Zlomená mierka oleja
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Zlomená mierka oleja
Takže dnes bežná kontrola oleja, pri zasúvaní mierky divné puknutie, automatické vytiahnutie späť... z plastového konca zostali tak 3 posledné dieliky.
Zlomený zvyšok sa kdesi v trubke vzpriečil, takže zvyšok mierky som musel odstrihnúť zo zátky aby som mohol trubku uzavrieť. Budem dúfať, že ten zvyšok spadne do vane, kým dodajú novú mierku. Cena 17e.... .
Zlomený zvyšok sa kdesi v trubke vzpriečil, takže zvyšok mierky som musel odstrihnúť zo zátky aby som mohol trubku uzavrieť. Budem dúfať, že ten zvyšok spadne do vane, kým dodajú novú mierku. Cena 17e.... .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Zlomená mierka oleja
To Tonda dobře zná...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Zlomená mierka oleja
Fúha,tak to je brutál.
Začínam mám pocit,že fakt cúva v kvalite.Zvlášť posledné obdobie 1,6CRDI a aj 1,4TGDI má stále viac a vuac múch.
Začínam mám pocit,že fakt cúva v kvalite.Zvlášť posledné obdobie 1,6CRDI a aj 1,4TGDI má stále viac a vuac múch.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Zlomená mierka oleja
Daň za to, že konštruktér potreboval trubku mierky doslova omotať okolo alternátora a ostatnej bižutérie. Do takého husieho krku už jedine lanko, tam už len plastový koniec aby bolo niečo vidieť..... , zrejme kolísanie teplôt a namáhanie pri manipulácii urobili svoje...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Zlomená mierka oleja
Přesně jak píšeš a navíc není dobré vytahovat měrku v chladnu Ale to neví ani onen konstruktér a dostat ho do ruk, tak ho nakopu do...dibarbora píše: ↑16 bře 2022, 21:01 Takže dnes bežná kontrola oleja, pri zasúvaní mierky divné puknutie, automatické vytiahnutie späť... z plastového konca zostali tak 3 posledné dieliky.
Zlomený zvyšok sa kdesi v trubke vzpriečil, takže zvyšok mierky som musel odstrihnúť zo zátky aby som mohol trubku uzavrieť. Budem dúfať, že ten zvyšok spadne do vane, kým dodajú novú mierku. Cena 17e.... .
No a pak tě čeká sundání vany a vyndání toho kousku z vany. Doporučuju nevysrat se na to, to sítko na sání z vany je takové jemné a plast na dnu ležet nebude...Aspoň budeš mít čistou vanu, nám to nedalo a krásně jsme ji umyli.
Vítej v klubu!!!
Od té doby kupuju auta, až po vytažení měrky oleje a zjištění, že je celokovová. Proto mám taky XCeeda
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Zlomená mierka oleja
U 1,4T-GDi absolutně nesouhlasím
Je to o uživateli
O novodobých dieslech takticky mlčím
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Zlomená mierka oleja
Nechcem sa prieť,no keď to tak zosumarizujem : turbo,sviečky,ryska na olej a čert vie o čom ešte neviem.
Keď si spomeniem na Elu,tak to je iná pesnička.
Keď si spomeniem na Elu,tak to je iná pesnička.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Zlomená mierka oleja
Igore:
Turbo- za 180tis.+ km- bez jakéhokoliv problému, stejně jako tolik zde pomlouvaná až démonizovaná DCT. I od nového majitele, který ode mne auto koupil, než jej poslal dál po půlroce, ale s tím jej přítelkyni kupoval, čekali na opravu většího auta. Najeli s tím 20tis. takže šel dál s 200tis.+
Vše fungovalo bez problémů a bez závad.
Svíčky. Za celou dobu jsem měnil troje. Až na jeden nevydařený pokus s Bosch, vždy originál Nebyl s nimi problém a předepsaná výměna byla mám pocit 75tis. km. Já měnil dřív. Ono to jde poznat na projevu motoru a na spotřebě, kdy je čas.
