Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých regene

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Příspěvek od Axel.Foley »

Nevím, zda vás někoho napadlo podívat se do manuálu... dle něho, konkrétně u současné generace Tucsona, regenerace neprobíhá kdykoliv, i když motor má správnou teplotu a zatížení, pouze od zařazeného třetího rychlostního stupně výš, takže jet na neutrál regeneraci nepomůže, právě naopak.

Benzín dlouho taky nebude zlatý, od příštího roku plánuje VW montovat DPF i do přímovstřikových benzínů. Kde je jeden, brzy bude mít následovníky.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Stfanda1
*
Příspěvky: 31
Registrován: 29 bře 2016, 10:24

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Příspěvek od Stfanda1 »

Má s tím něco společného i to, že mám neustále ze servisu hladinu oleje nad max.? nevadí to něčemu?
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých regene

Příspěvek od Neo-Mike »

Tak pokud máš že servisu hladinu nad max, tak to je tím, že ti tam prostě nalili náplň podle doporučení výrobce a víc neřešili. Prostě si to odsaj a příště je na to upozorní. Pro zajímavost mi to tak došlo i z výroby.
A jestli vadí? Netuším, já to odsal kus pod risku max.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Příspěvek od only_one »

To Axel - to je podmínka pro zahájení regenerace. Jakmile probíhá tak pak je poměrně dost důležité udržet teplotu na potřebné exotermní reakce pro shoření sazí a tam má prioritu to dokončit všemožným a prostředkama. Kdyz pofrčís dlouho z kopce s rychlostí bez plynu, vychladíš to velmi rychle i pod 150°C a regenerace se ukončí. I podle grafu teploty vysledovaném z provozu je při spuštěné regeneraci lepší jet na neutrál z kopce dolů. Udrží to teplotu lépe a nepřerušuje tak brzo. Vysledováno, odzkoušeno na ceedu.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Příspěvek od Axel.Foley »

Moc kopců nejezdím :-k Budu muset vyzkoušet v příhodné chvíli.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Stfanda1
*
Příspěvky: 31
Registrován: 29 bře 2016, 10:24

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Příspěvek od Stfanda1 »

Ještě otázka na ten olej. Už z výroby i při první garančce mi tam dali tak 5mm nad rysku. Už s tím jezdím takhle druhý rok. Měl bych to radši odsát? Nechápu proč tam dávají tolik. Ještě se zeptám - to se odsává tam tudy jak se lije olej stříkačkou s hadičkou? Může se při této hladině něco stát s motorem? děkuji za odpověď
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých regene

Příspěvek od Neo-Mike »

Já to radši odsal. V příručce se jasně píše, že olej nemá překročit rysku F. Zda to něco může udělat s autem, ale netuším. Každopádně příště jim donesu míň oleje. Odsával jsme to přes měrku oleje. Klasická injekční stříkačka a hadička na ostřikovače. Akorát je to pakárna, jmta stříkačka je malá. Chtělo by to větší, ale tu jsem nesehnal.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“