emise - vysoké CO - příčina

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Michal.Orlova
**
Příspěvky: 119
Registrován: 03 lis 2005, 13:38

emise - vysoké CO - příčina

Příspěvek od Michal.Orlova »

Tak jsem vylít od emisí jako špinavý hadr. Vysoké emise. Takže co s tím? Brouzdal jsem trochu po netu a pátral. Vesměs jsem našel, že by to mohla být lambda, případně katalyzátor (ale jeho vliv na CO není prý velký). Taky prej spínač teploty motoru a potom mě zaujal jeden borec, který toto všechno eliminoval a hodnoty CO pořád na hovno. A nakonec to byl ucpaný nějaký jednocestný ventil, který šel z jedné strany na odvětrání kliky a na druhé straně do sání (sorry - píšu to jak to čtu). Byla to ale Honda. Nemá Hyundai taky něco takového? Vzpomínám totiž, že už při minulých emisích mi CO blblo a najednou z ničeho nic to spadlo dolů - jako kdyby právě povolil možná ten přicpaný ventil (pokud tam teda je).

Takže se nezdráhejte a raďte a přispívejte :D . Trochu mě to totiž tlačí.
LantraII 1.8, Lancia Lybra 1.9JTD, i-40 1.7CRDI
Reklama
 

Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

tipuju katalyzator, co to ma najeto?
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
Topek2
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 bře 2006, 20:18
Bydliště: Most

Příspěvek od Topek2 »

vyletěl jsem před měsícem z emisí zrovna jako ty.Sloupec s CO byl úplně červený a nereagoval na otáčky motoru.Ten maník říkal že je pryč katalyzátor nebo tam vůbec není,tak jsem musel jinam,kde mají zastaralejší přístroj se kterým se to "nějak" udělalo :wink: ale,lambda to neni,tu jsem měnil chvilku předtím.
LANTRA 1.8-beast in korea 25*5*10 + --odpočívej v pokoji
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

ventil

Příspěvek od rade622 »

Podívej se sem. Než bych to dával na ukažto, raději sem udělal další stránku.

http://www.hyundaisraz.eu/moje/zv/zv.html

Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

ta hadice je klasické odvětrání klikové/vačkové skříně. Vzduch s minimálním množstvím olejem leze zpět do sání a spaluje se to. Měnil jsem tuhle těsnění víka ventilů a na tuhle hadici jsem pak zapomněl. jsem to nastartoval a volnoběh mi vyletěl na 3000 an epadal. Kdyžj sme přišlápl plyn na 4000 a pustil, motor dál sám běžel na 4000, jelikož si to bralo vzduch odtud, protože to je až za regulční škrticí klapkou. Velký vliv na emise bych v tom ale neviděl, tam jde spíš o to, aby se v klikové skříní udržoval konstatní tlak a samozřejmě než to pouště do atmosféry, je ekologičtější to pustit do sání a spálit to..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Zulu
*
Příspěvky: 58
Registrován: 15 čer 2008, 20:23

Re: emise - vysoké CO - příčina

Příspěvek od Zulu »

Michal.Orlova píše:Tak jsem vylít od emisí jako špinavý hadr. Vysoké emise. Takže co s tím? Brouzdal jsem trochu po netu a pátral. Vesměs jsem našel, že by to mohla být lambda, případně katalyzátor (ale jeho vliv na CO není prý velký). Taky prej spínač teploty motoru a potom mě zaujal jeden borec, který toto všechno eliminoval a hodnoty CO pořád na hovno. A nakonec to byl ucpaný nějaký jednocestný ventil, který šel z jedné strany na odvětrání kliky a na druhé straně do sání (sorry - píšu to jak to čtu). Byla to ale Honda. Nemá Hyundai taky něco takového? Vzpomínám totiž, že už při minulých emisích mi CO blblo a najednou z ničeho nic to spadlo dolů - jako kdyby právě povolil možná ten přicpaný ventil (pokud tam teda je).

Takže se nezdráhejte a raďte a přispívejte :D . Trochu mě to totiž tlačí.
mne to udelali spatne svicky ... jestli ti pri startu vali dym z auta ,.... tak to mas spatne svicky .. jak sem dal nove tak ani mracek :)
1,5 Glsi J1 92
Michal.Orlova
**
Příspěvky: 119
Registrován: 03 lis 2005, 13:38

Příspěvek od Michal.Orlova »

No vida. Tak že by přece jenom katalyzátor? Je pravda, že mi připadá, že v něm něco chrastí.
Jinak svíčky a kabely jsou nové.
LantraII 1.8, Lancia Lybra 1.9JTD, i-40 1.7CRDI
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

ventil

Příspěvek od rade622 »

Ta hadice je klasická, ale je napojena na ventil. Vím, že jsem do něj foukal, jestli je průchodný, má to nějakou souvislost s manuálem z hmcservice, ale hledat to nebudu, jen že tam na něj upozorňovali a tak jsem ho ověřoval.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Michal.Orlova
**
Příspěvky: 119
Registrován: 03 lis 2005, 13:38

