Po částečném zahřátí poškubává
Moderátor: Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Díky za tip, ale mám takový dojem že zde krokový motorek ani není (kdyžtak mě klidně někdo opravte) a navíc ono to nedělá vždy při mírném zahřátí, záleží spíš na ujeté vzdálenosti od poslední regenerace dpf. Když to má čerstvě odregenerováno, tak je tomu buřt jak je to zrovna ohřátý a jede dobře. A navíc to umí začít zlobit hned jak se "zaplní" filtr a může to být v tu dobu i plně ohřáté.
S volnoběžným ventilem jsem si užil u E46 bawora, ale to je teda benzín.
Edit: toto je reakce ob příspěvek výše
S volnoběžným ventilem jsem si užil u E46 bawora, ale to je teda benzín.
Edit: toto je reakce ob příspěvek výše
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Dík... doufám, že něco specialisti vyčtou a né že jenom vypláznu 8 000 za vyčištění DPF, ale reálně budu pořád tam kde předtím. Chlap do telefonu ujišťoval, že dělají i kompletní diagnostiku páč pak nemůžou dát záruku. Tvrdil, že musí prověřit turbo, vstřiky, žhavičky, čerpadlo, váhu... Nevím jak to chtěj všechno prověřit, ale tak snad už toho viděli asi hodně, čili nějaké zkušenosti by mít měliivan píše: ↑11 říj 2024, 12:15https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQcAuQOndrej.Valek píše: ↑10 říj 2024, 07:10 Omlouvám se ale žádnou SZ nevidím Každopádně díky za reakci.
Teď mi to ukazuje 38 km od poslední regenerace, tak schválně kdy se pustí další. Ten tlak co to teď diferenciální tlak, co teď ukazuje ( volnoběh cca 2-8 mbar) je to normální hodnota, nebo je to ustřelený?
Dá se naplněnost filtru vyčíst ještě z nějakých dalších čidel, které by ta mrcha měla?
Tady maš video jak to vyčíst diferenční tlak ,hodnoty jsou velke na volnoběh.to svědčí,že je problém s dpf-kem
Objem nespaleneho popilku umi jen lepší diagnostiky,tam je na to vzrorec,kdy Ecu jej vypočítava ,z najetí kilometru,spotřeby paliva,počet regenerací,vyjde gramaž popílku,je to jen orientačni hodnota Fyzicky to nelze prověřit Jedině vyklepal a dal na vahu Jak nefunguje vstřikovaní vstřiky ,egr ,vaha vzduchu,sani mezi sebou dpf se za plnuje moc rychle,prostě jednoduše řečeno motor špatně spaluje naftu nedokonale hoří dehtuje ,takže nechat znovu vše proveřit,ještě jednou a lepe,já si na tohle davam fakt majzla,opravy jsou moc nakladne
Pak dej vědět jak si dopadl,držím palce
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Zkus ještě tohle ,https://www.youtube.com/watch?v=K6lxdjhfZGM Hezky vysvětleno
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
-
- *
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Oba odkazy dost dobrý a dík moc
Se ještě stanu odborníkem
Blbý je že CarScanner neukazuje u mě vůbec položku calculated soot level, mám jenom čidlo pro asi teda ten okamžitý soot level.
Jestli jsem dobře pochopil sdělení tak je docela dobře možný že mám už dpfko prostě plný tím nespalitelným sajrajtem a ono je tak nuceno pracovat v neideálních prostorových podmínkách a proto ty časté regenerace.
Čidlo diferenciálního tlaku se zdá že podle videa funguje, když motor nejede, ale je zapnuté zapalování, je tam 0, na volnoběh ukazujeme nějakou relativně nízkou hodnotu, v tahu umí letět i přes stovku. Čidla teplot, teda aspoň ta co CarScanner vidí, čili na svodech před dpfkem a za katem ukazují teploty jak by měla. Čidla teploty před a za dpf se v té apce vůbec nevyskytují, respektive položka tam je, ale nic se na nich neděje. To samé tlak vstupní a výstupní. Spíš si ale myslím že to chci po CarScanneru v mobilu už moc a přesně tyhle věci by měli zjišťovat v tom servise
Se ještě stanu odborníkem
Blbý je že CarScanner neukazuje u mě vůbec položku calculated soot level, mám jenom čidlo pro asi teda ten okamžitý soot level.
