Máme v rodině dvě auta Hyundai. Jedno je i 30 1.6 CRDi, druhé je Accent 1.5 CRDi.
Proč jsem napsal, co jsem napsal, nevím. Každopádně to, co jsem napsal, se týká i 30, ne Accenta. Ten, ( aspoň ten můj ), DPF pochopitelně nemá.
Takže se omlouvám všem, které jsem nedopatřením uvedl v omyl, a zdravím Harcama.
Prostě už jsem asi starej. A blbej ...
Neviděl bych to tak černě, za 30km na dálnici se musí regenerace dokončit. Spíše bych hledal chybu někde okolo vstřiků, popř. čidel před a za DPF. Ucpaný DPF je jenom důsledek něčeho nefunkčního okolo. Teda pokud jestli nemáš najeto 300 000km, aby byl už načatý filtr. Tohle není PD-čko, aby to nezvládlo regenerovat na 30km.
Začal bych asi zjištěním SW a zajel do autor. servisu nahrát nejnovější dostupnou verzi, kdyby nepomohlo, tak pořádnou diagnostikou u někoho, kdo tomu rozumí. V Čechách např. tady: http://www.dp-race.com/. Gumičky na vstřikách je nesmysl.
začni s tím, že zjistíš jak se to skutečně regenruje, NA to poslouží i nejlevnější OBDII adaptér a třeba aplikace Torque abys viděl teplotu spalin. Spalování při regeneraci vytáhne teplotu kolem 600°. Pokud zjistíš, že ta regenerace trvá abnormálně dlouho, třeba víc jak 30minut není to dobře. Pokud bys nedokoinčoval regenerace, tak samozřejmě se bude auto znova snažit při vhodných podmíánkách opět regenerovat a pak se ten olej ředí rychle.
Každopádně, pokud se regenerace dokončují normálně, ale jsou spouštěné moc často tak je nutné hledat příčinu, proč to tak je. Problém bude ve velké kouřivosti - U starších dízlů to z pravidla dělají tři součástky - špatné vstřiky, špatné turbo, špatná EGR ventil. Případně kombinace všech, které způsobí moc vysokou kouřivost a zaplní to filtr rychle. Vstřiky pokud špatně rozprašují, obvykle neuzavírají včas a dávkují nafty moc, auto pak víc kouří a filtr regeneruje častěji. Pokud není DPF prasklý, což by jednotka při diferenčních tlacích poznala tak bych šel tímhle směrem, přirozeně funkce EGR a pak oveřit stav turbodmychadla.
Stejně tak může být vada na čidle měřící tlak před a za DPF a může to regeneraci spouštět moc často.
Tak jsme koukali na dpf a vede do nej nejaka hadicka z nějakého ventilu a ta je praskla nevite nekdo co by to mohlo byt? A ještě sem vyfotil prirubu na dpf ta se mi zda taky divna
Žeby hadice na přívod nafty do DPF? Příruba vypadá jak nabouraná. Nepřejel si někde přes obrubník, kanál, cokoliv?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek