Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

Mexican píše: 22 bře 2022, 11:54 maras: preto som pisal: ak tam nic nedate, nebudete mat ziadne relevantne data. Spritmonitor nepouzivaju len nemci, prave naopak. Vacsina uzivatelov su ne-nemci :-D a najma skoro milion vozidiel a 39 milionov tankovani je fakt brutalne dobry zdroj dat.
- ale ako v každej štatistike treba vyhodiť extrémy - tých s naj a naj spotrebou a potom sa ukáže nejaká tá realita. Ale stále sme pri tom že spotreba je ohromne individuálna vec a nemá veľký zmysel riešiť že Jožko má 6.3 a ja ku..va 6.7 . něco je špatně né?
Potom idem z práce domov a na začiatku kolony chlapík typicky 50-tnik v novom aute s jedným okom na "spotrebe" a miesto plynulej jazdy sa riadi aktuálnou spotrebou. Si mal kúpiť prasiatko keď chce šetriť a nie auto.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Mexican píše: 22 bře 2022, 11:54 maras: preto som pisal: ak tam nic nedate, nebudete mat ziadne relevantne data. Spritmonitor nepouzivaju len nemci, prave naopak. Vacsina uzivatelov su ne-nemci :-D a najma skoro milion vozidiel a 39 milionov tankovani je fakt brutalne dobry zdroj dat.
Já tam nic dávat nebudu, nevím proč bych to měl dělat. Vím za kolik mi to jezdí a to mi stačí. A pro slabostka: těžko posuzovat druhého proč sleduje detailně spotřebu, asi to tak chce dělat, ne? Jeho věc.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

slabostka píše: 22 bře 2022, 13:00
Mexican píše: 22 bře 2022, 11:54 maras: preto som pisal: ak tam nic nedate, nebudete mat ziadne relevantne data. Spritmonitor nepouzivaju len nemci, prave naopak. Vacsina uzivatelov su ne-nemci :-D a najma skoro milion vozidiel a 39 milionov tankovani je fakt brutalne dobry zdroj dat.
- ale ako v každej štatistike treba vyhodiť extrémy - tých s naj a naj spotrebou a potom sa ukáže nejaká tá realita. Ale stále sme pri tom že spotreba je ohromne individuálna vec a nemá veľký zmysel riešiť že Jožko má 6.3 a ja ku..va 6.7 . něco je špatně né?
Potom idem z práce domov a na začiatku kolony chlapík typicky 50-tnik v novom aute s jedným okom na "spotrebe" a miesto plynulej jazdy sa riadi aktuálnou spotrebou. Si mal kúpiť prasiatko keď chce šetriť a nie auto.
Si s ním jel v tom autě, že víš že jel na spotřebu?
Nemohl mít jiný důvod pomalej jazdy?
Tobě se ještě nestalo, že jsi z nějakého důvodu jel pomalu a opatrně?
Uživatelský avatar
dokidoki
**
Příspěvky: 114
Registrován: 20 lis 2020, 19:45
Bydliště: KOŠICE

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dokidoki »

možno v kufri viezol kvas do pálenice, ja som už vypálil, 70% slivka, a je k...a dobrá :-) to len na odľahčenie témy
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

Mouse80 píše: 22 bře 2022, 12:16
Maras píše: 22 bře 2022, 09:56 Mouse80:Je to nějaké divné, něco tam máš špatně, možností je víc. Podle toho co píšeš jezdíš normální trasy, ale máš tam kopce, že? To udělá hodně na spotřebě, pak dostatečně zahřátý motor, faktor řidič, tedy ten mezi pedálama a volantem, správně nahuštěné gumy a také je nanejvýš dobré si fyzicky změřit reálnou spotřebu, to už jsi dělal? Jen připomínám: nabereš plnou do vypnutí pistole a vynuluješ tachometr, jezdíš, pak jedeš opět nabrat do plna do vypnutí pistole a litry co jsi dolil, vydělíš ujetýma km na tachometru a vynásobíš x 100 a máš přesnou spotřebu.
Vzor: 42l / 685km = 0,061 x 100 = 6,1 l/100km.
Tlak v pneu mam 2,4 všude. Rovinu mam ze svého bydliště jen jednim směrem, jinak kopec na každou stranu, hned se studenym motorem to asi prostě musi vic brat. Zkusim min točit , byl jsem zvykle si držet otačky 2000 až 3000. K těm 3000 přeřadit a 1,5 dpi ty 3000 už zni docela nasraně tak jsem začal řadit na nějakych 2500. Mužu tedy zkusit to držet okolo těch 2000. Jako řešim to jen, proto že tu čtu že to maji jiní jinak :) tak jen, aby něco nebylo na tom autě špatně .
Když máš kopec na jednu i druhou stranu, tak když se potom vracíš, tak zase jedeš pro změnu z kopce, ne ? Já jsem jednou jel z Brna 1.2 Tsi 63 kw do Krkonoš ( Harachov ), tam 5,2 l na 100 km a zpátky 4.9 l na 100 km... 8)
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Já takhle pomalu jezdím, když v kufru vozím barel s vodou. Přece jen, nerad bych si ho tam vylil. :D
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Maras píše: 21 bře 2022, 17:14 Nevím o nikom tady na fóru, kdo by jezdil průměr za 7l/100. Buď ti Němci jezdí převážně město, nebo jezdí jak prasata. Běžná spotřeba se pohybuje u tohohle motoru léto 5,5 - 5,8, zima 6-6,3 v mém případě a u ostatních to bude +- podobné.
A tak přišel pírko a tento fakt zničil svým dojížděním na 4km trase. Já mám pruměrně 7,5 :lol: :lol: :lol:
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

