Spotřeba
Moderátor: Moderátoři
Re: Spotřeba - 50
Opat sa vraciam k starej teme - na akom stupni jazdit pri 50ke v meste.
V poslednom case som prisiel na to, ze dolezita je nie ani tak ta 50ka ako skor to, co od motora v danej chvili cakam. Odpoved teda je - na ktoromkolvek stupni v zavislosti od situacie.
Takze:
a) na 1ke: iba chvilu, ak treba naozaj strasne rychlo akcelerovat, az v 50ke sa preraduje na 2ku. Vhodne po vykradnuti banky, ked chcete rychlo zmiznut. Osobne som este neskusal.
b) na 2ke: iba chvilu, ked treba rychlo akcelerovat, na 2ke taham po 50 a potom radim hned napr. 4ku.
c) na 3ke: to sa jazdi 50 aj dlhodobejsie, ak je napr. vacsi kopec alebo treba byt v strehu
d) na 4ke: odkedy som zistil, ze tachometrovych 58 je realnych cca. 51-52, tak vlastne standardne jazdim v meste na 4ku. Dokonca to znesie aj jemny kopec a motor je stale ako tak pruzny.
e) na 5ke: na rovine alebo miernom dolekopci, ked nepotrebujem ziadnu dynamiku a staci mi len udrzovat rychlost, kludne aj na 5ke, pricom staci pedal jemne steklit.
Rozhodujuce je pocut zvuk motora a citit to aj vo volante - ked ma prilis nizke otacky, trasie sa alebo mierne klepka - vtedy sa musi ist o stupen nizsie. Ak normalne pradie, je to v poriadku.
V poslednom case som prisiel na to, ze dolezita je nie ani tak ta 50ka ako skor to, co od motora v danej chvili cakam. Odpoved teda je - na ktoromkolvek stupni v zavislosti od situacie.
Takze:
a) na 1ke: iba chvilu, ak treba naozaj strasne rychlo akcelerovat, az v 50ke sa preraduje na 2ku. Vhodne po vykradnuti banky, ked chcete rychlo zmiznut. Osobne som este neskusal.
b) na 2ke: iba chvilu, ked treba rychlo akcelerovat, na 2ke taham po 50 a potom radim hned napr. 4ku.
c) na 3ke: to sa jazdi 50 aj dlhodobejsie, ak je napr. vacsi kopec alebo treba byt v strehu
d) na 4ke: odkedy som zistil, ze tachometrovych 58 je realnych cca. 51-52, tak vlastne standardne jazdim v meste na 4ku. Dokonca to znesie aj jemny kopec a motor je stale ako tak pruzny.
e) na 5ke: na rovine alebo miernom dolekopci, ked nepotrebujem ziadnu dynamiku a staci mi len udrzovat rychlost, kludne aj na 5ke, pricom staci pedal jemne steklit.
Rozhodujuce je pocut zvuk motora a citit to aj vo volante - ked ma prilis nizke otacky, trasie sa alebo mierne klepka - vtedy sa musi ist o stupen nizsie. Ak normalne pradie, je to v poriadku.
Matrix Premium 1.6
- Reklama
Re: Spotřeba
Mam novu skusenost...
priemerna spotreba 8.8 litra.
Vela ci malo? Rychlost bola v kuse 130-135.
Kolko to zerie vam na dialnici pri 130 (alebo vyssich rychlostiach)?
Uz som si aj skoro zvykol na to, ze motor v kuse bezi na 4000, pre ostatny hluk sa rev motora trochu straca. Napriek tomu po vystupeni z auta som bol poriadne ohucany... viac ako 200 km po dialnici nezvladam (pre ten hluk), pauza je nutna. Nasa stara Skoda 105 takto podobne hucala pri 110ke.
priemerna spotreba 8.8 litra.
Vela ci malo? Rychlost bola v kuse 130-135.
Kolko to zerie vam na dialnici pri 130 (alebo vyssich rychlostiach)?
Uz som si aj skoro zvykol na to, ze motor v kuse bezi na 4000, pre ostatny hluk sa rev motora trochu straca. Napriek tomu po vystupeni z auta som bol poriadne ohucany... viac ako 200 km po dialnici nezvladam (pre ten hluk), pauza je nutna. Nasa stara Skoda 105 takto podobne hucala pri 110ke.
Matrix Premium 1.6
Re: Spotřeba
tak to mas dost, ja som na dialnici mal spotrebu 7,7 - 8,5 a to sme isli 2000km kontinualne 130-150 s klimou. boli sme dvaja + nalozene auto, minimalne ako dve dalsie osoby. tankoval som iba V-Power (v UK je oktanove cislo 99) a hluk uplne v poriadku, viacej ako bezne ale predsa len v tej rychlosti je iny aerodynamicky tlak.
