebí přiznat, že zejména odladění podvozku se faceliftem hodně posunulo. Měl jsem možnost si zkusit kombíka i na 17'' i v N Linu na 18'' a to auto je jinde než bylo před faceliftem. Auto na 17'' dorazí z výroby, takže vyzkoušet na typických trasách jestli vyhovuje a kdyby ne, tak 16'' jsou sázka na jistotu .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
Ďakujem chlapi za odpovede
Mr. HYUNDAI - som tu kazdý deň aj dve hodiny. Už som prečítal skoro celú sekciiu o i30 III a čakám kedy zavolajú z predajne
Problém je, že auto príde v zime a na letných gumách, čo nie je moc bezpečné a musím kúpiť zimné pneu a prezuť. A ak by som mal 16' tak je zbytočné kupovať nové zimné 17'
Mr. HYUNDAI - som tu kazdý deň aj dve hodiny. Už som prečítal skoro celú sekciiu o i30 III a čakám kedy zavolajú z predajne
Problém je, že auto príde v zime a na letných gumách, čo nie je moc bezpečné a musím kúpiť zimné pneu a prezuť. A ak by som mal 16' tak je zbytočné kupovať nové zimné 17'
Hyundai i30 Combi, 1,5 GDI, DSG, Style, Engine Red
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
A planujes mit jen dvoje pneu nebo dve cele sady (pneu na diskach)?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
To mzp: To je smolné načasování . Pak je každá rada drahá, protože většina předváděčkových kombíků má vzadu vlečku a ta se přeci jen chová poněkud odlišně než víceprvek v MHEV.
Mám za to, že velikost kol a chování podvozku se řešilo i v mém vlákně, ale to má už dneska tolik stránek, že se v něm sám úplně neorientuju .
Mám za to, že velikost kol a chování podvozku se řešilo i v mém vlákně, ale to má už dneska tolik stránek, že se v něm sám úplně neorientuju .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
Já mám na Fastbacku na léto i zimu 17" a musím říct, že jsou tyto kola překvapivě komfortní a za mě takový zlatý střed mezi komfortem a jízdními vlastnostmi. Větší 18" zhorší jízdu na našich krásných silnicích, 16" kola zase jistotu za volantem. Řešil jsem něco podobného s Elantrou, kde byla zadní vlečná náprava, tam na 15" zadek odskakoval, na 16" to bylo lepší a na 17" jsem z auta měl konečně dojem, že se za volantem cítím v pohodě i ve větších rychlostech na dálnici.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: 16' aleboJenže 17' na I30 Kombi
Jenže nesmíš zapomínat, že FB má odlišné naladění podvozku - u aut před modernizací byl rozdíl 15% v tuhosti o něž byl FB tužší. Už jsem to tu někde kdysi psal - HB a kombi byly zjevně laděny na 16'', ale FB na 17''. A ty rozdíly jsou hodně znatelné...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
To hovorili aj v recenziách, že FB má u i30 športovejšie naladený podvozok.
Ja som mal 16' na I30 Kombi 2015 a podvozok nebol zlý. Čo mi vadilo bol náklon v zákrutách. Teda nie mňe, ale manželke ako spolujazcovi
A samozrejme v zadu do dosť hádzalo, ale to je daň za predĺženú kombi verziu
Ja som mal 16' na I30 Kombi 2015 a podvozok nebol zlý. Čo mi vadilo bol náklon v zákrutách. Teda nie mňe, ale manželke ako spolujazcovi
A samozrejme v zadu do dosť hádzalo, ale to je daň za predĺženú kombi verziu
Hyundai i30 Combi, 1,5 GDI, DSG, Style, Engine Red
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
17" na před-faceliftu(!) mi přišly docela hlučné, oproti 16" na faceliftovaném modelu. Na druhou stranu, ty 16" mají na dálnici tendenci trochu plavat, zvlášť pokud občas foukne. Nevím, jak to přesně popsat, prostě auto je při rychlejším manévrování takové nervózní.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
Při rozdílu 8 cm šířky obutí na autě celkem logické, ne?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: 16' aleboJenže 17' na I30 Kombi
To vím a i tak mi 17" kola přijdou stále komfortní i přes fakt, že FB má tužší podvozek než kombi, takže 17" kola na kombi musí být úplně v pohodě. Na 16" si myslim, že už musí auto ztratit na jistotě v jízdě.Mr. HYUNDAI píše: ↑12 říj 2021, 13:01 Jenže nesmíš zapomínat, že FB má odlišné naladění podvozku - u aut před modernizací byl rozdíl 15% v tuhosti o něž byl FB tužší. Už jsem to tu někde kdysi psal - HB a kombi byly zjevně laděny na 16'', ale FB na 17''. A ty rozdíly jsou hodně znatelné...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
Pozor - nezaměňovat tuhost s tvrdostí!
Problém zadních náprav kombíků před F/L byla na 17'' právě měkost naladění. 17'' je těžší, má větší setrvačně síly a náprava nedokázala kola udržet pod kontrolou. Právě tužší naladění FB tenhle problém vyřešilo.
V rámci F/L se na naladění podvozku i30 PDE tvrdě pracovalo - ani v N Linu na 18'' (kombík má i v N Linu standardní naladění podvozku) jsem nepociťoval problémy a diskomfort jako na 17'' před F/L. A bavíme se o stejných silnicích.
Konec konců v sekci testy jsou moje postřehy jak z N Linu tak z verze Premium na 17'' .
Problém zadních náprav kombíků před F/L byla na 17'' právě měkost naladění. 17'' je těžší, má větší setrvačně síly a náprava nedokázala kola udržet pod kontrolou. Právě tužší naladění FB tenhle problém vyřešilo.
V rámci F/L se na naladění podvozku i30 PDE tvrdě pracovalo - ani v N Linu na 18'' (kombík má i v N Linu standardní naladění podvozku) jsem nepociťoval problémy a diskomfort jako na 17'' před F/L. A bavíme se o stejných silnicích.
Konec konců v sekci testy jsou moje postřehy jak z N Linu tak z verze Premium na 17'' .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: 16' alebo 17' na I30 Kombi
V prom rade si počkaj čo budeš mať napísané v TP... pokojne sa môže stať, že 17 tky bude jediná možnosť. A ak to bude OK tak si treba určiť priority použitia auta. T.j. či sa chceš na auto pozerať, alebo sa voziť. Stav cestnej siete na SK.. vrátane veľkej časti rýchlostných ciest je taký, že vyšší profil t.j . 16tky sú na nezaplatenie. No a do mesta je niekedy škoda aj tých 16tok ale stále OK... pretože 17 tky sú ohrozené pri 99% obrubníkov.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.