
Včera jsem byl po delší době s naší starou i20 PB v autorizovaném servisu v nejmenovaném městě. Podepisuji dokument o přijetí zakázky auta do servisu (svítí nám pár kontrolek a nevíme, jestli je to jen vadnými senzory nebo reálně existující závadou).
No a jak tak koukám na ona pověstná "malinká písmenka" u podpisů, zírám: "Za účelem splnění právních povinností dle prováděcího nařízení Komise EU č.2021/392 dochází při návštěvě opravny a provedení úkonu ...k načtení dat o vozidle týkající se reálného provozu - spotřeby paliva a/nebo energie a počtu najetých kilometrů. Tzv. "onboard fuel consumption monitoring data" a k jejich předání Evropské komisi spolu s identifikačními čísly VIN."
Protože ve své profesi fakt nemám čas sledovat dopravní legislativu, natož legislativu EU, nevěděl jsem o téhle novince našich EUROburžoustů. Napřed jsem si říkal, že je to možná jen nějaká do-legalizace v rámci GDPR, když se po letech přišlo na to, že i v servisech vlastně o našich vozech načítaj vše možné i nemožné a po spárování s dalšími údaji (SPZ, možná VIN) už začne jít o osobní údaje. I jsem si tenhle zatracený předpis našel, samozřejmě je to klasický EUROshit s nekonečnou preambulí, který se dá číst i pro právníka jen s velkou dávkou klidu, viz zde:
https://www.zakonyprolidi.cz/pravoeu/do ... 32021R0392
Co ale fakt nechápu je, proč se předávají mimo ČR údaje i o spotřebě mého starého vozu a najetých km v rámci rádoby legitimních strategií Green dealu?? To jako chtěj EUROburžousti vědět, jak moc starý vozový park v ČR (statisticky vzato) máme a s jakou spotřebou jezdíme? Co je to za zběsilosti ?!
Nevíte o tom z technickýho hlediska něco bližšího ?
"(5) Podle článku 12 nařízení (EU) 2019/631 je Komise povinna od roku 2021 shromažďovat údaje o spotřebě paliva nebo energie u osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel v reálném provozu, které jsou zaznamenávány palubním zařízením pro monitorování spotřeby paliva a/nebo energie podle článku 4a nařízení Komise (EU) 2017/1151.
(7) Aby byl zajištěn co nejrychlejší přístup k údajům o spotřebě paliva a energie v reálném provozu, měli by mít výrobci povinnost tyto údaje shromažďovat z nových osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel registrovaných od 1. ledna 2021. Tyto údaje mohou být shromažďovány buď prostřednictvím přímého přenosu údajů z vozidel výrobcům, nebo prostřednictvím jejich autorizovaných prodejců nebo autorizovaných opraven v době, kdy jsou vozidla předána k provedení servisu nebo oprav a palubní údaje mají být načteny pro jiné účely. Pokud jsou tyto údaje poskytnuty výrobci, měly by být hlášeny Komisi, a to počínaje údaji o nových vozidlech poprvé registrovaných v Unii v roce 2021."
Proč mně to ale dělají u mého 14let starého i20 ?!


Boží je taky ustanovení v čl. IV., odst.3:
"Čísla VIN agentura EEA uchovává po dobu 20 let ode dne, kdy byla poprvé nahrána do centrálního úložiště údajů nebo do úložiště obchodních údajů (BDR) agentury EEA."
GDPR hadr...