Jestli jsem dobře pochopil sdělení tak je docela dobře možný že mám už dpfko prostě plný tím nespalitelným sajrajtem a ono je tak nuceno pracovat v neideálních prostorových podmínkách a proto ty časté regenerace.
Čidlo diferenciálního tlaku se zdá že podle videa funguje, když motor nejede, ale je zapnuté zapalování, je tam 0, na volnoběh ukazujeme nějakou relativně nízkou hodnotu, v tahu umí letět i přes stovku. Čidla teplot, teda aspoň ta co CarScanner vidí, čili na svodech před dpfkem a za katem ukazují teploty jak by měla. Čidla teploty před a za dpf se v té apce vůbec nevyskytují, respektive položka tam je, ale nic se na nich neděje. To samé tlak vstupní a výstupní. Spíš si ale myslím že to chci po CarScanneru v mobilu už moc a přesně tyhle věci by měli zjišťovat v tom servise
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Bude fajn, kdyz tomu nekdo udela celkovou diagnostkiku... akorat teda nevim kolik casu na tom dokazou stravit, kdyz za 8k i vycisti dpf...
-
- *
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Tak asi takhle, byl jsem ve firmě dpf.cz s popravdě už bych tam znova nelez. Kde začít? Nejdřív tím pozitivním, dpfko skutečně bylo venku a opravdu ho asi vyčistili. Před čištěním v podstatě neprůchodný, protitlak 189mbar, po čištění 18mbar. A teď co je blbě: očividně jim nešlo sundat čidlo asi teploty na dpfku, tak ho prostě ustřihli na drátech a pak nakrempovali zpět, když to tahali ven tak poškodili tu tepelnou izolaci co je na přepážce mezi kabinou a motorem a něčím poškrábali hranu blatníku mezi ním a kapotou, dále při vyndávání asi svěšovali napravnici páč hned po odjezdu jsem měl volant doprava když jsem potřeboval jet rovně (obecně rozházeli geometrii) - tady je potřeba říct že na to neupozornili a ani v předávacím protokolu není o nutnosti geo ani čárka, plus diagnosticky mi neřekli ani prd. Prej že čidlo diferenciálníalního tlaku tlaku chodí a to je tak všechno. Čili teď sedím v jiném servise, kde mi dělají geometrii (zkuste najít servis kde vám udělají geo když všichni přezouvají) a maj zadání zkontrolovat tyhle pašáky, páč třeba i občas zacejtím výfukové spaliny v kabině a už nějak nevěřím , že je tam všechno vrácené tak jak má být. Dám kdyžtak vědět jak to dopadlo.
Je fakt že dpfko zatím neregeneruje a už tam mám od poslední regenerace 48km, před tím už by se reálně dost možná spustila, ale po tom výkonu co kuci předvedli si spíš myslím, že je to jenom náhoda
Je fakt že dpfko zatím neregeneruje a už tam mám od poslední regenerace 48km, před tím už by se reálně dost možná spustila, ale po tom výkonu co kuci předvedli si spíš myslím, že je to jenom náhoda
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
-
- *
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Tak prd, před chvílí znova regenerace. Ještě vyzkouším nové čidlo toho diferenciálního tlaku a pak už fakt nevím
Nevěděl by prosím někdo z čeho to počítá hodnotu soot level v CarScanneru? I po regeneraci to pořád ukazuje 3,8g a jak jedu tak to tam naskakuje v podstatě před očima (je možný že by v tom motoru bylo něco tak blbě že to zasere dpfko takhle fofrem?), při cca 18g to pouští regeneraci
Nevěděl by prosím někdo z čeho to počítá hodnotu soot level v CarScanneru? I po regeneraci to pořád ukazuje 3,8g a jak jedu tak to tam naskakuje v podstatě před očima (je možný že by v tom motoru bylo něco tak blbě že to zasere dpfko takhle fofrem?), při cca 18g to pouští regeneraci
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Re: Po částečném zahřátí poškubává
No jo no, bylo potreba to udelat hlavne rychle...