A já jsem prostě takový ve vztahu k autu. Není to pro mě jen věc, ale kus mě a chci, ať je pokud možno spolehlivé a spokojené. Jak po stránce servisní, tak po stránce čistoty a mytí.
Chápu, že z tvého pohledu je to jinak- logicky- jsi podnikatel a každý výdaj navíc, je pro tebe ztráta, takže pokud svíčky ve 150, tak ve 150- a taky máme třeba jiné priority. Navíc svíčky byly vždy skladem a nebyl s nimi problém. To, že to tak teď není, za to nemůže ten motor ale , jako výrobce, dovozce a servisní síť. A to považuju za VELKÝ PRŮSER ALA A pro mě až principiální
Měrka oleje. Konstrukční chyba a idiocie toho, kdo to vymyslel a jak.
U nových motorů je umístění měrky řešeno jinak i když měrka zůstala stejně debilní
A jak píše Dibarbora, kolísání teplot a čas vs. plast a je to jasné
Já problém a velký problém tohoto motoru vidím úplně někde jinde. Zatím se to tu moc neřeší a když, tak jen velmi okrajově, ale už tady první signály jsou. Řeší se výměnou turba na záruku Nikoho z dotyčných "odborníků" nenapadne se zamyslet a podívat se na to očima a logicky.
Ten problém je olej v sání vzduchu. Kde se ten olej objeví? Na vzduchovém filtru a v boxu pod filtrem a v koleně před turbem. Taky jen díky tomu se na to přijde. Tedy pokud dotyčný mechanik není jen měnič a idiot. No a pak se rozjede kolečko s novým turbem. A proč vlastně ne.
Jenže nikoho se asi nenapadne se podívat na odvětrání klikové skříně a ventilového víka. Jak je řešené. To, že je nutné ten prostor odvětrat je jasné a v případě turbo motorů je i logické jeho zaústění do sání. Olejová mlha pomáhá omezeně mazat části turba. Jenže u tohoto motoru se něco "malinko" nepovedlo... No a chytrému napověz a blbého kopni...
Takže co se asi nepovedlo?... Když se na ty fotky podíváš, je ti asi vše jasné. Takže při každé výměně filtru- 2x ročně, je potřeba rozebrat sání a odvětrání a vymýt tech. benzinem a vyfoukat vzduchem. A fakt žádný olej pak na filtru, ani v boxu, ani vsání nebude.
Co to způsobí, když to nikdo neudělá je nabíledni...
Naštěstí se této školácké chyby v konstrukci nových motorů už vyvarovali
Ale u téhle 1,4 to považuju fakt za problém...
Turbo- za 180tis.+ km- bez jakéhokoliv problému, stejně jako tolik zde pomlouvaná až démonizovaná DCT. I od nového majitele, který ode mne auto koupil, než jej poslal dál po půlroce, ale s tím jej přítelkyni kupoval, čekali na opravu většího auta. Najeli s tím 20tis. takže šel dál s 200tis.+
Vše fungovalo bez problémů a bez závad.
Svíčky. Za celou dobu jsem měnil troje. Až na jeden nevydařený pokus s Bosch, vždy originál Nebyl s nimi problém a předepsaná výměna byla mám pocit 75tis. km. Já měnil dřív. Ono to jde poznat na projevu motoru a na spotřebě, kdy je čas.
A já jsem prostě takový ve vztahu k autu. Není to pro mě jen věc, ale kus mě a chci, ať je pokud možno spolehlivé a spokojené. Jak po stránce servisní, tak po stránce čistoty a mytí.
Chápu, že z tvého pohledu je to jinak- logicky- jsi podnikatel a každý výdaj navíc, je pro tebe ztráta, takže pokud svíčky ve 150, tak ve 150- a taky máme třeba jiné priority. Navíc svíčky byly vždy skladem a nebyl s nimi problém. To, že to tak teď není, za to nemůže ten motor ale , jako výrobce, dovozce a servisní síť. A to považuju za VELKÝ PRŮSER ALA A pro mě až principiální
Měrka oleje. Konstrukční chyba a idiocie toho, kdo to vymyslel a jak.
