Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od willy50 »

Meziplyn jsem si u své i30 1gen. navykl, ale s 1.5DPi to asi bude vořech.
Otáčky si totiž lítají jak se jim zachce.
Takze si někdy připadám jako v autoškole! :roll:
Reklama
 

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od Cecil67 »

marian85 píše: 04 dub 2021, 14:55
Chasnik píše: 03 dub 2021, 18:54 Zatím najeto s DPI 20 000 km, předtím jsem měl naftu 1.6 110 k, GDI 130 k a CVVT 125 k a v tomhle autě se výkonově necítím ochuzen. Prostě je to benzín, takže se např. při předjetí musí podřadit.
Jestli je motor spolehlivý, se ukáže časem. Pokud se vrátíme k původnímu tématu, tak za spolehlivý bych klidně označil tříválec 1.0 T-GDI, už se pod kapoty osazuje relativně dlouho a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s motorem.

Každopádně pro kratší trasy je benzínová atmosféra vhodnější a pokud se nepletu, tak už ji dnes dokáže nabídnout jen Hyundai, Fiat a Mazda...
a čo medziplyny, dajú sa dávať v pohode?
Má to synchronizovanou prevodovku :mrgreen:
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od Axel.Foley »

Ano. S meziplyny u 1,5 DPi není problém.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od Chasnik »

marian85 píše: 04 dub 2021, 14:55
Chasnik píše: 03 dub 2021, 18:54 Zatím najeto s DPI 20 000 km, předtím jsem měl naftu 1.6 110 k, GDI 130 k a CVVT 125 k a v tomhle autě se výkonově necítím ochuzen. Prostě je to benzín, takže se např. při předjetí musí podřadit.
Jestli je motor spolehlivý, se ukáže časem. Pokud se vrátíme k původnímu tématu, tak za spolehlivý bych klidně označil tříválec 1.0 T-GDI, už se pod kapoty osazuje relativně dlouho a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s motorem.

Každopádně pro kratší trasy je benzínová atmosféra vhodnější a pokud se nepletu, tak už ji dnes dokáže nabídnout jen Hyundai, Fiat a Mazda...
a čo medziplyny, dajú sa dávať v pohode?
Meziplyny jdou, používám je hlavně, když před předjížděním podřazuju na 3, tam to jde na brnk. Potom když někde plachtím na neutrál a potřebuju trefit otáčky do šestky, tam se projeví efekt EURO 6 a je lepší plyn podržet o desetinku déle.
Nezvykem je, že když vytočím motor do vyšších otáček, někam přes 5 tisíc, tak ŘJ schválně podrží otáčky, asi aby se líp řadilo. Někdy pak člověk vypadá jako trotl, co neumí zařadit... Je potřeba si na to zvyknout. Schválně jsem to jednou zkoušel, před klesáním jsem rozjel trojku na 130 a vyřadil, otáčky klesly jen na 4 tisíce, tam se držely asy 2 vteřiny, potom se to ještě chvíli drželo na cca 1500 a na volnoběh jsem se dostal teprve po nějakých 5 vteřinách.

Ale nijak zásadně mě to netrápí. Pro mě je důležité, že ten motor má hladký chod, dokážu s ním předjet i utáhnout tunový přívěs (i když na každodenní takovou zátěž to není) a při klidné jízdě dokážu jezdit za 5 litrů, což je spotřeba blízká naftovému motoru :wink:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od Sanchez »

Pri kludnej jazde to mam za 4 - 4,5 l , takze nie, 1,5 dpi nejazdi ako nafta :D a nikdy nebude. Ale nespochybnujem, ze je to prijemny motor.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od Maras »

Některé naftové motory žerou i mnohem víc než 5. Takže srovnatelné to je.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od Axel.Foley »

Sanchez píše: 11 dub 2021, 09:33 Pri kludnej jazde to mam za 4 - 4,5 l , takze nie, 1,5 dpi nejazdi ako nafta :D a nikdy nebude. Ale nespochybnujem, ze je to prijemny motor.
Sanchez, máš titul, že? Z jakého oboru?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od petzl62 »

Myslíš v tom směru, že abych pochopil, že srovnávat TURBO diesel s atmosférou v benzinu, nemusím mít titul, abych vědel, že jsem s prominutím blb ?
Jednoho takového máme za premiéra :wink:
Nerozumí ničemu, ale montuje se do všeho ](*,) ](*,) ](*,) :-$ :-$ :-$
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od Axel.Foley »

Víceméně. Chtěl jsem mu napsat, ať se drží toho, co vystudoval, a nemíchá hrušky s jablky. Snad je opravdu RNDr. (jak psal v jiném vlákně), ne Ing., to by pak měl vrátit diplom (klidně i do Plzně) :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
7734
*
Příspěvky: 16
Registrován: 28 úno 2021, 08:24
Bydliště: Polabí

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od 7734 »

Sám jsem sice fanda ohroženého druhu, ale „rozumová“ volba je ta bezturbínová 1,5.

Chasník : Pět litrů to je hezký.

Zvídavý dotaz, páč ho coby stárnoucí nezávodník již dlouho nepoužívám : Pomáháte pánové soudruhu Synchronovi meziplynem nebo jen tím falešným ?
i30 MY21 kombajn nafta
V přímém (či spolu)vlastnictví dosud byly (jsou):
Škocny - 100,120,Forman,2xFábie,O1,O2.
Kadett,V3S,Zafira, Pásovec, A4
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od Maras »

Pánové tak toho Sancheze nechte, nemusíte být stejní jako on. Jo, vím, nahrál vám na smeč. :D
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od Axel.Foley »

7734: Meziplyn se snažím používat u všech aut, do kterých sednu (za předpokladu, že mají manuální převodovku).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od willy50 »

Mimo dálnici to i srovnatelné je.
Moje první jízda (na tachometru 4km, v cíli 323km) z Prahy domů 4,8l/100km.
Kvůli záběhu jsem jel mimo dálnice, ale celkem normální jizda - mimo obce cca 100, ovšem držel jsem otáčky na uzdě, tak do 3500.
Benzín ÖMV a ONO půl napůl.
Teď, když jedem na nákupy z naší děrevni, 5 až 6litrů(celkem 30-50km).
Dálnici jsem zatím neokoštoval, ale tam určitě nemáme na naftu šanci.
Pro můj většinový způsob provozu je to určitě ideální motor.
Pro mne bylo příjemné překvapení jak má chuť zrychlovat i z nízkých otáček.
Graf točivého momentu určitě nelže. =D>
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od idam.i »

Páni,ten sa teraz do vás pustí. [-o<
Jasné zrovnavať turbo D s benzínovou atmosférou je číra blbosť,no na druhej strane aspoň netočí o COVIDe. :D/
Takže buďte zhovievavý.😔
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi

Příspěvek od willy50 »

Já mam Sancheze už dávno v ignore, takže ať napíše co chce......... :^o
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“