Ono to chce ale fakt nekoho, kdo vi co dela a udela poradnou diagnostiku. Moznosti co s tim je, je nekolik popsanych v prispevcich vyse, ale od klavesnice to proste nevyresi nikdo...
Ono to chce ale fakt nekoho, kdo vi co dela a udela poradnou diagnostiku. Moznosti co s tim je, je nekolik popsanych v prispevcich vyse, ale od klavesnice to proste nevyresi nikdo...
-
- *
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Já se pořád vracím k těm vstřikům, tohle peklo začalo až defacto po jejich výměně. Před tím to jenom občas když to bylo úplně studené jakoby dvakrát třikrát vynechalo, ale jak se to "přetlačilo" plynem, tak pak už to jelo cajk.
Zatím co jsem kde četl tak s repasovanýna jsou jen problémy
Zatím co jsem kde četl tak s repasovanýna jsou jen problémy
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
-
- *
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Po návštěvě autorizáku, kde mi jako jediní byli ochotni v době přezouvání udělat geometrií a měli zadání i zkusit zjistit proč se mi děje co se mi děje, mám doporučení reklamovat vstřiky, zbytek se jim zdá že funguje jak má a že vstřiky jsou to jediné kam se svejma možnostma nevidí. Prej, že s repasem nemají obecně moc dobrý zkušenosti a že soudě z toho že podle lambdy to pořád jede na bohatou směs ikdyž přísun vzduchu je z váhy měřen zdá se reálně a tlak z turba (CarScanner ukazuje jenom něco čemu říká calculated boost a ten je na volnoběh v mínusu a když na to šlapeš tak to leze až k někam k 1 baru) a atmosférický tlak taky, tak že je prej možný že ty vstřiky prostě vstřikují blbě... Mám přístup k druhé sadě vstřiků, tak holt vstřiky ven a zkusíme reklamovat ty nedávno měněné... Třeba se ukáže že je nějakej fakt vadnej. Napovídalo by tomu i to že se to při té probíhající regeneraci na volnoběh třepe jak ratlík, páč v té fázi vysokotlaké čerpadlo řízeně snižuje tlak a vadný vstřik to nemusí dát (nebo tak mi to aspoň bylo řečeno)
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Pred samotnym odeslanim na reklamaci bych doporucil nechat vstriky otestovat u nekoho overeneho. Vyjednavaci pozice "s testem v ruce" je lepsi nez v rezimu "asi jsou spatne - ne vracime jsou ok". A i v pripade uspesne reklamace bych je pred montazi do auta nechal otestovat. Ano, stoji to nejake penize, ale muze usetrit spoustu neprijemnosti jak v souvislosti s reklamaci, tak dalsi montazi, demontazi, dohadovanim atd...
No a pokud budou nahodou vstrikovace OK, lze se taky posunout dal...
No a pokud budou nahodou vstrikovace OK, lze se taky posunout dal...
-
- *
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Jasný, dík za radu, určitě bude lepší mít něco v ruce předem.
Asi hodně prozradí už to když dám na svoje auto tu druhou "půjčenou" sadu, pokud to najednou pojede cajk, tak se asi dá vyvodit že ty repasované vstřiky nebyly úplně v kondici.
Blbý bude když to i na ty půjčené pojede naprd. To pak bude potřeba pátrat dál a jinde a bude asi na zvážení jestli má vůbec smysl ten repas reklamovat
Asi hodně prozradí už to když dám na svoje auto tu druhou "půjčenou" sadu, pokud to najednou pojede cajk, tak se asi dá vyvodit že ty repasované vstřiky nebyly úplně v kondici.