U nových motorů je umístění měrky řešeno jinak i když měrka zůstala stejně debilní
A jak píše Dibarbora, kolísání teplot a čas vs. plast a je to jasné
Já problém a velký problém tohoto motoru vidím úplně někde jinde. Zatím se to tu moc neřeší a když, tak jen velmi okrajově, ale už tady první signály jsou. Řeší se výměnou turba na záruku Nikoho z dotyčných "odborníků" nenapadne se zamyslet a podívat se na to očima a logicky.
Ten problém je olej v sání vzduchu. Kde se ten olej objeví? Na vzduchovém filtru a v boxu pod filtrem a v koleně před turbem. Taky jen díky tomu se na to přijde. Tedy pokud dotyčný mechanik není jen měnič a idiot. No a pak se rozjede kolečko s novým turbem. A proč vlastně ne.
Jenže nikoho se asi nenapadne se podívat na odvětrání klikové skříně a ventilového víka. Jak je řešené. To, že je nutné ten prostor odvětrat je jasné a v případě turbo motorů je i logické jeho zaústění do sání. Olejová mlha pomáhá omezeně mazat části turba. Jenže u tohoto motoru se něco "malinko" nepovedlo... No a chytrému napověz a blbého kopni...
Takže co se asi nepovedlo?... Když se na ty fotky podíváš, je ti asi vše jasné. Takže při každé výměně filtru- 2x ročně, je potřeba rozebrat sání a odvětrání a vymýt tech. benzinem a vyfoukat vzduchem. A fakt žádný olej pak na filtru, ani v boxu, ani vsání nebude.
Co to způsobí, když to nikdo neudělá je nabíledni...
Naštěstí se této školácké chyby v konstrukci nových motorů už vyvarovali
Ale u téhle 1,4 to považuju fakt za problém...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Zlomená mierka oleja
pri tom 1.4tgdi este odchadzali silentbloky motora/prevodovky... ja som do 75 000km mal vraj vymenene vsetky a zas to zacinalo povrzovat... riesilo to viacero ludi.
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlomená mierka oleja
ja najma nechapem naco tam davaju plast. U accenta je normalne ten koniec zarezany s ryskami a hotovo. Hladinu oleja som za tie roky a kilometre kontroloval snad 500x a pohoda. Je ale fakt, ze meriam vacsinou pri teplom motore (par minut po jazde)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Zlomená mierka oleja
Tondo,právo to som myslel.Ty si človek čo tomu autu dá čo treba,prípadne aj niečo navyše.Plus máš za chrbtom chlapcov v servise.
Nechcem tu kydať na 1,4TGI no nebol to TOP motor od z pohľadu spoľahlivosti aj keď máš iné skúsenosti.
Inak čo sa týka podnikateľa,tak v Elantre som menil sviečky v polovičke predpísaného termínu.Olej dával lepší ako bol odporúčaný a pod.To že som lenivý auto umývať,nič nemení na to že som "strojár" hoc skôr teoretik a mám rád plne funkčné auto.
Chýbajú mi tie debaty pri káve.Som lenivý aj ťukať do mobilu. Dnes som sa výnimočne hecol.
Nechcem tu kydať na 1,4TGI no nebol to TOP motor od z pohľadu spoľahlivosti aj keď máš iné skúsenosti.
Inak čo sa týka podnikateľa,tak v Elantre som menil sviečky v polovičke predpísaného termínu.Olej dával lepší ako bol odporúčaný a pod.To že som lenivý auto umývať,nič nemení na to že som "strojár" hoc skôr teoretik a mám rád plne funkčné auto.