jezdí jak prasata.
Já bych spíš řekl, že v Německu se jezdí o něco svižněji. :D
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Hodně svižně se jezdí v Dánsku. A dederoni opravdu jezdí jak prasata.

PS: Pro ne-pamětníky: dederoni = bývalí východní Němci
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Jondre
**
Příspěvky: 118
Registrován: 03 říj 2020, 16:23

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Jondre »

willy50 píše: 22 bře 2022, 05:44 Jondre píše: ".....značíme do elektromotorů a vychází.......
???? asi automatické opravy? :D
Ano, přesně tak. Člověk míní, chytrý přístroj mění. Chtěl jsem napsat spritmonitor :D
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Mouse80
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Tak jsem provedl zkoušku :D . Od středy do pátku jsem do práce jezdil tak, abych měl otáčky kolem 2000 a pozoroval co se bude dit se spotřebou. Jak jsem psal mam dlouhodobou spotřebu 6,6 a při jizdě do práce 16,5 km jsem se nedostaval pod 6,4/100. Myslel jsem , že nepodtačet motor znamená, držet otáčky kolem 2500 a řadit při přibližení ke 3000. Takto jsem jezdil se svou starou fabkou 1,4 MPI se spotřebou kolem 6/100.
Po vašich radách jsem se dostal na pruměr za tyto tři dny jizdy do práce a jednu delši jizdu 60 km v kuse na pruměr 5,7/100 a i jizdy do práce byli už kolem 6,1. Jen jsem už pochopil, proč tu někdo psal , že pro předjižděni řadi o dva dolu . Když jsem držel těch 2500 tak stačilo podřadit o jeden stupen, ted když mám v 85km/h už zařazenou 6 tak musim o dva na 4 :D
Koukal jsem na testováni motoru ze Světa motorů, ale nechápu jednu věc. Došli k tomu, že při volnoběhu má 1,5 dpi otáčky 600, ale já i u zahřátého moturu mam 750 ot . Došlo k nějaké změné ve verzi 2022 nebo jen se sekli :) Podle mě jsou na otačkoměru otačky po 250 a mam to na třeti malé čarce co následuje po tučné . Nevim jestli jsem to napsal tak , aby to někdo vůbec pochopil ](*,) ](*,) ](*,)
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Patr
*
Příspěvky: 77
Registrován: 24 bře 2021, 22:39

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Patr »

........držet otáčky kolem 2500 a řadit cca při 3000.......a myslím, že je to pro motor ideální rozmezí. Sem tam to profouknu po dálnici.

Přesně takhle jezím. Převážně krátké trasy do 15km (90%). Spotřeba v zimě kolem 7 l, v létě kolem 6,4. Dlohodobý průměr dle PP 6,6 l.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Konečně jsi na to přišel, takže problém se spotřebou byl mezi pedálama a sedačkou řidiče. :lol: :lol: Co se týče volnobežných otáček nevím co říkali v nějakém videu, ale mně to ukazuje obvyklých 900-1100 podle toho jak to motor potřebuje mít.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Mouse80
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

No lepši je, když je chyba ve mě než v autě :) Jsem pravy čech, nechci mit nic horšiho než ostatni :D :D :D
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od thaischumi »

Mouse80 píše: 26 bře 2022, 10:43 Koukal jsem na testováni motoru ze Světa motorů, ale nechápu jednu věc. Došli k tomu, že při volnoběhu má 1,5 dpi otáčky 600, ale já i u zahřátého moturu mam 750 ot . Došlo k nějaké změné ve verzi 2022 nebo jen se sekli :) Podle mě jsou na otačkoměru otačky po 250 a mam to na třeti malé čarce co následuje po tučné . Nevim jestli jsem to napsal tak , aby to někdo vůbec pochopil ](*,) ](*,) ](*,)
Všechny budíky fungujou v některých případech trochu falešně aby nestrašily lidi (nejvíce ručička teploty vody, ukazuje 85°C Ikdyž ve skutečnosti může být 70 až 100°C)

V tomto případě je třeba měřit ODBII adaptérem nebo nahrát zvuk motoru a na PC pomocí nějakého sound editoru měřit doba mezi výbuchy a z toho vypočítat rychlost motoru.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“