Tlak pneu

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Brdy
*
Příspěvky: 15
Registrován: 29 dub 2006, 13:03

Tlak pneu

Příspěvek od Brdy »

Zdravím, mám dotaz na tlak v pneu - Hyundai Accent, 1.3, rv 2003:-), mám se držet doporučených hodnot z manuálu nebo máte nějaké nápady?:-) Díky :roll:
Reklama
 

Uživatelský avatar
Jirka
****
Příspěvky: 1046
Registrován: 14 črc 2005, 15:12
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Jirka »

Nevím jaký nápady myslíš :D . Nevím jak u tebe, ale já mám tabulku huštění pneu na víku schránky u spolujezdce.. :wink:
Hyundai Accent GLS, 1,5i, 12/1999, 5dv., Obrázek
PRODÁNO 05/2012
honzik
**
Příspěvky: 340
Registrován: 25 lis 2005, 21:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honzik »

Nemá cenu špekulovat s tlakama drž se toho co je psáno od vyrobce.Ti auto dokladně testujou a vědi jakej tam ma tlak být.Co je psáno to je dáno :D
Lantra combi 2,0 16v DOHC 102kw, 98r.v zelená metaliza.snížena,sport.filtr. ale už prodaná ted Subaru ale vzpomínám na lantru
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: Tlak pneu

Příspěvek od Josef »

Brdy píše:Zdravím, mám dotaz na tlak v pneu - Hyundai Accent, 1.3, rv 2003:-), mám se držet doporučených hodnot z manuálu nebo máte nějaké nápady?:-) Díky :roll:
Klidně experimentuj. :lol: Ale jedině v případě, pokud potřebuješ zjistit o kolik méně km se dá najezdit na podhuštěných, nebo přehuštěných pneumatikách :D .
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Doplním Jozefa:
....a pokud mě nepotkáš na silnici, nedej bože ještě navíc v zatáčce! Vždyť si timhle laborováním zahráváš mimo jiné s jízdními vlastnostmi auta! Brdy, rozum do hrsti!!!!!! :idea: :idea: Nejlépe se zkouší tlak v pneu na horským kole s hodně širokejma pláštěma.... :wink:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Korálek
*****
Příspěvky: 1526
Registrován: 07 bře 2006, 22:29
Bydliště: Břežany II.

Příspěvek od Korálek »

čauky
Tak jak tvrdí ostatní nemá smysl nic měnit.
Jo zkus si to nechat nafoukat dusíkem,neutíká to tak.
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Accent.A píše:čauky
Tak jak tvrdí ostatní nemá smysl nic měnit.
Jo zkus si to nechat nafoukat dusíkem,neutíká to tak.
Jo, to zní líp než pokusy s tlakem! A dusík nemá takovou tepelnou rozpínavost jako kyslík, takže není tak náchylný na teplotní poměry :wink: - jen ho musíš doplňovat v místě k tomu určeném a za nějaký ten obolus.... :cry:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Borek »

Dusík :?: :roll: ,kyslík :?: :roll: -hlavně nezapomeň,že Hliník se odstěhoval do Humpolce :idea:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Burža
**
Příspěvky: 174
Registrován: 08 srp 2005, 21:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Burža »

Roztaznost dusiku neni podstatna. Dusiku je ve vzduchu snad nad 70% (nevim presne), takze to je takovy reklamni tah. Ale s tim unikem je to pravda - molekuly kysliku jsou mensi a tudiz spise proniknou ven.
Uživatelský avatar
Vita
******
Příspěvky: 2520
Registrován: 30 lis 2005, 08:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vita »

No a nebo zkus Helium a mas vznasedlo ...
:lol: :lol: :lol:
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

..taky dobrý, jen aby nedopadl jak prskavka jménem Zeppelin :lol:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Roman
*
Příspěvky: 23
Registrován: 03 bře 2006, 21:00

Foukání pneu.

Příspěvek od Roman »

No právě ta tepelná roztažnost dusíku je moc důležitá, proto se také u letadel plní gumy jedině dusíkem. :wink:
Roman
Uživatelský avatar
Kostejec
*
Příspěvky: 28
Registrován: 27 kvě 2006, 02:21
Bydliště: Choustníkovo Hradiště

Příspěvek od Kostejec »

Jediný experimenty s tlakem vzduchu si zkoušej na kole :lol:
Na autíku by to mohlo být trochu riskantní :shock:
Hyundai Accent1,3
Killer
**
Příspěvky: 108
Registrován: 06 dub 2007, 16:29
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Killer »

Pratele, omlouvam se, ze ozivuji toto stare tema, ale shodou okolnosti jsem chemik a pracuji v letecke spolecnosti.

U letdadel se plni pneumatiky dusikem jen pro to, ze je to inertni plyn a mnohem hure hori, narozdil od vzduchu (a nebo nedej boze cisteho kysliku). Takze kdym pri pristani prdne, tak nezacne horet.

Jinak se staci podivat na molekulovou hmotnost N a O a kazdemu je jasne, ze s tim unikanim vzduchu vs. dusiku je to nesmysl. Pokud mate blbou netesnici pneu, tak Vam utece oboje. A dobrou pneu neprojde ani jedno. No a nakonec jiz na zakladni skole se uci, ze vzduch je tvoren 78%dusiku. Tech 22% uz to opravdu nevytrhne. Takze se nenechte nachytat a neplatte zbytecne za takove nesmysly.

Ale je pravda, ze o heliu jsem sam premyslel. Nebojte, Zepelliny bouchaly proto, ze USA nedodavaly do Nemecka helium, tak tam Nemci cpali vodik. Helium neboucha, vzdyt je to vzacny plyn. Vznasedlo by to sice nebylo, ale lehci o par gramu by to byt mohlo :)
Hyundai i30 1.4 Classic Plus moonlight blue
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“