Hyundai Matrix 1.6 (novy model 2008) - ostalo pre rodinku
Hyundai Matrix 1.6 (stary model 2002) - mamina
Peugeot 407 2.0 100kW - moja laska
Hyundai Matrix 1.6 (stary model 2002) - mamina
Peugeot 407 2.0 100kW - moja laska
-
- *
- Příspěvky: 23
- Registrován: 08 kvě 2009, 06:27
- Bydliště: Zlaté Moravce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Ja keď som jazdil na benzín som sa dostal na 7,5l. Ale len občas , väčšinou to bolo nad 8 a po dialnici až 9, teraz keď idem do práce , vychádza mi to 9,5 litra LPG. 200km dialnica + 90 km okresky.
MATRIX 1,6i/2009/5 , GETZ 1,1 2007/5
Re: Spotřeba
S tím hlukem si to dost přehnal! Spotřeba +- stejná, ale hluk je výrazně nižší než u felicie 1,3, kterou jsem měl před tím. Při rychlosti 140 a více, což je moje standartní dálniční rychlost, jsem ve felině vypínal rádio, protože jsem ho prostě neslyšel. A to byla proti škodě 120, kterou jsem měl před ní tichošlápek! Ta nad 100km/h duněla tak, že po půl hodině cesty po dálnici si musel zastavit, nadýchat se čerstvého vzduchu a vzít si brufen proti bolesti hlavy. V Matrixu při 140km/h normálně komunikuju se spolujezdcem a nemusím nějak zvedat hlas. A v rádiu bedlivě poslouchám Impuls....behe píše:Mam novu skusenost...
priemerna spotreba 8.8 litra.
Vela ci malo? Rychlost bola v kuse 130-135.
Kolko to zerie vam na dialnici pri 130 (alebo vyssich rychlostiach)?
Uz som si aj skoro zvykol na to, ze motor v kuse bezi na 4000, pre ostatny hluk sa rev motora trochu straca. Napriek tomu po vystupeni z auta som bol poriadne ohucany... viac ako 200 km po dialnici nezvladam (pre ten hluk), pauza je nutna. Nasa stara Skoda 105 takto podobne hucala pri 110ke.
Re: Spotřeba
Tu musim dodat, ze je to velmi priblizny vypocet (nemam palubny PC) podla tankovania.behe píše: priemerna spotreba 8.8 litra.
Tu musim tiez upresnit, ze rychlostou 130-135 myslim tachometrovych 140-145Rychlost bola v kuse 130-135.
Matrix Premium 1.6
Re: Spotřeba
mne GPS-ko aj radary pri krajniciach ukazuju priblizne tie iste hodnoty ako tachometer... ked 100 na tachaci tak realne asi 98 podla GPS. alebo to zle meriam?behe píše: Tu musim tiez upresnit, ze rychlostou 130-135 myslim tachometrovych 140-145
neviem ja mam averziu voci plynu, nekamaratime sa velmi. a auto je ste v zaruke tak nechcem ani di toho velmi vrtat. inak kde si dal nadrz na plyn?Laket píše:Ja keď som jazdil na benzín som sa dostal na 7,5l. Ale len občas , väčšinou to bolo nad 8 a po dialnici až 9, teraz keď idem do práce , vychádza mi to 9,5 litra LPG. 200km dialnica + 90 km okresky.
Hyundai Matrix 1.6 (novy model 2008) - ostalo pre rodinku
Hyundai Matrix 1.6 (stary model 2002) - mamina
Peugeot 407 2.0 100kW - moja laska
Hyundai Matrix 1.6 (stary model 2002) - mamina
Peugeot 407 2.0 100kW - moja laska
Re: Spotřeba
Tak to znie neuveritelne. Ja som este raz opakoval experiment - zial nikdy v tom nemam ciste len dialnicu. Teraz to bolo 300 km po dialnici (priemerne 140 km/h) a 100 km mesto (obvykle v meste v lete to je +-8 l/100), celkova spotreba mi vysla nehoraznych 9.3 l/100. Takze samotna spotreba na dialnici pri priemernej 140 mi vychadza viac ako 9.3.pyrone píše:tak to mas dost, ja som na dialnici mal spotrebu 7,7 - 8,5 a to sme isli 2000km kontinualne 130-150 s klimou.
Poucenie c. 1 - experimenty koncim a vraciam sa k dodrzovaniu predpisov, mozno az priam k jazde na spotrebu - ved priemer 110 nie je zly...
Aky je rozdiel v spotrebe medzi V-power a beznym 95 oktanovym? Vies to nejak porovnat?tankoval som iba V-Power
Matrix Premium 1.6
-
- *
- Příspěvky: 23
- Registrován: 08 kvě 2009, 06:27
- Bydliště: Zlaté Moravce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
neviem ja mam averziu voci plynu, nekamaratime sa velmi. a auto je ste v zaruke tak nechcem ani di toho velmi vrtat. inak kde si dal nadrz na plyn?[/quote]Laket píše:Ja keď som jazdil na benzín som sa dostal na 7,5l. Ale len občas , väčšinou to bolo nad 8 a po dialnici až 9, teraz keď idem do práce , vychádza mi to 9,5 litra LPG. 200km dialnica + 90 km okresky.
