Spotřeba u H1
Moderátor: Moderátoři
- Maros Hupka
- **
- Příspěvky: 214
- Registrován: 04 srp 2006, 00:06
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba u H1
Aj keď teda nemáme úplné "krabice", ako trebárs MB Vito, alebo nová H1 , tak s odporom vzduchu máš určite pravdu.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
- Reklama
Re: Spotřeba u H1
treba si uvedomit jednu vec,diesel ma najmensiu mernu spotrebu pri otackach najvacsieho tociveho momentu a to je pri 103kW motore okolo 1800 ot.m. Preto ja stale koketujem s myslienkou dat tam co najvacsie pneumatiky(ale nie moc siroke) a prakticky su to 235/85/16,tam by bola rychlost pri tychto otackach okolo 100km/h a to je este znesitelne aj na odpor vzduchu,ako spravne podotkol Adam,jeho hodnota sa zvysuje so stvrtou mocninou. Planujem si dat upravit mapy spalovania a posunut najvacsi tocak na cca 2200 ot.m. To by uz bola cestovna rychlost okolo 115km/h co je prijatelne na pohodovu dialnicnu jazdu a zaroven odpor vzduchu nebude taky velky. Pre ludi,co behaju len kratke trasy to nema vyznam,ale ti,co robia dlhe trasy to vyznam ma velky. Inac moja posledna spotreba v tomto chladnom pocasi bola 11,3l/100km ranne starty,jazda na vzdialenost 9km,5-tka poriadne ani nezaradena.Vaha stale okolo 2700kg.Je to v pohode....Dalsia vec,dokial nemate ociachovany tachometer podla GPS,tak to bude vzdy optimistickejsie,ako je realita.Moja spotreba je skutocna.
Re: Spotřeba u H1
2.5 CRDi - cca 10t km za pul roku,
spotreba 10.5l, vesmes dalnicni jizdy (cast nemecko), tomu odpovida provozni rychlost 130-150km/h, plne nalozeno, box na strese.
Taky jsem jel i za 9, ale to se moc casto nestava, kazdopadne rychlost nad 130 s boxem na strese se projevuje hodne. Ve meste to neni take zadny zazrak, samozrejme motor uz ma neco za sebou, takze zvysena spotreba tomu odpovida.
spotreba 10.5l, vesmes dalnicni jizdy (cast nemecko), tomu odpovida provozni rychlost 130-150km/h, plne nalozeno, box na strese.
Taky jsem jel i za 9, ale to se moc casto nestava, kazdopadne rychlost nad 130 s boxem na strese se projevuje hodne. Ve meste to neni take zadny zazrak, samozrejme motor uz ma neco za sebou, takze zvysena spotreba tomu odpovida.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba u H1
U mě nastala změna, moje žena se dala na taxikaření a poskytl jsem jí k tomu Dacii, která má najeto akorát 130,5 tis. Km. Takže přecházím na denní jezdění H1 s dětmi do školy, každý den 40 km do Prahy a totéž zpátky. Blbě se tam s tím parkuje, je to na podmínky v Praze na Lužinách moc velké. Mám takový dojem, po zkušenostech, že na těchto trasách mi spotřeba pod 11 litrů nepůjde, protože ten motor ani pořádně neohřeju, i když ho nebudu honit a budu jezdit do 100 km/h.
Druhá možnost by byla znovu koupit 3. vůz, opět něco malého, pokud bych koupil nový, nákladově by se to vyrovnalo s provozem H1, kde na 140 tis. km projezdu (8 let) mám kalkulované náklady na naftu přesahující 440 tis. Kč. Pokud bych koupil tzv. zánovní, ale třeba 3 roky starý (minulý týden jsem prohlížel Thalii v tomto věku, která měla najeto jen 4 700 Km), pak by to mohlo být levnější o nějakých 130 tis. Kč než provozovat Hyundai H1 denně. Při ceně kolem 100 tis. Kč za ten malý vůz (byl ale jen v základní verzi bez jakékoli komfortní výbavy kromě rádia). Jenže mohlo by se mi stát něco podobného jako minule, kdy žena musela zůstat doma s těžce marodným klukem a i tahle Thalie by mohla být opět tak trochu navíc. A zase bych se jí mohl chtít zbavovat jako minule. Takže zatím zůstaneme u H1.