Blbý bude když to i na ty půjčené pojede naprd. To pak bude potřeba pátrat dál a jinde a bude asi na zvážení jestli má vůbec smysl ten repas reklamovat
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
-
- *
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Tak mám nahozené nové vstřiky, zatím ujeto cca 250 km a jen jedna regenerace a až teď druhá. Mezi nima 128km, to jsem poslední dobou takt neviděl, je to zatím 3x tolik než před tím.
Co je důležitější, probíhající regeneraci poznám už jen podle ekonoměru a nebo diagnostiky. Ty projevy jako trhání na volnoběh, blbě padající otáčky, občasné díry v tahu při rozjezdu, vibrace obecně jsem zatím nepozoroval. Doufám že 250 km je dost aby si už vstřiky "sedly" a tyhle projevy se už snad nevrátí
Budu dál sledovat ten Interval regenerace a uvidíme. Někdo tady snad i na fóru zmiňoval že by se měl prodlužovat, přeci jenom ECU řídí regenerace podle jakési složitě počítané hodnoty soot level, kterou vyhodnocuje i vůči času a počítá si jí sama a nějaký čas trvá než se přizpůsobí. Tak snad
Co je důležitější, probíhající regeneraci poznám už jen podle ekonoměru a nebo diagnostiky. Ty projevy jako trhání na volnoběh, blbě padající otáčky, občasné díry v tahu při rozjezdu, vibrace obecně jsem zatím nepozoroval. Doufám že 250 km je dost aby si už vstřiky "sedly" a tyhle projevy se už snad nevrátí
Budu dál sledovat ten Interval regenerace a uvidíme. Někdo tady snad i na fóru zmiňoval že by se měl prodlužovat, přeci jenom ECU řídí regenerace podle jakési složitě počítané hodnoty soot level, kterou vyhodnocuje i vůči času a počítá si jí sama a nějaký čas trvá než se přizpůsobí. Tak snad
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Takže přeci jen vstřiky,hm takže to plyvalo,do toho pdf sepnuté a korekce se totalně rozhodila Stačilo vylogovat vstřiky a hned bychom věděli kde byl zakopanej pes Co se tyče vzorce to jsem psal já A hodnota soot level znamena česky soot-popílek a level množstvíOndrej.Valek píše: ↑23 říj 2024, 13:48 Tak mám nahozené nové vstřiky, zatím ujeto cca 250 km a jen jedna regenerace a až teď druhá. Mezi nima 128km, to jsem poslední dobou takt neviděl, je to zatím 3x tolik než před tím.
Co je důležitější, probíhající regeneraci poznám už jen podle ekonoměru a nebo diagnostiky. Ty projevy jako trhání na volnoběh, blbě padající otáčky, občasné díry v tahu při rozjezdu, vibrace obecně jsem zatím nepozoroval. Doufám že 250 km je dost aby si už vstřiky "sedly" a tyhle projevy se už snad nevrátí
Budu dál sledovat ten Interval regenerace a uvidíme. Někdo tady snad i na fóru zmiňoval že by se měl prodlužovat, přeci jenom ECU řídí regenerace podle jakési složitě počítané hodnoty soot level, kterou vyhodnocuje i vůči času a počítá si jí sama a nějaký čas trvá než se přizpůsobí. Tak snad
Tak at ti to jezdí draku
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
-
- *
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: Po částečném zahřátí poškubává
Díky a děkuju i všem ostatním za příspěvky...
Snad se to pomalu a potichu nevrátí tam kde to bylo a je to fakt vyřešený.
Ještě pak dám vědět jak dopadla reklamace těch repasovaných vstřiků
Snad se to pomalu a potichu nevrátí tam kde to bylo a je to fakt vyřešený.
Ještě pak dám vědět jak dopadla reklamace těch repasovaných vstřiků
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána