Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Jarry
*
Příspěvky: 59
Registrován: 03 dub 2021, 08:38
Bydliště: Zlín

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Jarry »

Ahoj, Nezkůšal někdo na válcovně kolik to ve skutečnosti má kW oproti papíru?
Reklama
 

Deuso
*
Příspěvky: 48
Registrován: 27 črc 2020, 20:44

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Deuso »

imagine píše: 26 bře 2022, 21:51
Deuso píše: 16 led 2022, 09:51
imagine píše: 15 led 2022, 16:09 Tento dotaz (otáčky motoru) jsem kladl o stránku dřív. Nečteš, nevíš. :lol:
No to jsem neviděl, ale stejně tam není nic o nějakém přehrání software, po kterém mi to začalo dělat. No nevadí v pondělí se poptám v Hyundai jestli toto byl hlavní důvod.
Můžu vědět jak to dopadlo? Byl jsem na 1. garančce a ačkoli mám manuál, tak mi byl dohrán "nový program systému řízení motoru - DCT" není to jen pro automaty? Stejný projev - otáčky 2000 a jdou cítít vibrace od motoru, pak to začne padat.... Celkem nepříjemné.
Ahoj, pokud to prý nepřekračuje při startu 2000ot, tak v pořádku.
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Prosím znalé o info - má tento motor 2022 filtr pevných částic?
Jarry
*
Příspěvky: 59
Registrován: 03 dub 2021, 08:38
Bydliště: Zlín

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Jarry »

Ano
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Díky. A jde poznat jeho regenerace?
dibarbora
*****
Příspěvky: 2360
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Dá sa, pri každom brzdení motorom vypaľuje sadze…. len musí byť primerane zohriaty….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

To znamená, že pokud nespouští plachtění a namísto toho brzdí tím motorem, může to být právě toto, je to tak?

Pořád se marně snažím zjistit, jestli při příštím vyšlápnutím pedálu plynu motor vypne a nebo začne brzdit sám sebou.
Storman
**
Příspěvky: 182
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Storman »

Ako to mate teraz v týchto teplotách? Môj ma už od okolo 2c problém sa zahriať.
Po cca 10km je ledva na polke k 90 a keď sa zahreje tak stačí nejaký malý kopec alebo semafór a teplota začne klesať. Pri jazde dolekopcom bez plynu klesne dokonca aj pod tých 70c

Ako keby bol otvorený termostat ](*,)
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

To mám i u úplně jiného přimovstrikoveho benzínového maloobjemu s turbem, standardní problém efektivních motoru:)
slabostka
*****
Příspěvky: 1759
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

Storman píše: 20 lis 2022, 10:32 Ako to mate teraz v týchto teplotách? Môj ma už od okolo 2c problém sa zahriať.
Po cca 10km je ledva na polke k 90 a keď sa zahreje tak stačí nejaký malý kopec alebo semafór a teplota začne klesať. Pri jazde dolekopcom bez plynu klesne dokonca aj pod tých 70c

Ako keby bol otvorený termostat ](*,)
- vsak to mozes mat pokazene... normalne to nie je...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Storman
**
Příspěvky: 182
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Storman »

Po krátkom hľadaní som našiel ,že u 1.0 je to normálne lebo má len jeden termostat. No 1.4-1.5 už by mali mať dva…
O dva týždne idem do servisu tak im to dám skontrolovať.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Právě jedu v autě a koukám se na tu teplotu - venku je jeden stupeň mám uje to 12 km auto není zahřáte a jakmile vypnu topení tak auto se zahřívá topení zde prostě funguje jako chlazení to samé mám na 1 0 TsI fabia od samého začátku.
Jezdím spíše pomaleji a defenzivně a často vyřazují a tak se to prostě nemá Jak zahřát.
Omlouvám se za pravopis diktuji to do telefonu
slabostka
*****
Příspěvky: 1759
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Moto

Příspěvek od slabostka »

a ked bude -10 co budete robit?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
dibarbora
*****
Příspěvky: 2360
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Nejako sa mi tie vaše teplotné pochody nezdajú.... budíky majú "potlačenú" teplotu 90°C.... takže v prípade :hyu: ukazujú optimálnych 85°C pri teplotnom rozsahu od 60 do min 110°C reálnych na snímači teploty. Ak budík ukazuje menej, tak je tam hlboko pod 60 a to je problém.

Na bývalej i30 sa mi zohriaty motor nikdy nepodchladil do takej miery aby som to registroval na prístrojovke... a to aj pri zjazde z horských priechodov (donovaly....)... reálna teplota padla napr. na 70°C ale nižšie už nezliezla.

Dnes som si robil prehľad fungovania chladenia na Tucson-e ... motor má dva chladiace okruhy a reguluje dve rôzne teploty.. blok/hlava. S autom som vyšiel na Kubínsku Hoľu... po nejakej prestávke som išiel nazad.. s nahodeným adaptérom ELM327. Sledoval som teploty oboch okruhov. Vonku bolo celý čas okolo nuly.. oba okruhy vychladli počas státia na cca. 66°C. Pri zjazde do Dolného Kubína oba okruhy samozrejme ešte viac vychladli na nejakých 60+°C. Po zaradení sa na cestu smerom do Párnice/Kraľovian (+/- len mierne klesanie) sa oba okruhy plynulo zohriali (3-4km) na prevádzkovú teplotu.. blok 90°C a hlava 85°C. Výjazd smerom na Zázrivú a potom na Terchovú znamenalo zohriatie bloku na 100+°C a hlavy na 95°C.... počas pokojnej jazdy po "klesajúcej" rovine a aj do stúpania bola teplota motora bez akýkoľvek výkyvov. AC som mal nastavené na 21°C...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Birdr
**
Příspěvky: 279
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Birdr »

Také se mi to nezdá, a už vůbec ne, že by to byla vlastnost moderních motorů. #-o
Chybu bych viděl v nefunkčním termostatu, který zůstává stále otevřený.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“