Nadrž je v rezerve, rezerva uchytená o zadné operadlo.
MATRIX 1,6i/2009/5 , GETZ 1,1 2007/5
Re: Spotřeba
No, já to měřil dvakrát a byl jsem dost překvapený. S obyč naturálem 95, tankovaným taky u Shellu jsem měl spotřebu 9,8 a po druhé dokonce 10,1l/100km (80% město, 20% okresky). S V-Powerem95 to bylo poprvé za 9,27 a podruhé za 9,15l/100km. Styl jízdy jsem samozřejmě neměnil. Jezdím pořád stejně, ikdyž je pravda, že když jsem jezdil na obyč naturál, tak jsem se po prvím měření lekl a druhé měření jsem zkoušel z lehčí nohou. No a výsledek vidíte, ještě větší spotřeba. Jo a vždy jsem jel s celou rodinou (manželka a dvě děti).behe píše:Tak to znie neuveritelne. Ja som este raz opakoval experiment - zial nikdy v tom nemam ciste len dialnicu. Teraz to bolo 300 km po dialnici (priemerne 140 km/h) a 100 km mesto (obvykle v meste v lete to je +-8 l/100), celkova spotreba mi vysla nehoraznych 9.3 l/100. Takze samotna spotreba na dialnici pri priemernej 140 mi vychadza viac ako 9.3.pyrone píše:tak to mas dost, ja som na dialnici mal spotrebu 7,7 - 8,5 a to sme isli 2000km kontinualne 130-150 s klimou.
Poucenie c. 1 - experimenty koncim a vraciam sa k dodrzovaniu predpisov, mozno az priam k jazde na spotrebu - ved priemer 110 nie je zly...
Aky je rozdiel v spotrebe medzi V-power a beznym 95 oktanovym? Vies to nejak porovnat?tankoval som iba V-Power
Od té doby jezdím výhradně na V-Power95 ikdyž je zhruba o 3koruna dražší spotřebou mi to vrátí a ještě ty aditiva co chrání motor......
Re: Spotřeba
ja tiez jazdim iba na premiovy benzin takze spotrebu neviem ohodnotit oproti normalnemu. neviem ci to ma len libido efekt ale ked som musel tankoval par dojazdovych litrov "obycajneho" paliva na "neznackovej" pumpe pri Kezmarku tak mi to vobec netahalo. jednoducho nikdy viac, za svoje peniaze si tankujem co ja chcem a preto radsej V-PowerBlesk píše:
No, já to měřil dvakrát a byl jsem dost překvapený. S obyč naturálem 95, tankovaným taky u Shellu jsem měl spotřebu 9,8 a po druhé dokonce 10,1l/100km (80% město, 20% okresky). S V-Powerem95 to bylo poprvé za 9,27 a podruhé za 9,15l/100km. Styl jízdy jsem samozřejmě neměnil. Jezdím pořád stejně, ikdyž je pravda, že když jsem jezdil na obyč naturál, tak jsem se po prvím měření lekl a druhé měření jsem zkoušel z lehčí nohou. No a výsledek vidíte, ještě větší spotřeba. Jo a vždy jsem jel s celou rodinou (manželka a dvě děti).
Od té doby jezdím výhradně na V-Power95 ikdyž je zhruba o 3koruna dražší spotřebou mi to vrátí a ještě ty aditiva co chrání motor......
a kde mas potom batozinu? ved ked dam koleso na zadne sedadla tak ostane zalostne malo miesta. vedel by som si to predstavit ked zadne sedadla posuniem do predu ale potom zase bude malo miesta vzadu na nohy. fakt asi ostavam ako "neplynak"Laket píše:Nadrž je v rezerve, rezerva uchytená o zadné operadlo.
Hyundai Matrix 1.6 (novy model 2008) - ostalo pre rodinku
Hyundai Matrix 1.6 (stary model 2002) - mamina
Peugeot 407 2.0 100kW - moja laska
Hyundai Matrix 1.6 (stary model 2002) - mamina
Peugeot 407 2.0 100kW - moja laska
-
- *
- Příspěvky: 23
- Registrován: 08 kvě 2009, 06:27
- Bydliště: Zlaté Moravce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Rezerva je "dojazdová", takže vela miesta nezaberie. Zatial som sa odviezol všade a so všetkým.
MATRIX 1,6i/2009/5 , GETZ 1,1 2007/5
Re: Spotřeba
Co takhle pro názornost přiložit fotoLaket píše:Rezerva je "dojazdová", takže vela miesta nezaberie. Zatial som sa odviezol všade a so všetkým.
Matrix Premium 1,6, 2/2008
Re: Spotřeba
Som vlastíníkom Hyundai Metrix 1,6, r. v. 9/2007, najazdených 57 000 km. Posledná spotreba (benzín natural 95) , ktorú som zistil: mimo mesta 7,13 l/100 km , mesto 12,98l/100 km. Neviete niekto poradiť ako v meste znížiť spoterbu. Dajte vedieť.
Ďakujem.
Ďakujem.