Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Uplne stejny. (jako ten nazor). Tesil jsem s autem se sestkou na ticho a klid pri tech 140km/h, co jezdim, a prd.
remkren píše: 20 črc 2021, 16:18 Tak mám najeto s tímhle motorem asi 2600 km, pozítří půjdu na první výměnu oleje po záběhu. Zpočátku byl motor líný, ale teď už táhne pěkně. Jediné čemu nerozumím a co musím zkritizovat, tak to je 5. a 6. převodový stupeň manuálu. Absolutně nechápu, proč jsou ty dva převodové stupně tak blízko sebe a proč není ta šestka natažená podstatně dál - prospělo by to rychlejší jízdě na dálnici. Takhle jak to je se zdá ten jeden převodový stupeň úplně zbytečný a stačil by jeden. Jaký na to máte názor?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Maras píše: 21 črc 2021, 09:40 Nebo i řadím ze 3 na 6.
Ty máš čtyřkvalt?? :D :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Proste tam 5ka / 6ka je jedna nahradni, kdyby se druha rozbila :-))
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Cecil67 píše: 21 črc 2021, 10:42
Maras píše: 21 črc 2021, 09:40 Nebo i řadím ze 3 na 6.
Ty máš čtyřkvalt?? :D :D
Taky ho můžeš mít, stačí rozjet trojku na cca 80 a šup tam šestku 😉😂
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od thaischumi »

Maras píše: 20 črc 2021, 17:01 A opravdu na dálnici potřebuješ vyšší rychlost, nebo raději sílu na případné předjíždění a do kopců?
Tady jde spíš o hlučnost motoru a komfort jízdy než rychlost, při tachometrovém 140km/h (reálně 133-135 km/h) se motor točí skoro 4000rpm. Na předjíždění atd. už je tam 5ka ne? Vždyť jsou přeřazení mezi 5. a 6. strašně rychlý a jednoduchý. Jednou jsem jel s 1.4 cvvt a stejně na 6-ce předjíždět moc nedalo (mně připomíná jak předjíždějí kamiony), 1.5 dpi asi na tom o moc lépe nebude.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Už se to tu probíralo. Mně teda auto nepřipadá hlučné ve 130. Respektive není mi to nepříjemné. Focus i Jazz byli mnohem otravnejší a hlučnější. Pokud někdo chce jezdit více po dálnici, měl by upravit podle toho výběr motoru a nebrat 1.5DPi. Tenhle motor je vhodný do města a na okresky semtam dálnice s předpokladem dlouhé životnosti díky své konstrukční jednoduchosti.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Lip bych to nenapsal =D>
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8142
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

navyse netreba jazdit predsa 130. Ja cely zivot jazdim 120 tacho a to jazdievame aj 5-6 krajin za den (modelovy priklad Alboska-> CR, pripadne Turecko->CR. Dlhodoby priemer viac ovplyvni rozumny sposob oddychu a dobre naplanovanie trasy a prestavok
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Maras píše: 21 črc 2021, 10:48
Cecil67 píše: 21 črc 2021, 10:42
Maras píše: 21 črc 2021, 09:40 Nebo i řadím ze 3 na 6.
Ty máš čtyřkvalt?? :D :D
Taky ho můžeš mít, stačí rozjet trojku na cca 80 a šup tam šestku 😉😂
Klidně 2 - 6; potřebuješ někoho rychle předjet, něco objet, vystartovat z křižovatky atd., roztáhneš dvojku na 60-70 a pak šestku a jen to lechtáš a udržuješ rychlost.
Já s tím problém nemám. :-k
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

thaischumi píše: 21 črc 2021, 12:15
Maras píše: 20 črc 2021, 17:01 A opravdu na dálnici potřebuješ vyšší rychlost, nebo raději sílu na případné předjíždění a do kopců?
Tady jde spíš o hlučnost motoru a komfort jízdy než rychlost, při tachometrovém 140km/h (reálně 133-135 km/h) se motor točí skoro 4000rpm. Na předjíždění atd. už je tam 5ka ne? Vždyť jsou přeřazení mezi 5. a 6. strašně rychlý a jednoduchý. Jednou jsem jel s 1.4 cvvt a stejně na 6-ce předjíždět moc nedalo (mně připomíná jak předjíždějí kamiony), 1.5 dpi asi na tom o moc lépe nebude.
A píšeš o svém autě? Nemáš náhodou trochu jinak poskládanou prevodovku?
A vůbec, půjč si 1.4 s pětikvaltem ať Tvé uši poznají středověk :D/
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Jasně že to jde i takhle :lol: . Jinak právě jsem bral benzín u stejného stojanu jako vždy a jako vždy přidal VIF. Spotřeba na vyjetých 39,19l byla 5,38 nejčastěji ve třech lidech a klimatizací.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Uzavrel bych to s tim, ze zit ses tim da, ale ze sestka mohla byt o neco delsi (minimalne 5 cm)
:-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Jak říká ženská manželovi: soused ho má o 5cm delší - takovej kousek, a jak to potěší :mrgreen: :mrgreen:
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Maras píše: 21 črc 2021, 15:47 Jasně že to jde i takhle :lol: . Jinak právě jsem bral benzín u stejného stojanu jako vždy a jako vždy přidal VIF. Spotřeba na vyjetých 39,19l byla 5,38 nejčastěji ve třech lidech a klimatizací.
Taky budu muset "zkontrolovat" PP podle dotankování do plna.
Ale při té malé spotřebě a poměrně malém nájezdu to bude problém!
thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od thaischumi »

willy50 píše: 21 črc 2021, 15:45 A píšeš o svém autě? Nemáš náhodou trochu jinak poskládanou prevodovku?
A vůbec, půjč si 1.4 s pětikvaltem ať Tvé uši poznají středověk :D/
Nepsal, psal jsem o převodovkách pro 1.5 dpi a 1.4 cvvt. Pro 1.4 a 1.5 t-gdi je samozřejmě 6ka delší.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“