Chýbajú mi tie debaty pri káve.Som lenivý aj ťukať do mobilu. Dnes som sa výnimočne hecol.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Zlomená mierka oleja
Udělej si výlet na Moravu
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Zlomená mierka oleja
Můj názor na Elantru znáš a slyšel jsi na vlastní uši. A opakuju znovu, budeš ještě plakat a vzpomínat na tohle autoidam.i píše: ↑17 bře 2022, 08:34 Tondo,právo to som myslel.Ty si človek čo tomu autu dá čo treba,prípadne aj niečo navyše.Plus máš za chrbtom chlapcov v servise.
Nechcem tu kydať na 1,4TGI no nebol to TOP motor od z pohľadu spoľahlivosti aj keď máš iné skúsenosti.
Inak čo sa týka podnikateľa,tak v Elantre som menil sviečky v polovičke predpísaného termínu.Olej dával lepší ako bol odporúčaný a pod.To že som lenivý auto umývať,nič nemení na to že som "strojár" hoc skôr teoretik a mám rád plne funkčné auto.
Chýbajú mi tie debaty pri káve.Som lenivý aj ťukať do mobilu. Dnes som sa výnimočne hecol.
Když vidím Mostecké taxikáře, jak jezdí servisovat Elantry 1,6 ke klukům do servisu s nájezdy přes 500tis. km a ty auta jezdí a vypadají pořád jak nové
Třeba nám ta káva vyjde letos na ASS...
Ale vůbec tomu nevěřím a na Elektroauta se tam jezdit dívat nechci. A nic jiného k mání v dnešní době nebude
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Zlomená mierka oleja
Petzl: Ešte k tomu odvetraniu... čiastočne na to prelínanie oleja možno vplyv má, ale určite nie tak aby tam ten olej tiekol na filter.
Mne turbo na záruku menili, problém som identifikoval pri cca. 89tkm, pričom som tesne pred tým pozoroval výraznejšiu (ale nie nejakú drakonickú) spotrebu oleja.
To, že turbo bez viny určite nie je svedčí ochota importu zaplatiť nie úplne lacnú opravu a úprava dielenského predpisu... kde ešte pri prehliadke 75tkm (niekedy na jeseň 2020) mi servis nalial(a fakturoval) pri výmene 3,5l oleja do 2/3 mierky.
Pri 90tkm prehliadke (leto 2021) už 4l a mierka bola full.... pričom na tie 4l oleja som sa technika exaktne pýtal a odpoveď bola, že prišiel pokyn z importu...
Keďže turbo mi menili až pri 98tkm (lebo dovolenky-servis indikoval výmenu turba v polovici 6/2021 a výmena sa diala až v 9/2021) tak som s novým olejom a pôvodným turbom najazdil ešte 8000km. Za 8000tkm ubudlo 2/3 mierky.
Po výmene turba ubudlo za 8000tkm 1/3 mierky...
Mne turbo na záruku menili, problém som identifikoval pri cca. 89tkm, pričom som tesne pred tým pozoroval výraznejšiu (ale nie nejakú drakonickú) spotrebu oleja.
To, že turbo bez viny určite nie je svedčí ochota importu zaplatiť nie úplne lacnú opravu a úprava dielenského predpisu... kde ešte pri prehliadke 75tkm (niekedy na jeseň 2020) mi servis nalial(a fakturoval) pri výmene 3,5l oleja do 2/3 mierky.
Pri 90tkm prehliadke (leto 2021) už 4l a mierka bola full.... pričom na tie 4l oleja som sa technika exaktne pýtal a odpoveď bola, že prišiel pokyn z importu...
Keďže turbo mi menili až pri 98tkm (lebo dovolenky-servis indikoval výmenu turba v polovici 6/2021 a výmena sa diala až v 9/2021) tak som s novým olejom a pôvodným turbom najazdil ešte 8000km. Za 8000tkm ubudlo 2/3 mierky.
Po výmene turba ubudlo za 8000tkm 1/3 mierky...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Zlomená mierka oleja
Po výmene je ešte spotreba oleja?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...