Akorát dneska jsem s tím denním ježděním u H1 začal.
Druhá možnost by byla znovu koupit 3. vůz, opět něco malého, pokud bych koupil nový, nákladově by se to vyrovnalo s provozem H1, kde na 140 tis. km projezdu (8 let) mám kalkulované náklady na naftu přesahující 440 tis. Kč. Pokud bych koupil tzv. zánovní, ale třeba 3 roky starý (minulý týden jsem prohlížel Thalii v tomto věku, která měla najeto jen 4 700 Km), pak by to mohlo být levnější o nějakých 130 tis. Kč než provozovat Hyundai H1 denně. Při ceně kolem 100 tis. Kč za ten malý vůz (byl ale jen v základní verzi bez jakékoli komfortní výbavy kromě rádia). Jenže mohlo by se mi stát něco podobného jako minule, kdy žena musela zůstat doma s těžce marodným klukem a i tahle Thalie by mohla být opět tak trochu navíc. A zase bych se jí mohl chtít zbavovat jako minule. Takže zatím zůstaneme u H1.
Akorát dneska jsem s tím denním ježděním u H1 začal.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Spotřeba u H1
Já jsem rád že jsem se každodenního ježdění a držení H1 zbavil. a musím říct že jsem s ostatnímy auty řešil jen výměnu olejů, opravy servis na ostatních autech je za 0kč na rozdíl od rozesraný H1 new. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit klidně hození do šmelcu a ještě ušetříš.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba u H1
Já bych neřekl, opravy mě zatím za těch 10 let, co to mám stály asi 30 tisíc. Většina toho byla elektrika, hlavně akumulátory. Jsem s tím velmi, ale opravdu velmi spokojený. Myslím, že ty jsi měl jen smůlu na konkrétní kus, který se nepovedl. Mě se kdysi něco stalo podobného jako Tobě u škodovky 120 z r. 1988 (tzv. Velodupky) a taky jsem to prodával, když to mělo najeto asi 47 tisíc, protože jezdit každé 2 tisíce km do servisu na přetěsnění házející klikovky a mrkve v převodovce mě totálně přestalo bavit. Dostal jsem tenkrát od AZNP Mladá Boleslav neomezenou záruku na úniky oleje, takže auto bylo 4 roky staré (zákonná záruka jen 6 měsíců) a pořád se opravovalo v záruce. Když jsem požadoval novou poháněcí soustavu, tak prý ani náhodou, raději prý budou opravovat ty olejové průsaky v záruce až do konce životnosti vozu.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Spotřeba u H1
Po roce užívání H1 85kw Tour 2,5 CRDi spotřeba 8,4 jezdím poloprázdný město,silnice i dálnice do 130km/hod
Re: Spotřeba u H1
Zdravím,
rok 2012 2,5 CRDi 100kW šestikvalt
tak po 20000 Km spotřeba následující na dlouhé vzdálenosti většinou po dálnici max rychlost 120 Km/hod
léto prázdné auto (do 4 lidí + věci) 6,8-7,4 l/100km
léto plné auto (7-8 lidí + věci) 8,5 l/100 km
zima prázdné auto (do 4 lidí + věci) 8 l/100km
zima plné auto (7-8 lidí + věci) 9 l/100 km
rok 2012 2,5 CRDi 100kW šestikvalt
tak po 20000 Km spotřeba následující na dlouhé vzdálenosti většinou po dálnici max rychlost 120 Km/hod
léto prázdné auto (do 4 lidí + věci) 6,8-7,4 l/100km
léto plné auto (7-8 lidí + věci) 8,5 l/100 km
zima prázdné auto (do 4 lidí + věci) 8 l/100km
zima plné auto (7-8 lidí + věci) 9 l/100 km
Hyundai H1 Tour, rok 2012, 2,5 CRDi 100kW, 6 stupňů