Příspěvek od Michal.Orlova »

vyzkouším tedy co se dá. Ale teď mě šokujte - kolik stojí katalyzátor.
LantraII 1.8, Lancia Lybra 1.9JTD, i-40 1.7CRDI
jelensoft
*
Příspěvky: 97
Registrován: 18 zář 2005, 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jelensoft »

Ta hadice může být skutečně ucpaná. Když jsem měnil řetěz na vačkách a měl jsem dole víko, tak jsem sundal plech, co je k němu zespodu našroubovaný. Pod ním bylo plno karbonu a to samé bylo určitě i ve ventilu, který je pod tím. Tak jsem to pro jistotu celý vymyl. Na emisích jsem prošel s přehledem, ale nevím, jestli to má souvislost :-). Někde ale začít musíš a tohle moc nestojí. Jestli to je ucpané poznáš podle toho, když u sání hadici vyndáš a prstem zkusíš, jestli fouká. Jinak katalyzátor stojí cca 2 - 3 tisíce, samozřejmě neorigo, jen podle průměru výfuku a obsahu motoru.
Lantra sedan 1,6 16V r.v.96
Michal.Orlova
**
Příspěvky: 119
Registrován: 03 lis 2005, 13:38

Příspěvek od Michal.Orlova »

jelensoft píše:Ta hadice může být skutečně ucpaná. Když jsem měnil řetěz na vačkách a měl jsem dole víko, tak jsem sundal plech, co je k němu zespodu našroubovaný. Pod ním bylo plno karbonu a to samé bylo určitě i ve ventilu, který je pod tím. Tak jsem to pro jistotu celý vymyl. Na emisích jsem prošel s přehledem, ale nevím, jestli to má souvislost :-). Někde ale začít musíš a tohle moc nestojí. Jestli to je ucpané poznáš podle toho, když u sání hadici vyndáš a prstem zkusíš, jestli fouká. Jinak katalyzátor stojí cca 2 - 3 tisíce, samozřejmě neorigo, jen podle průměru výfuku a obsahu motoru.
Ty vole (bez urážky) - kde se dá sehnat katalyzátor za 3 litry? Sem s ním. Jen tak jsem mrkl na autokelly a našel katalyzátor za 9700,- (BOSAL). Vzpamatoval jsem se až na hajzlu nad mísou...
LantraII 1.8, Lancia Lybra 1.9JTD, i-40 1.7CRDI
Uživatelský avatar
Topek2
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 bře 2006, 20:18
Bydliště: Most

Příspěvek od Topek2 »

tak doufám že už se ti udělá líp.jen si změř průměr roury a tady něco je :-) za lidovku
http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=2
LANTRA 1.8-beast in korea 25*5*10 + --odpočívej v pokoji
Uživatelský avatar
Petr Langer
*
Příspěvky: 24
Registrován: 29 lis 2007, 09:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Petr Langer »

tady mají univerzální na navaření za 2140 Kč
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=ZLhHrb
Hyundai Lantra J2 1.6 16V Kombi 1996
jelensoft
*
Příspěvky: 97
Registrován: 18 zář 2005, 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jelensoft »

Michal.Orlova píše:
jelensoft píše:Ta hadice může být skutečně ucpaná. Když jsem měnil řetěz na vačkách a měl jsem dole víko, tak jsem sundal plech, co je k němu zespodu našroubovaný. Pod ním bylo plno karbonu a to samé bylo určitě i ve ventilu, který je pod tím. Tak jsem to pro jistotu celý vymyl. Na emisích jsem prošel s přehledem, ale nevím, jestli to má souvislost :-). Někde ale začít musíš a tohle moc nestojí. Jestli to je ucpané poznáš podle toho, když u sání hadici vyndáš a prstem zkusíš, jestli fouká. Jinak katalyzátor stojí cca 2 - 3 tisíce, samozřejmě neorigo, jen podle průměru výfuku a obsahu motoru.
Ty vole (bez urážky) - kde se dá sehnat katalyzátor za 3 litry? Sem s ním. Jen tak jsem mrkl na autokelly a našel katalyzátor za 9700,- (BOSAL). Vzpamatoval jsem se až na hajzlu nad mísou...
http://www.vyfukyonline.cz/Katalyzatory----univerzalni/ mrkni sem, ale je to bez záruky, jen jsem to nasel na netu.
Lantra sedan 1,6 16V r.v.96
Uživatelský avatar
Rreno
*
Příspěvky: 22
Registrován: 17 bře 2008, 18:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rreno »

Zajed na ME tam kde jsou normální,a neřeš to.Akorát utratíš peníze.Bud si jistej že tvoje zvýšený CO našemu ovzduší zas tolik neublíží :wink:
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Technická sekce“